וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל איזנקוט: "גופתו של המחבל מהר אדר הוחזרה בטעות"

21.2.2018 / 16:55

הרמטכ"ל אמר לשרי הקבינט כי גופתו של המחבל שרצח שלושה בני אדם בספטמבר נמסרה לרשות הפלסטינית בשוגג, וכי האירוע "יתוחקר ויילמד". על פי הנוהל, אין להחזיר את גופותיהם של מחבלי חמאס

צילום: מתוך הטוויטר של "יש עתיד" , עריכה: תום זואילי

הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר היום (רביעי) לחברי הקבינט המדיני-ביטחוני כי החזרת גופתו של המחבל שביצע את הפיגוע בהר אדר בחודש ספטמבר האחרון לרשות הפלסטינית בסוף השבוע נעשתה בטעות. לדברי רב-אלוף איזנקוט, הטעות "תתוחקר ותילמד".

גופתו של המחבל נמר מחמוד ג'מל הוחזרה ביום שישי האחרון יחד עם גופת מחבל נוסף. על פי הנוהל, בהנחיית הדרג המדיני אין להחזיר את גופותיהם של מחבלי חמאס ואת אלה של מחבלים שהיו מעורבים בפיגועים קשים. יש לציין כי הצבא אינו הגורם היחיד שאחראי על תהליך מסירת הגופות, שבו מעורבים גם גורמים מגופי ביטחון שונים.

עוד בוואלה! NEWS:
תיק 4000: מנכ"לית בזק ובכיר נוסף בחברה מובאים להארכת מעצר
הכול או כלום: דילמת האסיר שגרמה לפילבר לחצות את הקווים
למרות ההערכה: פתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים תידחה בחצי שנה

זירת הפיגוע בהר אדר 27 בספטמבר 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בהר אדר, בחודש ספטמבר/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

בתחילת השבוע תקף גורם מדיני בחריפות את עצם העברת גופות המחבלים לרשות ומחה על אי הבאת הנושא לידיעת הקבינט או הממשלה. "זה חמור מאוד שבהסתר ביום שישי משחררים גופה של מחבל מפיגוע קשה כל כך שקרה רק לפני כמה חודשים מבלי להביא את זה לאישור או ידיעת הקבינט", אמר הגורם.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הביע אף הוא התנגדות להחזרת הגופה. בריאיון לגלי צה"ל ביום ראשון אמר ליברמן כי הממשלה מחויבת לפסיקת בג"ץ, אך הוסיף כי "זה דבר אבסורדי שאנחנו מחזירים את הגופות ואין לנו שום התקדמות בנושא של שבויים ונעדרים שלנו", בהתייחסו למחאתם של בני משפחתו של חלל צה"ל הדר גולדין נגד החזרת גופות.

עוד באותו נושא

גורם מדיני: "שחרור גופות המחבלים בסוף השבוע - חמור מאוד"

לכתבה המלאה
המחבל נמר מחמוד ג'מל בפיגוע הירי בהר אדר 26 בספטמבר 2017. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
גופתו הוחזרה ללא עדכון הקבינט. נמר מחמוד ג'מל/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

בדיון בבג"ץ בשבוע שעבר מתח שמחה גולדין ביקורת על מדיניות הממשלה בנושא. לדבריו, "ראש הממשלה לא מפעיל את סמכותו המוסרית כדי להחזיר את הבן שלי". בני המשפחה אף הגישו השבוע עתירה דחופה לבג"ץ למתן צו על תנאי וצו ביניים נגד החלטת הממשלה על החזרת גופות מחבלים.

איסאם עותמאן, שבנו יוסף נרצח בפיגוע בהר אדר, מחה על החזרת גופתו של המחבל וכינה אותה "ביזיון" ו"רמיסת הכבוד שלנו". עותמאן הוסיף כי "מי שהחליט את ההחלטה הזאת, אני מציע לו - תחשוב עוד הפעם עלינו, תחשוב על המשפחות השכולות בישראל. ככה לא עושים להם, לא מבזים את הדם של הילדים שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully