וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמצים בקואליציה לסיים את משבר הגיוס: "הפתרון - רק בשבוע הבא"

ראש הממשלה שוחח מוושינגטון עם השרים ליברמן ולוין במטרה לפתור את המשבר שמאיים להפיל את הממשלה. אמש התקיימו סבבי שיחות בין גורמים בקואליציה, ביניהם פגישה בין ליצמן וכחלון, במטרה להביא לנוסח ביניים לחוק ולהעבירו לפני אישור התקציב

צילום: לע"מ

(בווידאו: ריבלין על משבר הגיוס, אתמול)

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אתמול (ראשון) שיחות טלפוניות מוושינגטון עם שר הביטחון אביגדור ליברמן ועם שר התיירות יריב לוין, בנושא המשבר בקואליציה על רקע חוקי הגיוס. גורם בסביבתו של נתניהו אמר כי המשבר צפוי להיפתר רק בסוף השבוע או בתחילת השבוע הבא.

אמש שוחחו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ושר האוצר משה כחלון. מוקדם יותר, ברקע המשבר, נפגשו בכנסת יו"ר ועדת הכספים משה גפני ושר הביטחון אביגדור ליברמן. גורם המעורה בפרטים טען כי הפגישה עסקה ב"תקציב הביטחון", אך ההערכה היא כי הפגישה עסקה גם במשבר הגיוס.


בקואליציה קיימת ההערכה כי אם יימצא נוסח מוסכם או נוסח ביניים לחוק הגיוס, יוסכם לאשר אותו בקריאה טרומית או ראשונה בלבד קודם אישור התקציב תוך התחייבות של כלל מרכיבי הקואליציה לאשר אותו סופית במושב הקיץ הבא. אפשרות זו עדיין מוטלת בספק לאור העובדה שלא נמצא נוסח כזה.

השרה גילה גמליאל התייחסה הבוקר לאפשרות של בחירות ואמרה כי "בחירות כל שלוש שנים היא מציאות בלתי נסבלת. חוסר היציבות השלטונית פוגע בהרבה מיזמים ותכניות של משרדי ממשלה. הפתרון לחוק הגיוס הוא לאפשר לחרדים שירות קהילתי, כמו שקיים למיעוטים". ח"כ אורי מקלב הגיב כי "אני רואאה שיש נכונות להגיע להבנות, ובסופו שלדבר גם השותפים הקואליציוניים מבינים שיש חשיבות להעביר את חוק הגיוס, לפחות כמו את התקציב".

ח"כ משה גפני התייחס גם הוא למשבר ואמר כי "ההערכה שלי הן שלא תהיינה בחירות. בינתיים הבעיה לא נפתרת, כי כל אחד רוצה להיראות גיבור".


עוד בוואלה! NEWS:
לבקשת היועמ"ש: בוטל דיון בכנסת בעניין שאול אלוביץ' בפרשת בזק
סדקים בגוש החרדי: מאחורי הקלעים של המאבק על חוק הגיוס
עזה מכוונת ל-14 במאי: "תגובת הנגד" לחגיגות השגרירות בישראל

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
רוה"מ בנימין נתניהו והשר אריה דרעי במליאה, כנסת ישראל. מאי 2015. רויטרס
נתניהו ודרעי/רויטרס

שרת המשפטים איילת שקד אמרה אתמול במהלך כנס איפא"ק, שבו נתניהו ינאם, כי על השותפות הקואליציוניות לפעול למציאת פתרון למשבר, שנוצר במסגר מאמצי החרדים לקדם את חוק הגיוס. "משבר הגיוס הוא פייק קרייסס (משבר מזויף)", טענה. "יהיה זה חוסר אחריות ש'המשבר' יוביל לבחירות ולהפלת ממשלת ימין. צריך לעבוד עם השותפות הקואליציוניות על נוסח פשרה שכולם יוכלו לחיות איתו".

"הממשלה הנוכחית טובה ועושה דברים חשובים בביטחון, בכלכלה, במשפט ובחינוך", הוסיפה. "אין כל סיבה לתת לשמאל את התענוג של הפלת ממשלת ימין. אף אחד לא יכול להתחייב שהשמאל לא יעלה לשלטון".

ביום רביעי זימן נתניהו את ראשי המפלגות החרדיות לפגישה בניסיון לפתור את המשבר. בפגישה, שהתקיימה בלשכתו של ראש הממשלה, נכחו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי וכן השרים זאב אלקין ויריב לוין. בסופה סוכם על דיון שיתקיים במהלך היום ויתנהל בראשות לוין, שיורכב מנציגי סיעות הקואליציה ונציג היועץ המשפטי לממשלה. מטרתו תהיה לנסות להגיע לנוסח מוסכם של חוק הגיוס בקריאה טרומית.

(עדכון ראשון 08:15)

שרת המשפטים איילת שקד בכנס איפא"ק. צילום: אייפאק, מערכת וואלה!
"חוסר אחריות". השרה שקד, אתמול/מערכת וואלה!, צילום: אייפאק

בעקבות הפגישה מסר גורם בסיעות החרדיות כי המשבר לא נפתר, וכי "לא הושג שום סיכום משמעותי". הצוות שעל החלטתו נמסר בהודעת הליכוד יהיה השני שהוקם לדיון בנושא בחצי השנה האחרונה. בפגישה העלו החרדים את הדרישה לדחות את אישור התקציב למושב הבא בקיץ, אליה מתנגד שר האוצר משה כחלון.

בפגישה חזר ליצמן על כך שלא יצביע על התקציב עד שלא יאושר חוק הגיוס. הוא הביע נכונות לקדם נוסח שונה מחוק יסוד לימוד התורה, אך בתנאי שיהיה מקובל על שני הצדדים. נוסף לכך, שני גורמים שהשתתפו בפגישה ציינו כי "ראש הממשלה ונציגי הליכוד הראו נכונות לפתור את המשבר והצהירו כי הם לא רוצים ללכת לפיצוץ".

ח"כ קיש ל- 103fm: "ראש הממשלה יוביל את הליכוד כל עוד ירצה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully