וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: "הצעת השוחד לשופטת - אירוע מושחת וחמור מאין כמותו"

20.2.2018 / 16:16

בית המשפט האריך בשישה ימים את מעצרו של אלי קמיר, שנחשד כי תיווך בין חפץ לשופטת גרסטל. נציג הפרקליטות בדיון: "מדובר באירוע בעל פוטנציאל השחתה של אחת המשרות הבכירות בשירות הציבורי". המשטרה על קמיר: "הביא את השוחד לשולחן"

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט היום (שלישי) להאריך בשישה ימים את מעצרו של היועץ האסטרטגי אלי קמיר, שנעצר בחשד שתיווך בין יועץ התקשורת ניר חפץ לשוטפת הילה גרסטל כשניסה לשחד אותה בשליחות משפחת נתניהו. קמיר, שהועסק כיועץ בחברת בזק, נחקר בימים האחרונים גם בתיק 4000 שבמסגרתו נעצר ובין היתר בעל השליטה בחברה, שאול אלוביץ', ומנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר.

בדיון בערעור המשטרה על שחרורו של קמיר אמרה נציגת המשטרה כי קמיר חשוד כי "הוא בעצמו לקח את הצעת השוחד והוציא אותה אל הפועל". לדבריה, קמיר נמצא "בלב האירוע. מדובר בהצעת שוחד שהחשוד הביא לשולחן, ולכן ממש לא נמצא במעגל השני אלא בלב העבירה".

נציג הפרקליטות בדיון, יהונתן תדמור, שעוסק גם בתיקי ראש הממשלה, אמר כי מדובר ב"אירוע יוצא דופן". לדבריו, "ככל שהחשדות נכונים, מדובר באירוע חמור מאין כמותו עם פוטנציאל השחתה של אחת המשרות הבכירות ביותר בשירות הציבורי".

מחוזי תל אביב: ערעור לאלי קמיר. מוטי מילרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
קמיר בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מילרוד, הארץ

על פי החשד, חפץ פנה לגרסטל באמצעות קמיר והציע לה את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה בתמורה לסגירת תיק המעונות שבו נחשדה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. הפנייה נעשתה לשופטת אחרי הופעתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט מול ועדת האיתור, ולאור התשובות שנתן לאותה הוועדה. מיד לאחר הופעתו של מנדלבליט החלו בסביבתו של ראש הממשלה לקדם מועמד אחר לתפקיד - ד"ר גיא רוטקוף. מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בתגובה כי "מדובר בשקר מוחלט מא' ועד ת".

עוד אמרה נציגת המשטרה כי "מדובר בתיק שחיתות שלטונית ברמה הגבוהה ביותר. הופתענו מההחלטה לשחרר את החשוד. הוא מכחיש את לב העבירה ומשתף פעולה באופן סלקטיבי, טוען שאינו זוכר".

עו"ד שרון קלינמן, המייצגת את קמיר, אמרה בדיון כי קמיר הודה ששוחח עם חפץ על מינויה של גרסטל, ואף כי שוחח עם גרסטל בעניין - אך הכחיש כי העביר לה הצעה כלשהי. "אין כל פסול בפנייה לקידום מועמדות", אמרה. "הפסול הנטען הוא התשובה שמנסרה לקמיר שלפיה התמיכה במועמדותה הותנתה בתנאים כלשהם. קמיר תיאר את פגישתו עם מר חפץ, ושלל מכל וכל שהוא העביר לה הצעה. המשיב דיווח על שיחתו לגרסטל, כפי שהוא דיווח לה על כל שיחה בעניין מועמדותה, ומכחיש מכל וכל שהעביר לה הצעה כלשהי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הילה גרסטל, מועמדת לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. אוקטובר 2015. ניב אהרונסון
החשד הוא כי קמיר תיווך בין חפץ לשופטת. גרסטל/ניב אהרונסון

בעבר פורסם בוואלה! NEWS כי בעת הדיונים בוועדת האיתור לתפקיד היועמ"ש נשאל מנדלבליט על ידי אחד מחברי הוועדה כיצד ינהג אם מבקר המדינה יחליט שיפתח בחקירה נגד ראש הממשלה. מנדלבליט השיב כי במקרה כזה יורה למשטרה לפתוח בחקירה. לאחר מכן נשאל כיצד יפעל אם המשטרה תחליט להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו או אחד ממקורביו. מנדלבליט השיב יגיש כתב אישום רק לאחר בחינה קפדנית וזהירה של העדויות והראיות.

המשטרה מנהלת מגעים מתקדמים לחתימת הסכם עד מדינה עם ניר חפץ, יועץ התקשורת לשעבר של משפחת נתניהו, שנחשד בהצעת השוחד לשופטת. חקירת הפרשה החדשה נמצאת בעיצומה ומתנהלת בליווי פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה. במסגרתה נגבו גרסאות מכלל המעורבים וגרסטל עצמה מסרה עדות פתוחה לגבי השתלשלות האירועים. חפץ נחקר באזהרה בחשד לעבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית.

(עדכון ראשון: 15:56)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגעים לחתימת הסכם עד מדינה. חפץ/מערכת וואלה!, צילום מסך
ביבי ושרה בדרך מדאבוס לישראל. עמוס בן גרשום לע"מ,
בני הזוג נתניהו/עמוס בן גרשום לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully