וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הלחץ של ישראל: פולין מקפיאה את יישום חוק השואה

25.2.2018 / 0:44

גורמים במשרד החוץ מסרו כי שר המשפטים הפולני עדכן כי החוק השנוי במחלוקת לא ייכנס לתוקף עד לדיון של בית המשפט החוקתי. בנוסף לכך, צוות רשמי מטעם הממשלה בוורשה יגיע לישראל כדי לקדם דיאלוג בנוגע לחוק שגרם למשבר בין המדינות

צילום: לעמ, עריכה: תום זואילי

ממשלת פולין לא תיישם את "חוק השואה" השנוי במחלוקת עד לדיון של בית הדין החוקתי - כך מסרו אמש (שבת) גורמים במשרד החוץ, אחרי עדכון שקיבלו בנושא משר המשפטים. הקפאת החוק דווחה לראשונה בחדשות 2.

לדברי הגורמים במשרד החוץ, צוות רשמי מטעם הממשלה בוורשה צפוי להגיע לישראל כדי לקיים דיאלוג בנושא, במטרה להגיע להסכמה בין הצדדים לגבי החוק האוסר להאשים את פולין או את אזרחיה בפשעי הנאצים.

החוק, שעליו חתם נשיא פולין אנדז'יי דודה מוקדם יותר החודש, קובע כי מי שיאשים את המדינה או את אזרחיה באחריות לרצח היהודים במלחמת העולם השנייה עלול להישלח למאסר. כמו כן, נאסר לכנות את מחנות ההשמדה שהפעילו הנאצים על אדמת המדינה "מחנות השמדה פולניים".

לקריאה נוספת בנושא
סנאטור פולני פרסם סרט תעמולה נאצי - והושעה
צלבי קרס וכתובות נאצה: הכניסה לשגרירות פולין בתל אביב הושחתה

מפוצלת ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת פולין. רויטרס
נתניהו ועמיתו הפולני מורוביצקי/רויטרס

בעקבות העברת החוק היו בישראל מי שקראו להשיב את השגרירה מוורשה, במיוחד לאחר שראש ממשלת פולין, מתאוש מורוביצקי, השווה בין משתפי הפעולה היהודים בשואה לאלו הפולנים. בעקבות דבריו בכנס מינכן בשבוע שעבר הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מתנגד למה שכינה סילוף של העובדות ההיסטוריה ואמר כי ישוחח על כך עם מורוביצקי.

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, שנקלע לעימות עם שגרירות פולין בישראל סביב העברת החוק, בירך על הקפאתו. "‏ניצחון ראשון של המחאה שהובלנו", אמר הערב. "ממשלת פולין מקפיאה את חוק הכחשת השואה. הוכחה נוספת שבנושאים ערכיים צריך לנהל את המאבק בלי היסוס ובלי פחד ממה יגידו. זיכרון השואה לא נתון למשא ומתן".

(עדכון ראשון: 20:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully