וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיו נלחם להעלות פרופיל, נתנאל רק חגג 20: סיפורי ההרוגים בפיגוע

נתנאל קהלני מאליקים וזיו דאוס מאזור הם החיילים שנהרגו בפיגוע הדריסה בצפון השומרון. השניים נהרגו כשעמדו עם חיילים נוספים - כשהמחבל דהר לעברם והתנגש בהם בעוצמה. חברתו של קהלני: "נכנסת לי ללב"; שכנו של דאוס: "מלח הארץ"

צילום: ניב אהרונסון, שלומי גבאי. עריכה: תום זואילי

פיגוע בצפון השומרון - כל הפרטים

- חייל וקצין נהרגו בפיגוע דריסה בסמוך למבוא דותן
- שני חיילים נוספים נפצעו באורח קשה ובינוני
- המחבל: אסיר משוחרר מברטעה
- משפחתו של המחבל: "הוא לא השתייך לאף ארגון, זו הייתה תאונה"
- היתרי עבודה של עשרות בני משפחתו של המחבל נשללו
- חשש בצה"ל אחרי הפיגוע: גל חקיינים בפסח וברמדאן

שני ההרוגים בפיגוע הדריסה שהתרחש שלשום (שישי) סמוך ליישוב מבוא דותן שבצפון השומרון הם נתנאל קהלני, בן 20 מאליקים, וזיו דאוס, בן 21 מאזור. השניים נהרגו בזמן שעמדו יחד עם חיילים נוספים מיחידתם בין פילבוקס לבין ג'יפ ממוגן מסוג "דוד", אז נסע לעברם המחבל עלאא קבהא במהרה והתנגש בעוצמה בהם ובשני חיילים נוספים, שנפצעו באורח קשה ובינוני.

קהלני שירת כנהג ביטחון שוטף בחטיבה המרחבית מנשה ודאוס היה מפקד מחלקה בחטיבת החילוץ של פיקוד העורף. דאוס הוא הוא ההרוג הראשון בפעילות מבצעית של החטיבה. אביו של קהלני אמר אתמול כי הוא חושש שבנו לא יהיה הקורבן האחרון. "מחר יכול לקרות אותו הדבר. היום זה אצלי, מחר אצל מישהו אחר. זה ימשיך ולא ייפסק אם לא יעשו לזה סוף בהחלטה מאוד רצינית. הרבה הורים עוד יבכו על הילדים שלהם", אמר.

לדברי האב, "אם לא יחליטו על גזר דין מוות לכל אלה, זה ימשיך להיות אותו הדבר. אסור להאכיל אותם על חשבון המדינה עוד 20 או 30 שנה, זה לא ייתן כלום. כשיחליטו לגזור עונש מוות אני מאמין שזה ייפסק מהר מאוד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהרג בפיגוע הדריסה. נתנאל קהלני/מערכת וואלה!, צילום מסך
זיו דאוס, החייל ההרוג מפגוע הדריסה במבוא דותן, 17 במרץ 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
נהרג בפיגוע הדריסה. זיו דאוס/מערכת וואלה! NEWS, --
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע בצפון השומרון בבוקר 17 במרץ 2018. שלומי גבאי
כוחות בזירת הפיגוע, אתמול/שלומי גבאי

אלמוג אליאס, אחת מחברותיו של קהלני ספדה לו בפייסבוק, וכתבה כי היא "רק רוצה לראות שהכול היה חלום. קהלני שלי אתה לא היית רק חבר, אתה היית המון בשבילי. עזרת לי בתורנות מטבח, ישבנו בלילות אחרי כל יום עבודה, והקשבת לכל התבכיינות. תמיד ידעת מתי להצחיק אותי, אהבת תמיד להציק לי ולעצבן אותי. זוכרת איך הלכנו לפיצה של מבוא דותן וישבנו שם, ראינו כדורגל, פאודה ולפעמים עשינו קריוקי".

"תמיד הסתלבטנו אחת על השנייה", כתבה אליאס, "היית בן אדם מדהים, עוזר, אוהב, תומך, מצחיק ומציק. לא סתם היית כתוב אצלי נתנאל קהלני האח. מהרגע שבו הכרתי אותך נוצר בינינו חיבור, נכנסת לי ללב, היית חלק משמעותי בשירות שלי במשך חצי שנה".

"נכנסת ללב של כולנו ובמיוחד לשלי", הוסיפה. "גם כשעזבתי את מבוא דותן, הייתי קרובה אלייך גם מרחוק. זוכרת איך תכננו שבע"ה שנשתחרר נטוס לברזיל ביחד. רק אתמול דיברתי איתך בהודעות ואמרת שהכול בסדר, ושבוע שעבר בפלאפון ותכננו לעשות מפגש עם כולם".

"המפגש יתקיים, רק במקום שנצחק ונעביר חוויות, כולנו נבכה יחד עלייך ונעלה זכרונות", כתבה החברה. "עצוב זה מה קרה, לא חשבתי בחיים שלי שאחד מהחברים הקרובים שלי ירצח. אבל ככה זה בחיים אלוקים לוקח רק את הטובים. תמיד רצית להיות גיבור, אז הנה עכשיו אתה גיבור של כולנו, אני יודעת שאתה תשמור על כולנו למעלה, תמיד היית בלב שלי ותמיד תהיה בלב. אוהבת אותך הכי הכי בעולם".

ההורים נעמי ודני קהלני של החייל נתנאל קהלני, שנהרג בפיגוע הדריסה במבוא דותן, 17 במרץ 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
משפחת קהלני, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל
זירת הפיגוע של ארבעה הולכי רגל בני 20 מרכב פלסטיני בכביש 585 ממבוא דותן לכיוון חרמש. דוברות מד"א, מד"א
זירת הפיגוע, שלשום/מד"א, דוברות מד"א

אוריאל תנעמי, חברת מועצת אזור וחבר המשפחה סיפר כי הכיר את דאוס מבית הכנסת במקום. "הוא היה ילד של השכונה ושל היישוב, וכולם כואבים את הכאב של המשפחה. הוא היה ילד שמכבד את הבריות, שנפל על המולדת". לדבריו, "הוא היה מלח הארץ. צריך שהממשלה תנקום בצעד חזק למגר את הפיגועים האלה. אף אחד לא חשב שזה יכול לקרות כאן אצלנו".

שכנת המשפחה מיכל שגיב סיפרה כי דאוס, אח בכור לשתי אחיות, "נלחם להעלות פרופיל כדי להיות קרבי ולצאת לקורס קצינים. ראיתי את זיו בחודש שעבר כשהוא וחבריו יצאו לנופש צבאי ודיברנו. הוא מאוד אהב את השירות שלו. הוא היה איש שיחה נעים ואדיב מאוד".

דודו של דאוס סיפר כי לפני כחצי שנה ביקש מאמו ללכת ולקנות מכספו שלו שעון לאחד מחייליו, שהיה נענש רבות משום שלא היה ברשותו שעון. "אלה הערכים שלו, כשהוא היה חוזר משבועות בבסיסי הדבר ההאשון שהיה עושה זה לבקר את סבא שלו". דאוס נהרג בדיוק שלוש שנים אחרי שהתגייס לצה"ל.

חיילים בזירת תקרית הדריסה באזור ריחן שבשומרון, 16 במרץ 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע, שלשום/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

ראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי, סיפר כי משפחתו של קהלני היא "משפחה מפוארת", ואמר כי "המועצה כולה מרכינה ראש לזכרו של חייל שהיה מוכשר, נבון, נעים הליכות וחייל מצטיין".

הפיגוע התרחש בסביבות השעה 16:05, זמן קצר לפני כניסת השבת. אחד הפצועים הזעיק עזרה וכוח יצא אליהם מהעמדה הבאה, הנמצאת כקילומטר מהם, בצומת מבוא דותן שבתפר עם שטח C.

הפצועים טופלו בזירת התקרית בידי חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום ופונו בהמשך באמצעות מסוק אל בית החולים בילינסון שבפתח תקווה. במהלך הלילה הם נותחו ולא חל שינוי במצבם. החייל שנפצע באורח קשה מאושפז בטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם, ועדיין לא יצא מכלל סכנה.

עלאא כבהא, מחבל תושב ברטעה שביצע פיגוע דריסה בריחן שבשומרון שבו נהרגו שני חיילים. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
המחבל - עלאא קבהא/מערכת וואלה!, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ד"ר רם שגיא, סגן מנהל בית החולים בילינסון, אמר הבוקר בשיחה עם וואלה! NEWS כי במחלקת טיפול נמרץ שבה מאושפז החייל הפצוע קשה "ממשיכים לעקוב. בדרך כלל ב-24 שעות הראשונות אנחנו יודעים לאיזה כיוון זה הולך. משפחתו מלווה אותו ונמצאת ליד מיטתו". הוא הוסיף כי החייל שנפצע באורח בינוני "בהתאוששות, וצפוי לעלות לאשפוז בבית החולים במחלקה הכירורגית".

בעקבות הפיגוע כוחות צה"ל יצאו אמש לפעילות מבצעית במרחב הכפר ברטעה, ממנו יצא המחבל. בפעילות השתתפו כוחות מהחטיבה המרחבית "מנשה", ובמסגרתה נעצר חשוד שהיה מעורב בהוצאת הפיגוע לפועל. כמו כן, בוצעו סריקות לאיתור אמל"ח ונמשכות פעולות בידוק הרכבים בצירי תנועה מרכזיים במרחב. בהמשך הפעילות, הכוחות ביצעו מיפוי הנדסי של בית המחבל שביצע את הפיגוע, לצורך הריסתו.

פינוי פצועים מתקרית הדריסה בריחן שבשומרון לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, 16 במרץ 2018. ראובן קסטרו
פינוי הפצועים לבית החולים בילינסון, שלשום/ראובן קסטרו
ההורים נעמי ודני קהלני של החייל נתנאל קהלני, שנהרג בפיגוע הדריסה במבוא דותן, 17 במרץ 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
הוריו של קהלני, אמש/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל
זירת פיגוע הדריסה ליד היישוב מבוא דותן שבצפון השומרון, 17 במרץ 2018. שלומי גבאי
זירת הפיגוע, אתמול/שלומי גבאי

המחבל, עלאא קבהא, הוא אסיר משוחרר בן 26 מחלקו הפלסטיני של ברטעה, כפר ששטחו מחולק בין ישראל לפלסטינים. בשב"כ אישרו כי קבהא ריצה בעבר עונש מאסר בגין עבירות טרור והשתחרר באפריל 2017 עם סיום תקופת מאסרו.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט הגיע אתמול לזירת הפיגוע וערך הערכת מצב ביטחונית שבה לקחו חלק פקד פיקוד המרכז נדב פדן, מתאם הממשלה בשטחים יואב מרדכי, מפקד פיקוד העורף תמיר ידעי, וכן מפקד אוגדת ערן ניב ומפקדים נוספים בגזרה.

(עדכון ראשון: 21:11)

הרכב שפגע בקבוצת הולכי רגל באזור ריחן שבשומרון, 16 במרץ 2018. דוברות מד"א, מד"א
הרכב הפוגע, שלשום בזירה/מד"א, דוברות מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully