וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר בכירי בזק החשודים בתיק 4000: "ראיות לשחיתות חמורה"

21.2.2018 / 17:15

בדיון בהארכת מעצרם של הבכירים, המנכ"לית סטלה הנדלר ומנהל הפיתוח העסקי עמיקם שורר אמרה השופטת כי החשדות בעניינם הם קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים. זאת, על רקע עדותו של מנכ"ל משרד התקשורת פילבר שחתם על הסכם עד מדינה

צילום: יותם רונן, עריכה: תום זואילי

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (רביעי) בשישה ימים את מעצרם של מנכ"לית בזק סטלה הנדלר ושל עמיקם שורר, מנהל הפיתוח העסקי בחברה. הדיון בעניינם התקיים בצל ההתפתחויות האחרונות בתיק 4000, לאחר ששלמה פילבר, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנכ"ל משרד התקשורת, הגיע הבוקר למסור עדות במשרדי להב 433.

בהחלטת השופטת נאמר כי הארכת מעצרו של שורר מגיעה "לאחר עיון בדוח הסודי ובחומרים הסודיים, ולאור פעולות החקירה". לדברי השופטת, "החשוד כבר שוחרר בתנאים מגבילים, אך הפרשה שמונחת היום היא פרשה שונה ובה ראיות נוספות וחדשות שמלמדות על חשד סביר ביחס לעבירות". עוד אמרה השופטת כי "ניתן לומר שמדובר בפרשה המקימה חשד סביר, מבוסס ואף מעבר לכך לשחיתות חמורה".

"במעגל ביצוע העבירות מעורבים רבים", הוסיפה השופטת. "כל אחד על פי חלקו וכל אחד על פי תרומתו. עבירות אלה בוצעו על פי החשד על ידי נושאי תפקידים בכירים במערכות השלטון וחברת בזק".

תיק 4000 | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הכול או כלום: דילמת האסיר שגרמה לפילבר לחצות את הקווים
עד המדינה שלמה פילבר החל למסור עדות בתיק 4000
דרמה בתיק 4000: שלמה פילבר מקורבו של נתניהו חתם על הסכם עד מדינה

עמיקם שורר במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום בת"א 21 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
עמיקם שורר בבית המשפט, היום/ראובן קסטרו
הארכת מעצר לסטלה הנדלרר פרשת 4000 (בזק), מחוזי ת"א. ראובן קסטרו
הנדלר בדיון בהארכת מעצרה, היום/ראובן קסטרו

פילבר מסר את גרסתו לחוקרים לאחר שחתם על הסכם עד מדינה. במסגרת אותו הסכם, פילבר ככל הנראה לא יישא עונש מאסר בפועל, וימסור מידע לחוקרים בנוגע למעורבים בפרשה.

במקביל, עורך וואלה! NEWS אבירם אלעד הגיע הבוקר למשרדי הרשות לניירות ערך כדי למסור עדות נוספת בפרשה. עיקר התיק עוסק בחשד המשטרה כי נתניהו פעל בתקופה שבה החזיק בתיק התקשורת בתחילת כהונת הממשלה הנוכחית להטות החלטות רגולטוריות לטובת בזק. בתמורה, כך על פי החשד, פעל בעלי החברה אלוביץ' להבטיח לנתניהו סיקור אוהד באתר וואלה! NEWS, שהוא חלק מקבוצת בזק.

אתמול הוארך בשישה ימים מעצרו של אלי קמיר, יועץ בכיר שהעניק שירותי ייעוץ לבזק. הוא נחשד במעורבות בפרשה אחרת, שבמסגרתה נחקרים חשדות לגבי עסקה שהוצעה לשופטת הילה גרסטל. במסגרת העסקה, בתמורה לסגירת תיק המעונות שבו נחשדה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, היא תמונה ליועצת המשפטית לממשלה.

סטלה הנדלר מנכ"לית בזק. ראובן קסטרו
מנכ"לית בזק סטלה הנדלר/ראובן קסטרו

לאחר שביום ראשון הוסרו צווי איסור הפרסום על שמותיהם של העצורים, המשטרה והרשות לניירות ערך הודיעו כי "במסגרת החקירה הצטברו חשדות ביחס לעבירות מתחום טוהר המידות, המרמה, חוק איסור הלבנת הון וחוק ניירות ערך, אשר התבצעו לאורך זמן, בתכיפות ובשיטתיות במסגרת מערכות יחסים שהתקיימו בין נושאי משרה בקבוצת בזק לבין עובדי ציבור ומקורביהם וכן חשודים נוספים".

בהודעה צוין עוד כי מחומר הראיות עולה חשד לפיו "כמה מן החשודים המעורבים פעלו באופן בוטה על מנת לשבש הליכי חקירה ולהקשות על מלאכת איסוף הראיות בחקירה". בנוסף לכך, על פי ההודעה "נחקרו ברשות ניירות ערך ובלהב 433 במשותף שורה של עדים נוספים, עובדי ציבור בעבר ובהווה, אנשי תקשורת וגורמים מן המגזר הפרטי והעסקי".

תיק 4000. עיבוד תמונה
תיק 4000/עיבוד תמונה

בחודש יולי בשנה שעברה הורחק פילבר ממשרד התקשורת. בדיון בבית משפט השלום בתל אביב ביקשה הרשות לניירות ערך כי פילבר יורחק מהמשרד מחשש לשיבוש הליכי חקירה.

(עדכון ראשון: 15:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully