וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו ברגעי פיצוץ מכל הגז בירושלים; מעצרם של הטכנאי והקבלן הוארך

מצלמות האבטחה תיעדו את הרגע שבו נהרג מוחמד אבו אלתין, תושב סילוואן בן ה-33 ונפצעו שלושה נוספים בבניין בשכונת בקעה שבעיר. בית משפט השלום בעיר האריך את מעצר החשודים בגרימת מוות ברשלנות: "סתירות בעדות"

צילום: אנשי הדממה, דוברות משטרה, אגף חירום וביטחון, עיריית ירושלים והלל מאיר תצפית, עריכה:תום זואילי

הוארך מעצרו של טכנאי הגז החשוד בגרימת מוות ברשלנות של מוחמד אבו אלתין בן ה-33 שנהרג אתמול (שלישי) בפיצוץ בלון הגז בירושלים. מעצרו של קבלן השיפוצים הוארך גם הוא בשלושה ימים. שלושה בני אדם נוספים נפצעו קל בפיצוץ בלון הגז שאירע בחניון של בניין מגורים בשכונת בקעה בירושלים. בתיעוד האירוע ממצלמות האבטחה ניתן לראות את רגע הפיצוץ ואת עוצמתו העזה. צוותי כיבוי אש שהוזעקו לזירת הפיצוץ ברחוב דן בעיר, סרקו אחר לכודים, לאחר שהמבנה קרס חלקית.

בהחלטתה כתבה השופטת מיקה בנקי כי "עדות המשיב מלמדת על רשלנותו במהלך ביצוע העבודות ואף כי הוא סותר עצמו, כמה פעמים במהלך העדות, הרי שבעימות עם הדברים, הוא חוזר על הגרסה אשר מלמדת על רשלנותו". השופטת דחתה את בקשת סנגורו של החשוד שלמה מנחם לאסור את פרסום שמו.

שני דיירים, גבר בן 78 ואישה בת 71, פונו בהכרה מלאה וללא סימנים לפגיעה חיצונית לבית החולים הדסה עין כרם בעיר. יחד עמם פונתה אישה בת 62, אף היא במצב קל. אבו אלתין תושב סילוואן שנהרג בתאונה, עבד בבנייה והותיר אחריו ארבעה ילדים ואישה.

קריסת בניין בירושלים, 20 בפברואר 2018. הילל מאיר, תצפית TPS
זירת הפיצוץ בירושלים, אתמול/תצפית TPS, הילל מאיר

עשרה צוותי כיבוי והצלה פעלו במקום על מנת לייצב את המבנה ולמנוע קריסה נוספת. פצוע נוסף שמצבו הוגדר אנוש חולץ כעבור כשעתיים מהמקום ובהמשך נקבע מותו. צוותי הכיבוי הוסיפו בפעולות לייצוב המבנה בשל חשש להתמוטטותו.
בכבאות מחוז ירושלים אמרו כי ההערכה היא שבעת טיפול של טכנאי גז בצנרת הגז במקום החלה דליפה בכמות גדולה ונוצר ניצוץ שגרם לפיצוץ. המשטרה עיכבה לחקירה שני טכנאים שעל פי החשד עסקו בעבודות הגז שהתבצעו במקום. המשטרה ערוכה סביב המבנה למניעת כניסת אזרחים וכוחות פיקוד העורף פועלים במקום, החקירה נמשכת.

"כשהגענו למקום ראינו הרס גדול באחת הדירות וחלקר מתקרת החניון התת-קרקעי שקרסה", סיפרו חובשת מד"א רבקה אור והפרמדיק בצלאל בן חמו. "מהדירה הוצאו גבר ואישה בשנות ה-60 לחייהם ששהו במקום בזמן הפיצוץ. הם היו בהכרה מלאה ללא פגיעות חיצוניות. ערכנו להם בדיקה ראשונית בשטח ופינינו אותם להמשך בדיקות וטיפול בבית החולים על מנת לשלול פגיעות הדף. במקום מבוצעות סריקות על מנת לשלול שאין לכודים בחניון".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הגיע גם הוא לזירה, ובהנחייתו הגיעו גם צוותי העירייה במטרה לתת מענה וסיוע לתושבים ולכוחות ההצלה. מהנדסי המחלקה למבנים מסוכנים בעירייה נמצאים במקום ובודקים את המבנה במטרה למנוע כל סכנה לדיירים ולעוברי אורח.

קריסת בניין בירושלים, 20 בפברואר 2018. איתמר ואנונו, מערכת וואלה! NEWS
הבנין שבו אירע הפיצוץ בירושלים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, איתמר ואנונו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully