וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: צפון קוריאה ביטלה מפגש עם סגן נשיא ארה"ב

גורמים רשמיים בוושינגטון אמרו כי פנס היה אמור להיוועד עם המשלחת של פיונגיאנג שהגיעה למשחקי החורף. ואולם, בשל הכרזתו כי יוטלו סנקציות נוספות, התבטל המפגש הנדיר, שהיה אמור לכלול גם את אחותו של קים ג'ונג און

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס היה אמור להיפגש עם נציגים מקוריאה הצפונית, בהם אחותו של השליט קים ג'ונג און, אך פיונגיאנג ביטלה את הפגישה ברגע האחרון - כך אמרו הלילה (רביעי) גורמים רשמיים בארצות הברית. בקוריאה הצפונית לא התייחסו לטענות ובסיאול הבהירו כי לא היו מעורבים בכך.

הפגישה, שהייתה אמורה להתקיים במשחקי החורף בקוריאה הדרומית בתחילת החודש, בוטלה לאחר גינוי שפנס גינה הפרות זכויות אדם בקוריאה הצפונית והכריז כי יוטלו סנקציות חדשות. בפגישה הייתה אמורה לנכוח גם קים יו ג'ונג, אחותו של שליט קוריאה הצפונית. בסופו של דבר, היא נצפתה יושבת מאחורי פנס בטקס הפתיחה של המשחקים בעיר פיונגצ'נג.

לקריאה נוספת בנושא
קים קיבל בחום את אחותו: "להמשיך באווירת הפיוס עם הדרום"
ביקור היסטורי: אחותו של קים נפגשה עם נשיא הדרום בפתח משחקי החורף

קים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג קוריאה הצפונית, יושבת מאחורי סגן נשיא ארה"ב מייק פנס במשחקי החורף בפיונגצ'נג, קוריאה הדרומית, 9 בפברואר 2018. רויטרס
פנס לפני קים יו ג'ונג במשחקי החורף/רויטרס

ניק איירס, ראש הסגל של פנס, אמר כי קוריאה הצפונית קיוותה שסגן נשיא ארצות הברית ירכך את המסר שלו, כך "שהם יקבלו את הבמה העולמית בשביל מטרות התעמולה שלהם". ואולם, אחרי שפנס גינה את הפרות זכויות האדם והכריז על הכוונה להטיל סנקציות חריפות יותר מאי-פעם, "הם נסוגו מהפגישה, או שייתכן שהם מעולם לא היו כנים לגביה".

דוברת מחלקת המדינה, הת'ר נוירט, אמרה כי אחרי שעלתה אפשרות למפגש קצר בין פנס למשלחת הצפון קוריאנית, סגן הנשיא "היה מוכן לנצל את ההזדמנות הזו כדי להעביר את המסר על הצורך של קוריאה הצפונית לנטוש את תכנית הגרעין והטילים הלא חוקית שלה".

לפי דוברת מחלקת המדינה, המשלחת מפיונגיאנג ביטלה את המפגש ברגע האחרון. "אנחנו מצטערים על כך שהם לא ניצלו את ההזדמנות", מסרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ואחותו קים יו ג'ונג, 13 בפברואר 2018. סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית, אתר רשמי
נסוגו ברגע האחרון. מנהיג קוריאה הצפונית קים לצד אחותו, אחרי שובה ממשחקי החורף/אתר רשמי, סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית

זאת הייתה אמורה להיות הפגישה הראשונה בין גורמים בכירים בממשל טראמפ לבין פיונגיאנג, אחרי שנה של ניסויים ושיגורים של קוריאה הצפונית, שגררו איומים וסנקציות חריפות.

"הנשיא החליט שאם הם רוצים לשוחח, אנחנו נעביר מסר בלתי-מתפשר. אם הם מבקשים מפגש, ניפגש. הוא גם הבהיר שעד שהם לא יסכימו להתפרק לחלוטין מנשק גרעיני, אנחנו לא הולכים לשנות את עמדותינו או לשבת למשא ומתן", אמר ראש הסגל של פנס, שחזר על דברים שהשמיע סגן הנשיא מאז שעזב את משחקי החורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully