וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות איומי טורקיה: כוחות משטר אסד נכנסים למחוז הכורדי

20.2.2018 / 22:56

ברשת התקשורת של חיזבאללה דווח כי לוחמים התומכים בצבא סוריה בדרכם לעפרין, על אף שבאנקרה הזהירו מפני ההשלכות לסיוע ל-YPG. לפי הטלוויזיה הממלכתית, צבא טורקיה מפגיז את האזור. ארדואן טוען כי הכוחות נסוגו בעקבות ההפגזה

עריכה: תום זואילי

כוחות הנאמנים למשטרו של בשאר אסד נפרסו במחוז עפרין שבשליטת הכורדים בצפון סוריה - כך דיווחו היום (שלישי) כלי תקשורת המזוהים עם המשטר וגורמים כורדיים. טורקיה, המנהלת מבצע נגד מיליציית ה-YPG באזור, אמרה כי הכוחות נסוגו אחרי הפגזה של הצבא.

מנגד, מפקד בשורות כוחות המשטר אמר לרויטרס כי הכוחות שבו על מסלולם לאחר ההפגזה, אבל לאחר מכן המשיכו להתקדם ועתה נמצאים בעפרין. לפי המפקד בשורות כוחות המשטר, רוסיה התערבה כדי למנוע כניסה של כוחות גדולים של צבא סוריה לעפרין.

הכוחות נכנסו לעפרין דרך מעבר הגבול א-זיארה שבחאלב. ברשת אל-מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, תועדה תנועת כוחות גדולה דרך מעבר הגבול. בטלוויזיה הממלכתית נראו לוחמים מנופפים בכלי נשק ובדגלי סוריה, בזמן שהם עברו דרך המעבר שבו התנוסס סמל הכוחות הכורדיים.

"סוריה אחת, סוריה אחת", צעקו חלק מהלוחמים שהיו בדרכם לעפרין. "הגענו כדי לספר לתושבי עפרין שאנחנו יחד", אמר אחד מהם, בהתייחסו לעמדת המשטר שעל סוריה להישאר יחדיה טריטוריאלית אחת.

לקריאה נוספת בנושא
לבלום את טורקיה: "כוחות משטר אסד ייכנסו למחוז הכורדי בתוך שעות"

תיעוד: כוחות הנאמנים למשטרו של בשאר אסד החלו להיכנס למחוז עפרין שבשליטת הכורדים בצפון סוריה. אתר רשמי
כוחות של משטר אסד בדרך לעפרין/אתר רשמי

כניסת הכוחות של המיליציות התומכות בצבא סוריה אירעה אחרי דברי נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שאמר מוקדם יותר היום כי סיכל את המהלך לאחר שיחה שקיים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אחרי הדיווחים על כניסת הכוחות של משטר אסד, טען ארדואן כי קבוצת "טרוריסטים" קטנה ניסתה לחדור לעפרין אך נהדפה.

עוד אמר ארדואן כי הוא סיכם עם פוטין ועם נשיא איראן חסן רוחאני על עמדה משותפת בנוגע לעפרין. השלושה אמורים להיפגש באפריל בטורקיה כדי לדון במהלכים לקידום פתרון המלחמה בסוריה.

רזאן הידו, יועץ התקשורת של ה-YPG, הכחיש את טענותיו של ארדואן, אבל לא פירט על היקף הכוחות שהגיעו למחוז שבצפון-מערב סוריה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שיירה אחת נכנסה לעפרין ואילו השנייה שבה על עקבותיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מורדים הנתמכים על ידי צבא טורקיה באזור עפרין, צפון סוריה, 15 בפברואר 2018. רויטרס
מורדים הנתמכים על ידי צבא טורקיה באזור עפרין/רויטרס

המגעים בין ה-YPG לממשל בדמשק החלו בתחילת השבוע, בניסיון של הכורדים לקבל סיוע נגד צבא טורקיה. אנקרה פתחה במבצע "ענף זית" בחודש שעבר, בטענה כי ה-YPG מסכנת את ביטחונה וקשורה למחתרת ה-PKK.

המבצע סיבך את יחסיה של טורקיה עם ארצות הברית, המסתמכת על הכורדים כבעלי הברית המרכזיים במאבק נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

(עדכון ראשון: 16:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully