וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הטבח בפלורידה: טראמפ הורה לאסור מכירת התקן לרובים

21.2.2018 / 2:58

נשיא ארה"ב הנחה למנוע מכירת התקן המדמה פעולה של ירי אוטומטי, שבו נעשה שימוש בירי ההמוני שהתרחש באוקטובר האחרון בלאס וגאס. הוראתו מגיעה ברקע מחאה ציבורית שהתעוררה בעקבות הטבח בתיכון בפלורידה, אך ספק אם היא תשביע את רצונם של המוחים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הנחה אמש (שלישי) את משרד המשפטים למנוע את מכירת התקן הנשק "באמפ סטוק", שבעזרת קפיץ מיוחד המוכנס לרובי סער יכול לדמות פעולה של ירי אוטומטי. בהתקן זה נעשה שימוש בירי ההמוני הגדול ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית, בחודש אוקטובר האחרון בלאס וגאס. החוק בארצות הברית מקשה מאוד על מכירת נשקים אוטומטיים, ובאמצעות ההתקן הזה הצליח היורה סטיבן פאדוק לירות מאות כדורים בתוך דקות.

הוראתו של טראמפ מגיעה על רקע המחאה הציבורית הנרחבת בארצות הברית בדרישה להקשות על מכירת רובי סער, זאת בעקבות הירי ההמוני בתיכון בפאקרלנד, פלורידה, שבו נהרגו 17 תלמידים ומורים. תלמידי בית הספר נסעו אתמול להפגין מול בית המחוקקים של פלורידה בדרישה להחמרת החוקים המאפשרים רכישת נשק בקלות רבה, אולם הצעה ברוח זו לא זכתה לרוב בהצבעה שנערכה בערב.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי הטבח בפלורידה: טראמפ תומך בשיפור בדיקות הרקע לרכישת נשק
טראמפ תקף את ה-FBI: התמקדו ברוסיה ופספסו את היורה מפלורידה
300 מיליון כלי נשק: הפצע הגדול של האמריקנים ממשיך לדמם

נשיא ארה"ב טראמפ בביקור במטה השריף של מחוז ברוורד, פלורידה, בעקבות הטבח בתיכון, 17 בפברואר 2018. רויטרס
טראמפ במטה השריף במחוז ברוורד שבפלורידה בשבוע שעבר/רויטרס

החלטתו של טראמפ נתמכת על ידי ארגון הרובאים הלאומי, ה-NRA. עם זאת, סביר להניח שהצעד הזה לא ישביע את רצונם של המוחים, שדורשים בין היתר להרחיב את בדיקות הרקע הנערכות למבקשים לרכוש נשק, לאסור מכירת נשק עד גיל 21 ולהגביל מכירת רובי סער. תלמידי בית הספר "מרג'ורי סטונמן דאגלס" מחו ביום ראשון על תקנות הנשק הנוכחיות במדינה, ואמרו כי לא יעלה על הדעת שהגיל החוקי לרכישת אלכוהול הוא 21, אך צעירים בני 18 כבר רשאים לרכוש נשק.

דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, אמרה מוקדם יותר בתדרוך היומי לעיתונאים כי לבית הלבן יגיעו נציגים מהעיר פארקלנד למפגש עם הנשיא על מנת לדון בדרכים לשפר את הביטחון האישי בבתי הספר. בפגישה ייקחו חלק גם אנשים שנקלעו לאירוע ירי קודמים בבתי ספר, בקולומביין ובניוטאון. בנוסף, ביום חמישי יכנס טראמפ דיון נפרד עם נציגי המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully