וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטור פולני פרסם סרט תעמולה נאצי - והושעה

בסרטון ששיתף וולדמאר בונקובסקי בפייסבוק מתוארת אכזריות של שוטרים יהודים שפעלו בגטו ורשה, תחת הכותרת "איך יהודי רדף יהודי עד המוות". בכיר במפלגה: "אין מקום למי שמפיץ חומרים מסוג זה"

צילום: יואב איתיאל, וואלה!NEWS, עריכה: יאיר דניאל

מפלגת "חוק וצדק" הפולנית השעתה את אחד הסנאטורים שלה לאחר ששיתף סרט תעמולה נאצי ברשת החברתית. קרול קרסקי בכיר במפלגה אמר כי "אין מקום במפלגה למי שמפיץ חומרים מסוג זה". במפלג יחליטו בקרוב אם הסנאטור וולדמאר בונקובסקי יורחק לצמיתות.

בונקובסקי שיתף בדף הפייסובק שלו סרטון תחת הכותרת "איך יהודי רדף יהודי עד המוות", סרט תעמולה נאצי המתאר אכזריות של שוטרים יהודים שפעלו בגטו ורשה במהלך מלחמת העולם השנייה. בונקובסקי פרסם גם שורה של ביטויים אנטישמיים והוסיף כי הפולנים יכולים לקבל החלטות בעצמם בנוגע לאירועי המלחמה.

עוד בנושא
פולין: הממשלה תומכת בהקמת מוזיאון לזכר "שואת הפולנים"
נתניהו לראש ממשלת פולין: "לא נקבל השוואה בין יהודים לפולנים בשואה"
צלבי קרס וכתובות נאצה: הכניסה לשגרירות פולין בתל אביב הושחתה

ניצולי שואה במחנה אושוויץ, 2015. AP
ניצולי שואה באושוויץ/AP

התקרית באה בצל המתיחות החריפה ביותר בין פולין לישראל ב-30 השנים האחרונות לאחר שהפרלמנט בפולין אישר חוק הקובע עונש מאסר למי שיאשים את המדינה או את אזרחיה באחריות לשואה. לדברי בונקובסקי, החוק חיוני עבור "אומה הרואית שצריכה להוכיח שהיא אינה אחראית לשואה". למרות דבריו, הוא ציין כי הוא לא אנטישמי.

לאחר אישור החוק החודש ספגה פולין ביקורת בינלאומית, כולל מצד ישראל וארצות הברית. מפלגת השלטון הלאומנית בפולין טוענת כי החוק החדש הכרחי כדי להגן על שמם של הפולנים ולהכיר גם בהם כקורבנות הגרמנים, ולא כמשתפי פעולה עמם. הממשלה מזכירה כי הנאצים ראו גם בעמים הסלביים כנחותים גזעית וכי פולנים רבים נהרגו או נשלחו לעבודות כפיה בזמן הכיבוש הגרמני.

  • עוד באותו נושא:
  • פולין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully