וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פלסטינים "עקצו" מוכרי מוצרים יד שנייה ב-16 מיליון שקל

19.2.2018 / 14:54

המשטרה חשפה כנופיה שלפי החשד חבריה פעלו להוצאתם במרמה של סכומי כסף גדולים מאנשים שאליהם פנו והציעו למכירה ברשת מוצרים שונים. כתבי אישום הוגשו נגד שניים מחבריה וחקירתם של שלושה נוספים עדיין נמשכת

ספירת כסף, סניף בנק, תל אביב. רויטרס
הנאשמים גרפו לכיסם 7.5 מיליון שקל. אילוסטרציה/רויטרס

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום נגד שני תושבי הרשות הפלסטינית בגין שורת מעשי הונאה והוצאתם במרמה של סכומי כסף רבים מאנשים שאליהם פנו דרך אתר מכירות ברשת. על פי כתב האישום השניים, עבד אל-כרים אלדיך תושב רמאללה בן 45 וחמזה אבו-עמסה תושב ביר נבאללה בן 37, הצליחו לגרוף לכיסם סכום של כ-7.5 מיליון שקל והיו מעורבים בניסיונות הונאה נוספים בהיקף של כ-9.5 מיליון שקל. בסך הכול מיוחסים להם 250 מקרי הונאה. שלושה אזרחים ישראלים החשודים במעורבות במעשי ההונאה נעצרו אך שוחררו, והחקירה בעניינם נמשכת. חשוד פלסטיני נוסף שזהותו ידועה, טרם נתפס.

כתב האישום, שהגישו עו"ד נטע פוניס-אלהרר ועו"ד עמית פרלה, מפרט עבירות שונות וביניהן קבלת דבר במרמה, זיוף וקבלת נכסים שהושגו בפשע. על פי כתב האישום בין השנים 2018-2014 שימשו הנאשמים ציר מרכזי בהתארגנות פלילית, שיטתית ומתמשכת שנועדה להונות ולקבל במרמה מוצרים שונים. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

מעצרם של החשודים התבצע בתום חקירה של ימ"ר צפון, שהעלתה כי החוליה נהגה לאתר ספק ישראלי בין אם הוא בעל חברה המוכרת ציוד או אדם פרטי שמוכר ציוד יד שניה. בהמשך חברי החוליה יצרו עמו קשר, התמקחו על המחיר ולבסוף סגרו עמו עסקאות - לרוב בזמנ ים שבהם הבנקים אינם פעילים. יוצרת איתו קשר, מתמקחת איתו על המחיר ולבסוף סוגרת איתו עיסקה, ברוב המקרים העיסקאות נסגרו בזמנים בהן הבנקים לא היו פעילים.

בהמשך, חברי החוליה היו שולחים נהג מונית או משאית, שהיה מעביר המחאה בנקאית או אישור העברה מזוייפים ובתמורה היה מקבל את כל הסחורה או חלק מהסחורה. כשקורבנות הזיוף היו מגלים את התרמית, הסוחרה כבר הייתה בידי החשודים ברשות הפלסטינית. מהחקירה עלה כי שווי הסחורות שהגיעו לידי החוליה היו בשווי של מעל 7 מיליון שקלים.

במהלך החקירה הממושכת נחשפו 250 מקרי הונאה שונים וכן ניסיונות הונאה, בסכומים של אלפי עד מאות אלפי שקלים כל אחד.

בין מקרי ההונאה שנחקרו במסגרת הפרשה: רכישת דשן מחברה מסחרית בשווי 222 אלף שקל, תוך הצגת המחאה מזויפת של בנק הדואר; רכישת קלנועית מאישה פרטית בשווי 12 אלף שקל, תוך הצגת העברה בנקאית מזויפת; וכן רכישת תכשיטים מיד שנייה מאישה פרטית בשווי של מאה אלף שקל. במקרה אחרון הגיע למקום מגוריה של המוכרת נהג מונית שהעביר לרשותה שתי המחאות מזויפות, וכשהגיעה לבנק לפדות אותן גילתה האישה שהונו אותה.

במהלך פעילות החקירה נחשפו החוקרים לניסיונות הונאה נוספים ופנו מיד לקורבנות על מנת להזהירם "שלא יפלו בפח". כך סיכלה המשטרה קרוב למאה ניסיונות הונאה של אנשים פרטיים וחברות בהיקף מצטבר של מיליוני שקלים.

במסגרת המעצרים ברמאללה נעצרו שני חשודים תושבי רמאללה, עבד אלכרים אלדיק בן 45 וחמזה עבו עבסה בן 37. חשוד שזהותו ידועה לחוקרים, גם הוא תושב רמאללה, טרם נעצר. כמו כן נעצרו שלושת המובילים הישראלים. הם שוחררו לבתיהם אולם החקירה בעניינם נמשכת.

ממשטרת ישראל קראו לציבור לשמור על ערנות והתנהלות נכונה בנימוק כי "קשה מאוד להחזיר את הגלגל לאחור לאחר מקרים מסוג זה". עוד הוסיפו כי יש להקפיד לנהל קשרי עסקים ולבצע העברת סחורות ברשת לאחר וידוא כי ההמחאות תקניות או שבוצעה העברה כספית לחשבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully