וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטען פגע בשיירת ראש הממשלה הפלסטיני בעזה; הרשות: חמאס אחראי

חמדאללה לא נפגע בפיצוץ, אך שישה ממאבטחיו נפצעו. מטען נוסף לא התפוצץ. הוא הבטיח להמשיך במאמצי הפיוס, אך קיצר את הביקור ושב לרמאללה, שהטילה את האחריות על חמאס אולם לא האשימה אותו ישירות

עריכה: יאיר דניאל

מטען צד פגע היום (שלישי) בשיירה של ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה, עם כניסתה לרצועת עזה - כך מסרה המשטרה המקומית. חמדאללה לא נפגע, אך שישה אנשי אבטחה נפצעו. מטען נוסף לא התפוצץ. שום ארגון לא קיבל אחריות על ניסיון החיסול.

חמדאללה הצהיר כי התקרית לא תעצור את מאמצי הפיוס, אך קיצר את ביקורו אחרי שהשתתף בטקס חניכת מתקן להתפלת מים. אחרי הפיצוץ, בכירי הרשות יצרו קשר עם מתאם פעולות הממשלה השטחים, אלוף יואב מרדכי וביקשו לתאם את היציאה מהרצועה ואת חזרת השיירה לרמאללה.

הרשות הפלסטינית אמרה כי חמאס נושא באחריות בתקיפת השירה, אך לא האשימה אותו ישירות בתקרית שאירעה סמוך לבית חאנון שבצפון הרצועה. הרשות, כמו גם חמאס, אמרו כי התקרית נועדה לסכל את מאמצי הפיוס, שעליהם הוסכם באוקטובר שעבר.

לפי ההערכות, ייתכן שמוחמד דחלאן, יריבו של יו"ר הרשות אבו מאזן, היה מעורב בתקרית. אבו מאזן אמור לקיים סדרת פגישות בעקבות ניסיון החיסול.

לקריאה נוספת בנושא
מוכן לפיצוץ עם נבוט ביד: השנה האחרונה של רמטכ"ל המלחמות החדשות
השליח הקטארי חושף את הקשר עם ישראל: עוזרים למנוע מלחמה בעזה

כלי רכב משיירתו של ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה, שנפגע בפיצוץ ברצועת עזה, 13 במרץ 2018. רויטרס
הפלסטינים יצרו קשר עם צה"ל אחרי הפיצוץ. אחד מרכבי השיירה שנפגע בפיצוץ/רויטרס
ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה נושא נאום ברצועת עזה אחרי ניסיון חיסולו, 13 במרץ 2018. רויטרס
קיצר את ביקורו. חמדאללה במהלך הנאום, היום/רויטרס

חמדאללה הגיע מרמאללה יחד עם ראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פארג', כדי להשתתף בטקס חניכת תחנת התפלת מים בבית לאהיה. דקות אחרי הפיצוץ, ראש הממשלה בן ה-59 נשא נאום במהלך הטקס והבטיח להמשיך במאמצים ליישום הסכם הפיוס במטרה לסיים את הפילוג בין הפלסטינים. לדבריו, שלושה כלי רכב נפגעו בתקיפה, וחלונותיו של אחד מהם התפוצצו. הריסות אותרו במרחק של עשרות מטרים מאזור הפיצוץ, שבו נוצר מכתש.

"עזה נושאת את דגל הזהות והסוגייה הפלסטינית", אמר חמדאללה במהלך נאומו. "לא הפקרנו אותה יום אחד במשך תקופת הפילוג. אנחנו דורשים מחמאס להעביר את השליטה המלאה והפעילה לממשלה, במיוחד בתיקי הגבייה, הביטחון, והמשפט. ולא נסכים להחלפת ירושלים והפליטים מול כסף מדיני".

(עדכון ראשון: 10:25)

פיצוץ אירע בעת מעבר שיערת ראש הממשלה באזור בית חאנון בצפון הרצועה, 13 במרץ 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
עשן מיתמר מאזור הפיצוץ/מערכת וואלה! NEWS, --
זירת הפיצוץ שכוון נגד שיירתו של ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה ברצועת עזה, 13 במרץ 2018. רויטרס
זירת הפיצוץ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully