וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בתיק 4000: שלמה פילבר מקורבו של נתניהו חתם על הסכם עד מדינה

בתום מרתון שיחות אל תוך הלילה, חתם מנכ"ל משרד התקשורת עם הפרקליטות על הסכם עד מדינה בתיק 4000. לפי ההסכם, הוא לא ירצה עונש מאסר בפועל. בעדותו הוא יפליל את נתניהו ויסייע לבסס את החשד לתמורה של ראש הממשלה בעד סיקור מוטה

לשכת העיתונות הממשלתית

מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר חתם הלילה (רביעי) על הסכם שיהפוך אותו לעד מדינה בתיק 4000, המכונה פרשת בזק. על פי ההסכם, הוא לא ירצה עונש מאסר בפועל. מוקדם יותר פורסם בחדשות 2 על מגעים מתקדמים שהתנהלו לקראת חתימת ההסכם שעשוי להפליל את ראש הממשלה בנימין נתניהו, מקורבו של פילבר.

עיקר הפרשה עוסק בחשד המשטרה כי נתניהו פעל בתקופה שבה החזיק בתיק התקשורת בתחילת כהונת הממשלה הנוכחית להטות החלטות רגולטוריות לטובת בזק. בתמורה, כך על פי החשד, פעל בעלי החברה אלוביץ' להבטיח לנתניהו סיקור אוהד באתר וואלה! NEWS, שהוא חלק מקבוצת בזק.

עוד בנושא:
התפתחות נוספת בפרשת בזק: נעצר יועץ אסטרטגי בכיר שעבד עם החברה
פרשת בזק: שאול אלוביץ', ניר חפץ ושלמה פילבר הם החשודים שנעצרו
תיק 4000: הוארך מעצר בכירים בבזק ומקורבים לרה"מ; נתניהו ייחקר

שלמה פילבר. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
יפליל את נתניהו? פילבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

אתמול הוארך בשישה ימים מעצרו של אלי קמיר, יועץ בכיר שהעניק שירותי ייעוץ לבזק. הוא נחשד במעורבות בפרשה אחרת, שבמסגרתה נחקרים חשדות לגבי עסקה שהוצעה לשופט הילה גרסטל. במסגרת העסקה, בתמורה לסגירת תיק המעונות שבו נחשדה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, היא תמונה ליועץ המשפטית לממשלה.

שלשום הוסרו צווי איסור הפרסום על פרטי פרשת בזק ועל שמות העצורים, בהם, בנוסף לפילבר, בעל השליטה בחברה שאול אלוביץ', אשתו איריס ובנו אור, מנכ"לית החברה סטלה הנדלר, מנהל הפיתוח העסקי בחברה עמיקם שורר, ויועץ התקשורת לשעבר של משפחת נתניהו ניר חפץ.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שלמה פילבר, הארכת מעצר בתיק 4000, פרשת בזק, בית משפט השלום, תל אביב, 18 בבפרואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
פילבר בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

לאחר הסרת צו איסור הפרסום בפרשה הודיעו אתמול המשטרה ורשות ניירות ערך כי "במסגרת החקירה הצטברו חשדות ביחס לעבירות מתחום טוהר המידות, המרמה, חוק איסור הלבנת הון וחוק ניירות ערך, אשר התבצעו לאורך זמן, בתכיפות ובשיטתיות במסגרת מערכות יחסים שהתקיימו בין נושאי משרה בקבוצת בזק לבין עובדי ציבור ומקורביהם וכן חשודים נוספים".

בהודעה צוין עוד כי מחומר הראיות עולה חשד לפיו "כמה מן החשודים המעורבים פעלו באופן בוטה על מנת לשבש הליכי חקירה ולהקשות על מלאכת איסוף הראיות בחקירה". בנוסף לכך, על פי ההודעה "נחקרו ברשות ניירות ערך ובלהב 433 במשותף שורה של עדים נוספים, עובדי ציבור בעבר ובהווה, אנשי תקשורת וגורמים מן המגזר הפרטי והעסקי".

בחודש יולי בשנה שעברה הורחק פילבר ממשרד התקשורת. בדיון בבית משפט השלום בתל אביב ביקשה הרשות לניירות ערך כי פילבר יורחק מהמשרד מחשש לשיבוש הליכי חקירה.

שאול אלוביץ, בזק. עופר וקנין
אלוביץ'/עופר וקנין
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועידת השלטון המקומי וכנס מוני אקספו 2018, ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב, 14 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
"אי אפשר להתעלם מהמסע המתוזמר". נתניהו/ראובן קסטרו

נתניהו פרסם הערב הצהרה מצולמת ובה התייחס לפרשת בזק. "כל ההחלטות בבזק מתקבלות על ידי ועדות מקצועיות, על ידי גורמי המקצוע, בפיקוח משפטי צמוד. אין פה מערב פרוע, אין פה החלטות פרטיות. כל ההחלטות שקופות ומבוקרות, ולכן הטענה שפעלתי לטובת בזק על חשבון שיקולים ענייניים היא פשוט מופרכת מיסודה".

נתניהו הוסיף כי "כבר אי אפשר להתעלם מהמסע המתוזמר. כשהאוויר יוצא מ-1000 ומ-2000, כשמתברר שב-3000 בכלל לא היה אוויר, אז מייצרים תיקים חדשים. מייצרים תיק חדש כל שעתיים. מביאים מקורבים, חוקרים אותם, כל מקורב נחקר, מיד מבול של הדלפות כוזבות".

(עדכון ראשון: 20:00)

ניר חפץ בלשכתו של ביבי נתניהו בירושלים 15/09/2009. ראובן קסטרו
נעצר גם הוא בפרשה. חפץ/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully