וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההערכה: פתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים תידחה בחצי שנה

21.2.2018 / 16:56

רכבת ישראל הודיעה לבורסה כי "טרם התקבלו כל האישורים נדרשים לצורך הפעלת הקו לשימוש מסחרי". בדיון שערך המפכ"ל בנושא הוסכם כי יש צורך בהשלמת היערכות כוחות הביטחון לתפעול הרכבת. ח"כ כבל: "דורש לדעת איך ינהג שר התחבורה"

צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן

רכבת ישראל העבירה הבוקר (רביעי) הודעה לבורסה בעניין הקו המהיר לירושלים ולפיה "נכון למועד זה, טרם התקבלו כל האישורים הרגולטורים הנדרשים לצורך הפעלת הקו לשימוש מסחרי לנוסעים. לפיכך, להערכת החברה, ההפעלה צפויה להידחות בכשישה חודשים וזאת בכפוף לקבלת כל האישורים". ברכבת הבטיחו בעבר כי הקו ייפתח לנסיעה מסחרית בערב חג הפסח.

בדיון שערך אתמול מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בדבר הפעלת הקו המהיר לירושלים, שבו השתתפו אנשי רכבת ישראל וגם נציגי כוחות ההצלה נוספים, הוגדרו האמצעים הבטיחותיים הנדרשים והאימונים ההכרחיים לשם הפעלתו המסחרית המלאה. העבודה על הקו נמשכת, ובכלל זה השלמת הנחת המסילות, הקמת אמצעי החשמל והמוכנות לנסיעת רכבות.

ניסוי ברכבת המהירה מתל אביב לירושלים 16 בינואר 2018. ניב אהרונסון
העבודות להקמת קו תל אביב-ירושלים/ניב אהרונסון

שר התחבורה ישראל כץ הודיע כי הוא יקיים מחר בבוקר ישיבה כדי לקבל את כל הפרטים בעקבות הודעת המשטרה, זאת במטרה ללמוד את כל העובדות ולהנחות את רכבת ישראל בהתאם.

נסיעות המבחן בקטעי הקו המחושמלים כבר החלו, הסמכת הנהגים נמצאת בעיצומה וצוותי תחנת ירושלים-נבון משלימים את ההכנות לפתיחת התחנה. החל מהשבועות הקרובים יתקיימו נסיעות מבחן, אימונים והדגמות לאורך הקו, בכלל זה עם נוסעים, באישור מיוחד של המשטרה וכוחות הביטחון. הנסיעות המסחריות בקו עתידות להיפתח רק עם השלמת כל האמצעים שדרשה המשטרה, בעוד כמה חודשים.

בפרק הביקורת של מבקר המדינה בנושא נכתב כי "הביקורת הנוכחית של משרד מבקר המדינה העלתה ליקויים שונים - בייחוד בתכנון, בהכנת אומדני עלויות ובעמידה בלוחות הזמנים של הפרויקט - הנובעים בעיקר מהיעדר ניהול מקצועי ויעיל של הפרויקט בעיקר בתחילתו. העיכובים הרבים בפרויקט חייבו את החברה לשנות את תכנית העבודה שלה, ושינויים אלו הביאו להוצאות נוספות. אף על פי שחברת הרכבת צופה שהקו הקו המהיר יופעל בסוף מרץ 2018, במועד סיום הביקורת קיימים פערים בין תחזיות החברה לבין תחזיות גורמים מקצועיים, וביניהם משרד האוצר וחברת הבקרה".

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל התייחס להודעה לפיה המפכ"ל נפגש עם מנכ"ל הרכבת, וייתכן שמועד פתיחת קו ירושלים תל אביב עלול להידחות בחצי שנה ואמר כי "מעבר לכך שבישראל כל מועד שקובעים יודעים שלא יעמדו בו, לפי הפרסומים אמר המפכ"ל כי בכל הנוגע לבטיחות הרכבת הוא לא יכול לאפשר את פתיחתה. אני קורא מכאן לשר התחבורה ישראל כץ, לי ברור שאם כל הנושאים הנוגעים לבטיחות הנוסעים הם לא חלוטים, אסור להפעיל את הקו. נוציא היום מכתב לשר התחבורה, לנוכח הפרסומים, ונדרוש לדעת כיצד בכוונתו לנהוג. צריך להיות ברור שהבטיחות גוברת על הכל".

(עדכון ראשון: 11:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully