וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתנגדים לכל איסור על נשק": הפנים החדשות של איגוד הרובאים בארה"ב

הטבח בפלורידה הגביר את הלחץ על ה-NRA, הלובי העוצמתי ובסיס תמיכה כספי לרפובליקנים רבים, כולל לטראמפ. מי שמובילה את המאבק נגד כל שינוי היא דנה לאש בת ה-39, דוברת הארגון שהיה מזוהה עד היום עם גברים לבנים מבוגרים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

איגוד הרובאים הלאומי (NRA) בארצות הברית דחה אמש (ראשון) הצעות שהעלה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ורפובליקנים אחרים לשנות את חוקי הנשק במדינה בעקבות הטבח בתיכון בפלורידה.

דוברת הלובי העוצמתי אמרה כי הוא אינו תומך בהצעת טראמפ להעלות את רף הגיל לקניית כלי נשק מסוימים מ-18 ל-21, ולאסור על מכירת מתקן המאפשר לרובים חצי-אוטומטיים לירות מאות כדורים בדקה. "ה-NRA לא תומך בשום איסור", אמרה דנה לאש, דוברת הלובי, בריאיון לרשת ABC. לאש, בת 39, הפכה לפנים החדשות של ה-NRA, שהיה מזוהה עד עתה עם גברים לבנים ומבוגרים.


לקריאה נוספת בנושא
הטבח בפלורידה: מאבטח התיכון עמד בחוץ בזמן הירי ולא התערב
הפתרון של טראמפ לירי בבתי הספר: מורים חמושים בכיתות

דוברת איגוד הרובאים הלאומי NRA, דנה לאש, בכנס שמרני, פברואר 2018. רויטרס
מכחישה משבר מול טראמפ. לאש/רויטרס

טראמפ קיבל את תמיכת ה-NRA במהלך קמפיין הבחירות ב-2016 והפגין פעמים רבות את תמיכתו בזכותם החוקתית של אזרחי ארצות הברית לשאת כלי נשק. ואולם, מסע הירי בתיכון בפלורידה שאירע לפני כשבועיים, דחף תלמידי תיכון ברחבי המדינה לפעול למען הטלת הגבלות על מכירת כלי נשק והוביל כמה חברות לנתק את קשריהן עם ה-NRA.

עם התקרבות בחירות אמצע הכהונה בנובמבר, טראמפ ובכירי מפלגתו נתונים תחת לחץ להגיב לחשש לגבי הבטיחות בבתי הספר, מבלי לעורר זעם בקרב תומכיהם המתנגדים לכל מגבלה שהיא על מכירת ואחזקת כלי נשק. מאז הירי בתיכון בפארקלנד, הכריז טראמפ כי הוא תומך בהעלאת גיל רכישת הרובים. היורה, ניקולס קרו, קנה את הרובה החצי אוטומטי שלו מדגם AR-15, באופן חוקי. "זה מה שה-NRA אומר, נכון", אמרה לאש כשנשאלה אם הלובי מתנגד להעלאת גיל המינימום.

טראמפ אמר עוד כי הוא ביקש ממשרד המשפטים להכניס תקנה שלמעשה תאסור את מכירת ה"באמפ סטוקס", מתקן שבו עשה שימוש היורה מלאס וגאס בשנה שעברה ובעזרתו הצליח להרוג 58 איש. היה זה מסע הירי הקטלני ביותר בתולדות ארצות הברית. הנשיא אף הביע תמיכה בחקיקה שתקשיח את בדיקות הרקע לרוכשי כלי נשק, אולם הוא לא פירט על תכניתו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ארה"ב טראמפ בארוחת ערב עם מושלי המדינות בבית הלבן, 25 בפברואר 2018. רויטרס
תומך בהגבלות על מכירת כלי נשק. טראמפ בארוחת הערב עם המושלים/רויטרס

הסנאטור הרפובליקני פט טומי, יוזם חוק שידרוש בדיקות רקע במכירת כלי נשק בתערוכות ובאינטרנט, אמר כי תמיכתו של טראמפ יכולה לעזור בקידום הצעות שנפלו בשנים האחרונות. "לנשיא שלנו יכול להיות תפקיד גדול ולמעשה אף מכריע, כך שאני מתכוון לתת לכך ניסיון נוסף", אמר בריאיון לרשת NBC. מנגד, חבר בית הנבחרים הרפובליקני תומאס מאסי, אמר כי הוא מתנגד לכך.

חוק שנועד לתקן את החורים המשפטיים בבדיקות הרקע לא השיג את 60 הקולות הנדרשים בסנאט אחרי הירי בבית הספר היסודי בניוטאון, קונטיקט, ב-2012, שבו נהרגו 26 ילדים ומורים.

מי יחמש את המורים

טראמפ אמר אתמול במהלך ארוחת ערב בבית הלבן עם מושלי המדינות השונות כי הפגישות עמם בשבוע הקרוב יתמקדו בשיפור האבטחה במוסדות החינוך אחרי הירי "הנורא בפארקלנד" ואמר כי זהו הנושא החשוב ביותר שיעלה לדיון.

מאז הטבח בפלורידה, טראמפ חזר שוב ושוב על תמיכתו בחימוש מורים מיומנים בכלי נשק, רעיון שנתמך גם על ידי ה-NRA אחרי הירי בניוטאון. עם זאת, דמוקרטים ורפובליקנים רבים דחו את היוזמה הזו ואמרו כי היא אינה ישימה. לאש אמרה כי איגוד הרובאים סבור כי על בתי הספר להחליט על כך בעצמם, ואילו טראמפ אמר ביום שבת כי ההחלטה צריכה להיות בידי המדינות.

דוברת ה-NRA גם ניסתה להנמיך את הפערים בין האיגוד לבין הבית הלבן. "אני יודעת שיש אנשים שמחפשים למצוא מחלוקות בין טראמפ לבין חמישה מיליון מחזיקי כלי נשק המצייתים לחוק", אמרה. "הוא באמת מחפש אחרי פתרונות, שום דבר לא הוצע עד עתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully