וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת התקרית בגבול: החיילים לקחו עמם את הדגל - והמטען התפוצץ

19.2.2018 / 19:20

בפיקוד הדרום עדיין מתחקרים את פיצוץ המטען בגבול הרצועה, שבו נפצעו ארבעה חיילים. לפי גורמים בשטח, הטיפול בדגל נעשה בניגוד לנהלי האוגדה, והפיצוץ התרחש דקות לאחר שהדגל הורד ובתוכו המטען, כשחיילי ההנדסה בדקו אותו

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

גורמים מקצועיים שהיו מעורים בתקרית פיצוץ המטען בגבול רצועת עזה, שבו נפצעו קשה שני חיילים, אמרו לוואלה! NEWS כי מדובר היה באירוע חריג שככל הנראה לא התנהל לפי הפקודות הרלוונטיות לו. לאחר שהתקבלה החלטה להסיר את הדגל מהגדר בגבול, אירוע שהתקיים כמה פעמים בעבר בגבול, בוצעה המשימה על ידי גורמי היחידה לסילוק פצצות של יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה.

החיילים הרימו את הדגל והרחיקו אותו מהגדר. רק לאחר דקות, ותוך כדי שהכוח בוחן את הדגל שבמוטו הוסתר חומר נפץ, התרחש הפיצוץ. המיקום שבו עמדו חיילי היחידה לסילוק פצצות וחיילי גולני, הרחק מהגדר, ואופן הטיפול בדגל הממולכד, מסבירים את הפציעות הקשות של החיילים.

לדברי הגורמים, התחקיר צריך לעסוק בתהליך קליטת הכוחות של חטיבת גולני לגזרה, וחידוד הנהלים וההנחיות לתרחישים השונים. כוחות החטיבה הגיע לגזרה ימים אחדים לפני האירוע, ובעת האירוע טרם חלפו 120 השעות שבהן אמורים היו להתקיים גם תרגילים שמדמים תרחישים שונים. החיילים הנקלטים היו אמורים לקבל מידע הנוגע להטמעת המודיעין בגזרה ועל ההתרעות, וכן הסבר על ההיסטוריה הגזרתית שיכול היה ללמד אותם על נקודת התורפה המובהקת במרחב שבו אותר הדגל.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
פיצוץ המטען בגבול: צה"ל בוחן החרפת מדיניות כלפי מפגינים בעזה
המ"פ שנפצע בגבול אמור היה להשתחרר בעוד שבוע: "העיקר שהוא בסדר"
תחקיר התקרית ברצועה: החשד - מטען נוסף הופעל לעבר החיילים

תקרית חמורה בדרום- ארבעה חיילים נפצעו ממטען שהופעל כלפי הכוח בדרום הרצועה. 17.02.18. צילום: שי מכלוף, ניב אהרונסון, שי אלבז השואגים לימין, שי מכלוף
"אירוע טרור חמור". זירת התקרית בגבול הרצועה בשבת האחרונה/שי מכלוף, צילום: שי מכלוף, ניב אהרונסון, שי אלבז השואגים לימין

התחקיר טרם הוצג למפקד פיקוד הדרום, אלוף איל זמיר. מעדויות מהשטח עולה כי באוגדת עזה, בפיקודו של תת-אלוף יהודה פוקס, קיימים שני נהלים שונים לטיפול בחפץ חשוד על גבול. חפצים כאלה עשויים להיות אמצעי חבלה או אירוע הסחה לאירוע חמור יותר. הנוהל הראשון מקל באופן הטיפול, והשני - מחמיר. לפי גורמים, הטיפול בדגל שנתלה על ידי פעילי ועדות ההתנגדות ביום שישי האחרון בחסות הפגנה אלימה, נעשה בניגוד לשני הנהלים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
פינוי החיילים הפצועים מהתקרית בעין השלושה לסורוקה, באר שבע, 18 בפברואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
פינוי הלוחמים לבית החולים סורוקה, שבת/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

עוד אמרו הגורמים כי התחקיר צריך לעסוק גם בגורמים מקצועיים שליוו את המשימה פרט ללוחמי חיל ההנדסה, כמו גם בהיערכות הרפואית לאירוע על הגדר. ממצאי התחקיר יוצגו למפקד הפיקוד לקראת סוף השבוע הקרוב.

מדובר צה"ל נמסר כי "האירוע עודנו בתחקיר מבצעי, לפיכך בשלב זה לא נתייחס לנושא".

יצוין כי לפני חמישה ימים נכנס רכב צבאי של יחידת ההנדסה של חטיבת הבקעה לתוך שדה מוקשים בבקעת הירדן, באזור קאסר אל-יהוד. הרכב הפעיל מוקש שכפי הנראה נסחף במי גשמים וכוסה בחול. כתוצאה מהפיצוץ נפצעו שבעה חיילים באורח קל. תחקיר המקרה נמשך.

מטען חבלה הופעל נגד כוח צה"ל בדרום רצועת עזה, פברואר 2018. מערכת וואלה!
זירת התקרית, שבת/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully