וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: מגנים את קריאותיה של איראן למחוק את ישראל מהמפה

לברוב אמר כי הוא מתנגד להתבטאויות שנשמעו מטהראן, אך הוסיף כי במוסקבה דוחים את הטענות כי כל הסכסוכים במזרח התיכון קשורים לאיראן. מזכ"ל האו"ם מזהיר: עימות בין ישראל לחיזבאללה הוא תסריט אימים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, גינה היום (שני) את קריאותיה של איראן למחוק את ישראל מהמפה, אך הוסיף כי פתרון הבעיות במזרח התיכון לא יושג דרך מלחמה עם טהראן. זאת בצל האיומים ההדדיים בין ישראל איראן בימים האחרונים והפלת המל"ט האיראני על ידי חיל האוויר.

"הדגשנו פעמים רבות שאנחנו לא מקבלים קריאות לכך שישראל, כמדינה ציונית, צריכה להימחק מהמפה", אמר לברוב בכנס במוסקבה. "אני סבור שזאת דרך שגויה לחלוטין לקדם אינטרסים".

הוא הבהיר באותה נשימה כי "אנחנו מתנגדים לניסיונות לבחון כל בעיה אזורית דרך הפריזמה של עימות עם איראן. זה קורה בסוריה, בתימן ואפילו בהתפתחויות האחרונות סביב הסוגיה הפלסטינית, כולל ההכרזה של וושינגטון להכיר בירושלים כבירת ישראל, ואלו בעיקר מונעת מהעמדה האנטי-איראנית הזאת".

נשיא איראן רוחאני בעצרת לציון המהפכה האסלאמית, פברואר 2018. רויטרס
עצרת לציון המהפכה האסלאמית בטהראן, החודש/רויטרס

בתוך כך, מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, אמר היום כי הוא מודאג מכך שיפרוץ עימות חדש בין ישראל לחיזבאלה. לדבריו, על אף שהצדדים מפגינים סימנים לכך שהם לא מעוניינים בלחימה, "לעתים ניצוץ מספיק כדי להצית סכסוך כזה".

בשיחה עם כתבים בליסבון, אמר כי מזכ"ל האו"ם כי הוא מודאג מכך "שקשה לחזות את הסכסוכים באזור". לדבריו, "הסיוט הגרוע ביותר יהיה במקרה של עימות ישיר בין ישראל לחיזבאללה. מידת ההרס בלבנון תהיה לחלוטין עצומה, כך שיש מוקדי דאגה רבים סביב המצב הזה".

לצד החשש של ישראל מפני התבססות איראן בסוריה ובלבנון, בחיזבאללה מאיימים לתקוף את אסדות הגז של ישראל בשל הסכסוך הימי עם לבנון. עוד מוקד למתיחות הוא בניית הגדר של ישראל בגבול עם לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully