וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: "אבו מאזן לקה בסרטן, עליו לתת תשובות"

פואד סלאמה

23.2.2018 / 22:32

בגדה מדווחים כי יו"ר הרשות בן ה-82 חלה בסרטן בקיבתו וכעת יאלץ להיאבק בתסמיניה. הדיווחים באים על רקע בדיקות רפואיות שעבר אבו מאזן בבית חולים בארה"ב, והם לא אושרו על ידי גורם רשמי ברשות. פעיל חברתי פלסטיני: "זכותו של העם לדעת מה עתידו של יו"ר הרשות"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, מאי 2017. AP
אבו מאזן/AP

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לקה במחלת הסרטן - כך מדווחים הפלסטינים. הדיווחים בגדה באים לאחר שיו"ר הרשות שוחרר אמש (חמישי) מבית חולים בבוליטמור שבארצות הברית, שם עבר בדיקות רפואיות שגרתיות.

אנשי לשכתו של יו"ר הרשות הכריזו במהלך הלילה כי אבו מאזן שוחרר מבית החולים שבמדינת מרילנד "בבריאות טובה". אולם ברשות מדווחים כי אבו מאזן, בן ה-82, לקה בסרטן בקיבתו וכעת יהיה עליו להיאבק במחלה. הדיווחים הללו לא אושרו על ידי גורמים רשמיים ברשות.

אחד הדיווחים הללו הופץ בפייסבוק על ידי פאדי א-סלאמין, פעיל חברתי הפלסטיני, שבעבר פרסם מסמכים המעידים על שחיתות בצמרת הרשות. אתמול הוא פרסם בעמוד הפייסבוק שלו את המידע, שלדבריו הגיע ממקורות מהימנים.

פלסטינים מיידים אבנים לעבר כוחות הביטחון באזור רמאללה, במחאה על ההכרה בירושלים, 8 בדצמבר 2017. רויטרס
"הגדה המערבית תהפוך לזירת קרב". עימותים ליד רמאללה/רויטרס

א-סלאמין אף פנה בעמוד הפייסבוק שלו ישירות לאבו מאזן. בסרטון וידאו שצירף, טען כי כל העם פלסטיני יודע על מצבו, ודרש ממנו לספר על מצבו הבריאותי וכן לגבי תכניותיו לגבי העם הפלסטיני לתקופה שתבוא לאחר "שיירד מהבמה המדינית".

הפעיל נימק את דרישתו מאבו מאזן בכך שהאחרון מסרב להכיר במצבו ואף אינו פועל בזירה המדינית. "אתה מבצע הונאה לעצמך ולעם הפלסטיני", טען. "זכותו של העם הפלסטיני לדעת מה יהיה עתידו. אם אתה עוזב את הזירה המדינית הפלסטינית אתה תשאיר חלל מדיני מסוכן. אנשים החלו בקניית כלי נשק והגדה המערבית תהפוך לזירת קרב שבה יילחמו הפלגים הפלסטיניים על השליטה ברשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully