וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמסלם: "עד מדינה הוא עבריין - אדם נחות שמלשין כדי להציל עצמו"

יו"ר הקואליציה התייחס בריאיון ל"כאן" להתפתחות בתיק 4000 לפיה שלמה פילבר, מקורבו של ראש הממשלה, חתם על הסכם עד מדינה ואמר כי המשטרה מרגישה שיכורת כוח. ביחס לשאלה אם על נתניהו לצאת לנבצרות אמר: "בדיחה עלובה ורעיון דבילי"

לשכת העיתונות הממשלתית

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) אמר הבוקר כי "עד מדינה הוא אולי העבריין הכי נחות, כי הוא עבריין וכי הוא מלשין על החברים שלו". אמסלם התייחס בריאיון ל"כאן" לחתימתו של יו"ר משרד התקשורת המושעה שלמה פילבר על הסכם שיהפוך אותו לעד מדינה בתיק 4000, שעשוי להפליל את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אמסלם הוסיף כי "המשטרה מרגישה בנקודת זמן זו שיכורת כוח ובעלת רצון לנהל את המדינה. בבזק יש ועדות רגולטיביות, לכן אני אומר בגדול, כל יום שאנחנו פותחים יש חקירה חדשה. עכשיו תשאל את עצמך: בן אדם סביר, בכמה חקירות הוא יכול לעמוד?". יו"ר הקואליציה נשאל אם על נתניהו להכריז על נבצרות ואמר "מה זה נבצרות? תושבי מדינת ישראל בחרו את ראש הממשלה. ברגע שאתה יוצא מהגלגל הזה מישהו אחר נכנס אליו, זו בדיחה עלובה. לא רוצה לבזבז את הזמן שלנו ברעיון דבילי".

עוד בנושא:
דרמה בתיק 4000: שלמה פילבר מקורבו של נתניהו חתם על הסכם עד מדינה
פרשת בזק: שאול אלוביץ', ניר חפץ ושלמה פילבר הם החשודים שנעצרו
כשפילבר יתחיל לדבר: חקירת נתניהו בתיק 4000 היא עניין של זמן

מפגש פתוח עם יו"ר הקואליציה דוד אמסלם, כנסת, ירושלים, 5 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ אמסלם/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

עיקר הפרשה עוסק בחשד המשטרה כי נתניהו פעל בתקופה שבה החזיק בתיק התקשורת בתחילת כהונת הממשלה הנוכחית להטות החלטות רגולטוריות לטובת בזק. בתמורה, כך על פי החשד, פעל בעלי החברה אלוביץ' להבטיח לנתניהו סיקור אוהד באתר וואלה! NEWS, שהוא חלק מקבוצת בזק.

אתמול הוארך בשישה ימים מעצרו של אלי קמיר, יועץ בכיר שהעניק שירותי ייעוץ לבזק. הוא נחשד במעורבות בפרשה אחרת, שבמסגרתה נחקרים חשדות לגבי עסקה שהוצעה לשופט הילה גרסטל. במסגרת העסקה, בתמורה לסגירת תיק המעונות שבו נחשדה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, היא תמונה ליועץ המשפטית לממשלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שלמה פילבר בחקירה, 21 בפברואר 2018. מוטי מלרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
פילבר בבית המשפט בדיון להארכת מעצרו, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מלרוד, הארץ

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) אמר הבוקר בריאיון לוואלה! NEWS כי הוא "בטוח שהטענות הן נגד פילבר והוא רוצה לחמוק מהעבירות שביצע. כל החשדות נגד נתניהו היו לכאורה בלבד. המשטרה בונה תיאוריית קונספירציה, וראינו שלפי טענות המשטרה וההמלצות אין שם כלום. אנחנו מבינים שהטענות מצוצות מהאצבע".

לדבריו, "יש עוד דרך ארוכה, צריך להוכיח דברים רבים ולא הייתי ממהר ולא ממליץ לתפור את החליפות". לגבי ההשוואה שערך לרצח יצחר רבין אמר זוהר כי "מה שעושים לראש הממשלה הוא חמור וזה יירשם בהיסטוריה. הזעקה שלי הייתה נגד העיסוק בבני משפחתו. יש אמרה ולפיה 'כל המלבין פני חברו - שופך את דמו' ולשם כיוונתי".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) פנה במליאת הכנסת לשר גלעד ארדן ושאל אם יסכים היום לדברים שהוא עצמו אמר בתקופת אהוד אולמרט לפיהם "כל פעם שנראה שארש הממשלה הגיע לתחתית, הוא מוכיח שניתן לרדת נמוך יותר". ארדן ביקש שלא להגיב

ח"כ מיקי זוהר בדיון במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על חוק ההמלצות, 25 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"המשטרה בונה תיאוריית קונספירציה". ח"כ זוהר/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

שלשום הוסרו צווי איסור הפרסום על פרטי פרשת בזק ועל שמות העצורים, בהם, בנוסף לפילבר, בעל השליטה בחברה שאול אלוביץ', אשתו איריס ובנו אור, מנכ"לית החברה סטלה הנדלר, מנהל הפיתוח העסקי בחברה עמיקם שורר, ויועץ התקשורת לשעבר של משפחת נתניהו ניר חפץ.

לאחר הסרת צו איסור הפרסום בפרשה הודיעו אתמול המשטרה ורשות ניירות ערך כי "במסגרת החקירה הצטברו חשדות ביחס לעבירות מתחום טוהר המידות, המרמה, חוק איסור הלבנת הון וחוק ניירות ערך, שהתבצעו לאורך זמן, בתכיפות ובשיטתיות במסגרת מערכות יחסים שהתקיימו בין נושאי משרה בקבוצת בזק לבין עובדי ציבור ומקורביהם וכן חשודים נוספים".

בהודעה צוין עוד כי מחומר הראיות עולה חשד לפיו "כמה מן החשודים המעורבים פעלו באופן בוטה על מנת לשבש הליכי חקירה ולהקשות על מלאכת איסוף הראיות בחקירה". בנוסף לכך, על פי ההודעה "נחקרו ברשות ניירות ערך ובלהב 433 במשותף שורה של עדים נוספים, עובדי ציבור בעבר ובהווה, אנשי תקשורת וגורמים מן המגזר הפרטי והעסקי".

נתניהו הגיב להמלצות המשטרה להעמידו לדין לשוחד בתיקים 1000 ו-2000: "לא פעלתי למען סיגרים או סיקור אוהד". אתר רשמי
"בן אדם סביר, בכמה חקירות הוא יכול לעמוד?". נתניהו/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully