וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירת ארה"ב לאו"ם: ישראל וגם הפלסטינים לא יאהבו את תכנית השלום

ניקי היילי הודיעה כי הממשל כמעט סיים להכין את יוזמת השלום, וכי שני הצדדים לא צפויים לאהוב אותה, "וגם לא לשנוא אותה". לדבריה, גרינבלט וקושנר ממשיכים ללכת "קדימה ואחורה" עם הצדדים

צילום: רויטרס, לע"מ, עריכה: תום זואילי

ממשל טראמפ כמעט סיים להכין את טיוטת יוזמת השלום והוא יפרסם אותה בקרוב - כך הודיעה אמש שגרירת ארצות הברית לאו"ם ניקי היילי. "אני חושבת שהם מסיימים את זה", אמרה במהלך זמן השאלות לאחר הרצאה באוניברסיטת שיקגו. עוד אמרה כי השליחים של דונלד טראמפ לאזור, ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט, "עדיין הולכים קדימה ואחורה", ולא העריכה דבר מעבר לכך. "הם מתכננים. שני הצדדים לא יאהבו את זה, ושני הצדדים לא ישנאו את זה".

ב-5 במרץ ייפגשו טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן, בצל ביקורו של נתניהו בארצות הברית בחודש מרץ וינכח בוועידת אייפאק. זו תהיה הפגישה החמישית של נתניהו וטראמפ מאז היבחרו של האחרון לנשיאות, כשהאחרונה שבהן התקיימה בחודש שעבר בדאבוס.

ביקור הנשיא טראמפ והגברת הראשונה מלניה טראמפ במוסד יד ושם, ירושלים, 23 מאי 2017. רויטרס
נתניתהו וטראמפ/רויטרס

טראמפ ונתניהו נפגשו במסגרת הפורום הכלכלי העולמי שנערך בשווייץ בחודש שעבר. בפגישתם איים טראמפ לעצור את הסיוע לפלסטינים אם לא ישובו למשא ומתן עם ישראל. הוא הזכיר את סירוב הרשות להיפגש עם סגנו מייק פנס, שאחריה החליטה וושינגטון לקצץ את הסיוע לסוכנות הפליטים הפלסטינית אונר"א.

הפגישה בין השניים נמשכה 40 דקות בשולי הפורום בדאבוס, ובמהלכה הוסיף טראמפ כי הכרזתו על ההכרה בירושלים כבירת ישראל, כמו גם על העברת השגרירות לעיר, הורידה את הסוגיה משולחן המשא ומתן מול הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully