וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חפץ לא משתף פעולה": מעצרם של יועצו של נתניהו ואלוביץ' הוארך

22.2.2018 / 20:26

ביהמ"ש קיבל חלקית את עמדת המשטרה, שביקשה להאריך את מעצר אלוביץ' ב-8 ימים. בדיון חשף פרקליטו ז'ק חן כי החוקרים אמרו לאלוביץ': "אתה סיימת, אחרי המשפט תהיה שומר בסופר". מעצר יועץ רה"מ ניר חפץ הוארך עד יום שני. בדיון סיפר: נעקצתי ע"י פשפשים - ולא קיבלתי טיפול

עריכה: שניר דבוש ויאיר דניאל

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (חמישי) את מעצרו של שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת בזק, בחמישה ימים נוספים. השופטת רונית פוזננסקי כץ קיבלה חלקית את עמדת המשטרה, שביקשה להאריך את המעצרה בשמונה ימים, אך הדגישה כי אין בכך בכדי לרמוז בנוגע לחשדות המתחזקים נגד אלוביץ' בתיק. מעצרה של רעייתו של אלוביץ', איריס, וכן של בנו, אור, המכהן כדירקטור בחברה, הוארך בארבעה ימים.

"מדובר בפרשה סבוכה, המקיימת חשד סביר מבוסס לעבירות של שחיתות חמורה", אמרה פוזננסקי. "במעגל ביצוע העבירות מעורבים רבים, כל אחד על פי חלקו. יחד ביצעו עבירות, שעניינן על פי החשד הוא מתן שוחד, מרמה, ועבירות נוספות. הרשות לניירות ערך והמשטרה מבקשים שמעצרו יוארך בשמונה ימים. בקשה זו מבוססת על שורה ארוכה של פעולות חקירה לביצוע שכוללות 35 פעולות בעניינו של החשוד. לצד פעולות אלו - החשד הסביר עולה ומתחזק".

עם כניסתו של אלוביץ' לאולם קרא לעברו הפעיל החברתי עו"ד ברק כהן: "מושחת, האם אחרי שהרווחת מיליונים על חשבון המדינה תהפוך לעד מדינה ותפתח על ביבי?". פרקליטו של אלוביץ', עו"ד ז'ק חן, התעמת עם כהן בבית המשפט. "העובדה שאלוביץ' לא יכול להגיב לקריאות הגנאי, היא מחזה מכמיר לב", אמר חן בבית המשפט. "הנהלת בית המשפט תבדוק איך נותנים לדברים האלה לקרות". בהמשך סיפר הפרקליט חן כי "חוקרים מעירים את מרשי בשעה 04:00 לפנות בוקר, ואומרים לו שהוא סיים את חייו ושבתום המשפט הוא יהיה שומר בסופר".



תיק 4000 | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
עדותו של שלמה פילבר: "ביצעתי הוראות של נתניהו, ניצלו אותי"
למרות ההתפתחויות בחקירות נתניהו - הליכוד שומר על מצבו בסקרים
ההסכם עם פילבר: לא יועמד לדין פלילי ויורחק משירות המדינה

שאול אלוביץ בדיון הארכת מעצר, בית משפט השלום ת"א, 22 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
אלוביץ' בכניסה לאולם בית המשפט, היום/ראובן קסטרו

אור אלוביץ' טען בחקירתו כי פעל למכור את אתר וואלה מכיוון שלדבריו, הוא היה לא רווחי ו"נטל לבזק". עו"ד דרור מתיתיהו, שמייצג אותו, אמר כי הטענה הזו מפריכה את טענת השוחד. "מדוע שייפטר מהאתר שבאמצעותו הוא נותן שוחד לראש הממשלה?", תהה בדיון בהארכת מעצרו.

אור אלוביץ' 2017. באדיבות גלובס, צילום איל יצהר, מערכת וואלה! NEWS
אור אלוביץ'/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות גלובס, צילום איל יצהר

מעצר מקורבו של ראש הממשלה נתניהו ויועצו ניר חפץ, הוארך בשלושה ימים נוספים - זאת בשל החשדות בפרשת השופטת גרסטל. במשטרה ביקשו להאריך את מעצרו בשישה ימים, בטענה כי הוא "אינו משתף פעולה בחקירה", אולם בית המשפט אישר להאריך את המעצר בשלושה ימים נוספים בלבד. בנוסף הוארך מעצרו בפרשת בזק, כך שהוא ישהה במעצר עד יום שני, ויובא פעמיים להארכת מעצר בשתי הפרשיות.

בדיון בעניינו סיפר חפץ על תנאי מעצרו. הוא סיפר כי זיהו אותו במתקן המעצר עצירים ביטחוניים שצעקו לו. עוד סיפר כי נעקץ על ידי פשפשים בבית המעצר, ביקש לראות רופא בעניין, וסורב. רק כשהתמוטט ונפל על הרצפה, זכה לראות רופא, לדבריו.

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) טען הערב כי המשטרה ושירות בתי הסוהר מתנכלים לחפץ. "אנחנו רואים מה עושים לניר חפץ והכל ברור", צייץ זוהר בטוויטר. "הוא רק צריך להמציא משהו מפליל על ראש הממשלה ומיד הוא יקבל טיפול רפואי. אם הוא ייתן קצת חומר "צהוב" יכול להיות שאפילו ישחררו אותו הביתה".

במהלך הלילה הוארך מעצרו של מקורבו של ראש הממשלה ומנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר ב-15 ימים נוספים. הארכת המעצרה אושרה לאחר שלפני יומיים חתם פילבר על הסכם עד מדינה.

ניר חפץ בדיון הארכת מעצרו, בית משפט השלום ת"א, 22 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
ניר חפץ בבית המשפט, היום/ראובן קסטרו

מהדברים שאמר למקורביו על הסכם עד מדינה, טוען פילבר כי הופעלו עליו לחצים גדולים. "היום אני מבין שניצלו אותי", אמר. "באתי לעבוד באמונה ומצאתי את עצמי בצבת של לחצים שגרמו לי לדחק גדול מאוד".

"אחרי הבחירות לא ציפיתי לקבל תפקיד, ביבי הציע לי להיות מנכ"ל משרד התקשורת", אמר פילבר במהלך עדותו. "הסביבה שלי הזהירה אותי, אמרו לי 'אל תיקח את התפקיד', אבל בשבילי זו הייתה הגשמת חלום להיות מנכ"ל במשרד של ביבי, ראיתי בזה ייעוד. בהתחלה האמנתי שביבי מעריך אותי ולכן הביא אותי לתפקיד, היום אני מבין שהביאו אותי כדי להיות פיון במשחק, שייעדו אותי לזה, הייתי שבוי".

פילבר, שמיוצג על ידי עורכי הדין יובל נחמני ודרור ארד אילון, סיפר למקורביו: "ביצעתי הוראות מפורשות של נתניהו, זה בכלל לא היה בשיקול הדעת שלי, קיבלתי ממנו הנחיות מפורטות. הוא הבהיר לי למי צריך לדאוג ואיך. אני לא רוצה לשבש את החקירה, אבל מסרתי את הדברים בצורה מאוד מפורטת. שלחתי לבזק טיוטות של מסמכים, הם עברו על הטיוטות, כתבו תיקונים ואני ביצעתי".

הארכת מעצר לסטלה הנדלרר פרשת 4000 (בזק), מחוזי ת"א. ראובן קסטרו
סטלה הנדלר בדיון בהארכת מעצרה, אתמול/ראובן קסטרו

במקביל לעדותו של פילבר, אתמול האריך בית משפט השלום בתל אביב בשישה ימים את מעצרם של מנכ"לית בזק סטלה הנדלר ושל עמיקם שורר, מנהל הפיתוח העסקי בחברה. בהחלטת השופטת נאמר כי הארכת מעצרו של שורר מגיעה "לאחר עיון בדוח הסודי ובחומרים הסודיים, ולאור פעולות החקירה". לדברי השופטת, "החשוד כבר שוחרר בתנאים מגבילים, אך הפרשה שמונחת היום היא פרשה שונה ובה ראיות נוספות וחדשות שמלמדות על חשד סביר ביחס לעבירות". עוד אמרה השופטת כי "ניתן לומר שמדובר בפרשה המקימה חשד סביר, מבוסס ואף מעבר לכך לשחיתות חמורה".

"במעגל ביצוע העבירות מעורבים רבים", הוסיפה השופטת. "כל אחד על פי חלקו וכל אחד על פי תרומתו. עבירות אלה בוצעו על פי החשד על ידי נושאי תפקידים בכירים במערכות השלטון וחברת בזק".

(עדכון ראשון 08:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully