וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו בהול מרוסיה: הסגירו ישראלי שנעצר בקפריסין על סחר באיברים

22.2.2018 / 16:45

בצו ששלחה רוסיה לקפריסין, דרשה את הסגרתו של משה הראל, בן 68 שנעצר בחודש שעבר באי. הראל, שהורשע בארץ בהפעלת רשת לסחר באיברים ונכלא, חשוד בעבירות דומות ברוסיה, שמבקשת לשפוט אותו בתחומה

עריכה: תום זואילי

(בווידאו: משה הראל מספר על מצבו כעצור בכלא הקפריסאי)

"דחוף מאוד" - כך ציינה רוסיה בצו הסגרה ששלחה לקפריסין, שבו דרשה את הסגרתו של משה הראל, אזרח ישראלי בן 68 שנעצר לפני חודש במדינה. הראל, שהורשע לפני כשנתיים בישראל בעוון הפעלת רשת לסחר באיברים וריצה את עונשו בארץ, החליט לנסוע לאחר שחרורו לקפריסין על מנת להינשא לבת זוגו, אך נעצר בהגיעו לשם. זאת, בעקבות צו מעצר שהוציאה רוסיה נגדו וכעת חוששים במשפחתו כי למרות ריצוי עונשו בארץ, יוסגר לרוסיה.

הראל נאשם שיחד עם רופא טורקי ורופאים מקומיים נוספים מקוסובו הפעיל רשת בינלאומית לסחר באיברים. על פי כתב האישום, הם ביצעו ניתוחים לא חוקיים, קצרו איברים מקורבנות, בשווי עשרות אלפי דולרים לאיבר, והעבירו אותם ללקוחות. הראל נעצר ונחקר בקוסובו בשנת 2008, נשפט והורשע בישראל בשנת 2016 וריצה עונש של שמונה חודשים בכלא הישראלי.

עוד בוואלה! NEWS:
כנופיות הקנאביס הופכות לארגוני פשיעה: "מדינת הסמים" שמתבססת בהולנד
רגב הגנה על נתניהו: "חשד חמור נגד הגננת שנתנה לו עוגיה"
לאחר שבוע: נווט ה-F16 שנפצע במהלך הנטישה שב לטייסת

משה הראל, עצור בקפריסין לאחר שהואשם בסחר באיברים, 18 בינואר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
משה הראל, העצור הישראלי בקפריסין/מערכת וואלה! NEWS, -

בצו ההסגרה פירטה רוסיה כי חקרה את התיק בעניינו של הראל וגילתה כי העבירות שביצע נוגעות לחוק הפלילי הרוסי כששלושה מקורבנות מעשיו הם אזרחים רוסים. עוד נכתב בצו כי בהתאם להסכמי ההסגרה בין רוסיה לקפריסין ובגין האמנות האירופאיות עליהן חתומה האחרונה, רוסיה מבקשת את הסגרתו של הראל על מנת שתוכל לשפוט אותו.

צו ההסגרה של רוסיה

מערכת וואלה! NEWS, -

בחודש שעבר פורסמה בוואלה! NEWS הקלטה בלעדית של הראל מהכלא בקפריסין, שבה סיפר על מצבו הקשה. "מאיימים פה לרצוח אותי, צריך להזדרז לפני שיקרה פה משהו", אמר. גם בנו של הראל הביע חשש גדול ממצבו של אביו וסיפר על הקושי שעובר עליו: "הוא לא ישרוד. בתקשורת המקומית סיפרו שהוא מכר איברים של ילדים עניים, והמקומיים ששמעו על העצור המפורסם היכו את אבי בלי רחמים".

סנגורו של הראל, עו"ד ניר יסלוביץ, הביע דאגתו ותמיהתו לגבי העיתוי של בקשת ההסגרה. הוא ציין בדבריו כי החשדות נגד הראל ממוחזרים וכי הוא נשפט עליהם בארץ וריצה את עונשו. לדבריו, הוא איננו מבין מדוע רוסיה לא ביקשה את הסגרתו של הראל החל ממועד מעצרו הראשון ב-2008 ועד היום, אם מדובר באדם שביצע עבירות חמורות לטענתם. טענותיו של יסלוביץ מופנות גם כלפי מדינת ישראל שלדבריו שלחה אותו למעצר בכך שלא עצרה אותו כשיצא מהמדינה, כשידעו בביקורת הגבולות כי קיים נגדו צו מעצר בינלאומי של האינטרפול .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully