וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על פסגת הר מושלג: נמצאו שרידי המטוס האיראני שהתרסק

20.2.2018 / 12:29

אחרי יומיים של חיפושים, מל"ט של הצבא איתר חלקים מהמטוס שבו היו 65 איש והיה בדרך מטהראן לעיר שבדרום-מערב המדינה. הגופות יושבו למשפחות רק בעוד ימים בשל תנאי השטח הקשים, והזעם על הרשויות גובר

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

איראן איתרה את מטוס הנוסעים שהתרסק ביום ראשון עם 65 נוסעים - כך מסר היום (שלישי) דובר מטעם הצבא. הטיסה, של חברת "אסמן", התרסקה בהרי הזרגוס, הסמוכים לעיר סמירום שבמחוז איספהאן. המטוס היה בדרכו מטהראן לעיר יאסוג', שבדרום-מערב המדינה והרשויות סבורות כי איש לא שרד.

המטוס, מדגם 72-500 ATR, נעלם מהמכ"ם כ-50 דקות לאחר שהמריא משדה התעופה מהראבאד שבטהראן, המשמש בעיקר לטיסות פנים. התאונה הגבירה את החשש מפני צי המטוסים המיושן של המדינה. המטוס היה בן יותר מ-24 שנה והוא שב לשירות רק לפני שלושה חודשים, אחרי שאוחסן במשך שש שנים.

מסוק חילוץ מחפש אחרי שרידי מטוס שהתרסק באזור ההרי במרכז איראן, 19 בפברואר 2018. רויטרס
מסוק חילוץ באזור/רויטרס

הטמפרטורות הקפואות ותוואי השטח ההררי הקשו על מאמצי החיפוש וההצלה, מה שהחריף את הזעם והצער בקרב משפחות הקורבנות וחלקים נוספים בחברה. הרשויות מאשימות את הסנקציות שהוטלו על המדינה בעשורים האחרונים במצב הירוד של מטוסיה.

לפי דובר משמרות המהפכה, שרידי המטוס אותרו על ידי מל"ט צבאי. "שני מסוקים נשלחו לאזור בהתאם למידע שאסף המל"ט ומצאו את השרידים", דווח. "המטוס פגע בפסגת ההר לפני שהתרסק 30 מטר נוספים למטה".

המשפחות ייאלצו להמשיך ולהמתין ימים נוספים עד שגופות יקיריהן יושבו, מאחר שמסוקי ההצלה לא הצליחו לנחות בשטח ופעולות החילוץ יימשכו ברגל. כמאה איש הפגינו אתמול מול משרד ממשלתי מקומי באזור דנה קו, בדרישה להתפטרותם של גורמים ברשויות שניהלו את הטיפול באסון. זאת אחרי שהכריזו על מציאת השרידים אתמול ואז הכחישו זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully