וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון מאיים: "עם ישראל יישב לליל הסדר עם תקציב - או בלי שר אוצר"

שר האוצר ממשיך להתבצר בעמדתו סביב משבר חוק הגיוס, לפיה אם ישראל ביתנו תצביע נגד החוק, סיעתו לא תצביע בעדו. במקרה כזה, גם אם יימצא נוסח, לא יהיה רוב לקואליציה בהצבעה במליאה. ח"כ גפני השיב לו: "אז יהיה ליל סדר בלי שר אוצר"

צילום: מתוך הטוויטר של פישל רוזנפלד, עריכה: שניר דבוש

שר האוצר משה כחלון מחריף את הטון במשבר הקואליציוני ומאיים היום (שלישי) כי יפרוש מהממשלה, אם תקציב המדינה לא יאושר עד לחג הפסח. "עם ישראל יישב לליל הסדר או עם תקציב או בלי שר אוצר", אמר כחלון במסיבת עתונאים לרגל הרפורמה במכון התקנים. "לא אוכל להמשיך לכהן כשר אוצר אם התקציב לא יעבור. אם נעצור את אישור התקציב אנחנו פוגעים באוכלוסיות גדולות של קשישים ומשפחות שלא צריכות להיות חלק מהויכוח. הויכוח על הגיוס הוא ויכוח פוליטי. אם לפני פסח התקציב לא יעבור, אמליץ לחברי לפרוש מהממשלה".

יו"ר ועדת הכספים משה גפני (יהדות התורה) התבצר אף הוא בעמדותיו והשיב לכחלון: "אז יהיה ליל סדר בלי שר אוצר". זמן קצר לאחר מכן פרסמה לשכתו הודעת הבהרה, לפיה הדברים שאמר בועדה המשותפת לחוקה ולכספים הוצאו מהקשרם.

כחלון אמר את הדברים בצל המגעים המתנהלים ביממה האחרונה עם הסיעות החרדיות לאשר את חוק הגיוס בקריאה טרומית בלבד במושב הכנסת הנוכחי. למרות ניסיונות אלו, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן סירב להתגמש ודחה את האפשרות לפשרה מהסוג הזה.

לקריאה נוספת:
שובו של ביטן: יו"ר הקואליציה לשעבר מנסה לפשר במשבר הגיוס
כחלון: אם התקציב לא יאושר, לא אוכל להמשיך כשר האוצר
מאמצים בקואליציה לסיים את משבר הגיוס: "הפתרון - רק בשבוע הבא"
נתניהו על משבר חוק הגיוס: רוצה להגיע להסדר, זה כרגע לא בהישג יד"

שר האוצר, משה כחלון, 17 בינואר 2018. ראובן קסטרו
שר האוצר משה כחלון/ראובן קסטרו

"אנו דבקים בעמדתנו כהוראת מועצת גדולי-התורה ודורשים את העברת חוק הגיוס לפני ההצבעה על התקציב בכל קריאותיו - עוד קודם להצבעה על התקציב ודבר לא השתנה", ", צוטט ליצמן בעיתון החרדי "המודיע". "מאז עלה הנושא על סדר היום הציבורי, לא קיימו עמנו בליכוד כל מגעים בעניין, ודומה הדבר כי יש מי שאינם מבינים שמדובר בנושא שעבורנו הוא קיומי ונוגע בציפור נפשנו ממש". בניגוד לליצמן, גפני ודרעי מציגים עמדה רכה יחסית לפיה יסכימו להתפשר על אישור בקריאה טרומית בכנסת לפני אישור התקציב ולא אישור סופי של חוק הגיוס.

התעקשותו של כחלון יוצרת בעיה פוליטית נוספת במשבר הנוכחי לאור הצהרתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן בישיבת הסיעה כי הוא יצביע נגד כל הצעת חוק שיביאו הסיעות החרדיות, גם בקריאה טרומית. ליברמן הצהיר ש"לא יפרק את הממשלה" אבל יצביע נגד. אם כך, גם אם יימצא נוסח לחוק, לא יהיה רוב לקואליציה בהצבעה במליאה.

ראשי הקואליציה פועלים לסיום המשבר לפני חזרת ראש הממשלה בנימין נתניהו מביקורו המדיני בארצות הברית בסוף השבוע. השר ישראל כץ (ליכוד) אמר במהלך כנס שדרות לחברה כי על השותפות הקואליציוניות לגלות אחריות בנושא. "אני לא בעד הקדמת הבחירות, אך את המדינה צריך לנהל לפי עקרנות ממלכתיים", טען. "אם חלק מהשותפים הולכים לקצוות, אז יש בעיה. אפשר לעשות פשרות אבל הנושא של שיוויון בנטל הוא לא נושא של מחטף פוליטי. אם השותפים יגלו אחריות לא יהיו בחירות". הוא אף ציין כי ראש הממשלה לא יזם את המשבר שעמו מתמודדת כעת הקואליציה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. דוברות משרד הבריאות, מערכת וואלה!
סירב להצעת הפשרה. סגן השר ליצמן/מערכת וואלה!, דוברות משרד הבריאות

נתניהו עצמו אמר אתמול לכתבים בוושינגטון כי הוא מנסה למצוא פתרון "שיאפשר לממשלה לכלות את ימיה. כרגע, אני לא יכול לבשר שזה בהישג יד". עם זאת, בקואליציה יש חשש כי בצל ההתפתחויות האחרונות בחקירות נגדו, נתניהו יעדיף ללכת לבחירת על רקע המשבר בחוק הגיוס ולכן אינו עושה מאמץ מרבי לפתור אותו. ביממה האחרונה קיימו בכירים בקואליציה מגעים במספר רב של ערוצים, בניסיון לייצר פתרון שימנע הליכה לבחירות.

נתניהו מקיים קשר שוטף עם השר יריב לוין, שהופקד מטעמו על מציאת פתרון יחד עם השר זאב אלקין. עם זאת, לוואלה! NEWS נודע כי יו"ר הקואליציה הקודם דוד ביטן, שפרש מתפקידו בשל החקירות המתנהלות בימים אלה נגדו בפרשת השחיתות בראשון לציון, פועל בערוץ נפרד מול החרדים. ביטן הציג אתמול בפני ראשי הסיעות החרדיות טיוטת הצעת חוק שבשיחות עמם טען כי זו הצעה שיש לה "סיכויים מעולים פוליטית ומשפטית". ביטן הסביר: "זה יעבור את ליברמן, כחלון ובג"ץ ואפילו יהיה ניתן להעביר את זה בשלוש קריאות בתקופה יחסית קצרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully