וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: מאות חולי סרטן קיבלו טיפול שגוי עקב טעות באבחון

בחדשות 2 פורסם כי כ-300 חולים בסרטן המעי הגס, הריאות והעור קיבלו טיפול רפואי לא מתאים בשל טעות באבחון באחת המעבדות הגדולות בארץ. קופת חולים כללית החלה בבדיקה לפני כשנה, וסגרה את מרכז הבדיקות. משרד הבריאות: "נמשיך לעקוב"

גבר בבדיקת רופא. ShutterStock
גבר בבדיקת רופא/ShutterStock

חשד שמאות חולים בסרטן המעי הגס, סרטן הריאות וסרטן העור קיבלו טיפול רפואי שגוי בשל טעות באבחון בבדיקות שנערכו באחת המעבדות הגדולות בארץ - כך פורסם אמש (רביעי) בחדשות 2. על פי הפרסום, קופת החולים כללית, שבמעבדה שברשותה התרחשה התקלה, החלה לבדוק את הנושא לפני שנה ואף סגרה את מרכז הבדיקות המדובר.

כ-300 החולים המטופלים בכללית אינם מודעים לחשד לטעות באבחונם ולטיפול השגוי שקיבלו לכאורה. בקופת החולים החליטו לסגור את מרכז הבדיקות עד לסיום בחינת החשד. מכללית נמסר כי "האפשרות כי ישנם חולי סרטן שמקבלים טיפול שגוי נשללה כמעט לחלוטין".

מרפאת בריאות כללית. באדיבות כיכר השבת, מערכת וואלה! NEWS
"טיפול שגוי נשלל כמעט לחלוטין"./מערכת וואלה! NEWS, באדיבות כיכר השבת

משרד הבריאות הגיב לפרסום ומסר כי "הנושא דווח למשרד הבריאות, והוא בתמונה. אין עדויות כי היו אבחנות שגויות שהשפיעו על מהלך המחלה או הטיפול. המשרד ימשיך לעקוב".

מקופת חולים כללית נמסר בתגובה כי "נערכה השוואה לאותן בדיקות שבוצעו במעבדות אחרות בטכנולוגיה דומה או זהה. מהשוואה של בדיקות רבות כאלה לא עלה ממצא היכול להעיד על תוצאות שגויות. מתוך זהירות יתרה הוחלט להפסיק באופן זמני את ביצוע הבדיקה במעבדה זו עד לסיום עבודת הוועדה. העניין דווח למשרד הבריאות".

(עדכון ראשון: 22:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully