וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטע רוטמן נהרגה מפגיעת מנוף: "בעזרתה לנכים שימשה דוגמה אישית"

מותה של נטע רוטמן בעקבות קריסת המנוף בכפר סבא, הותיר את בני משפחתה ומכריה המומים. בחייה, היתה רוטמן פעילה בארגוני נכים ופעלה במסגרת "נגישות ישראל" למען ציבור הנכים בישראל

צילום: אנשי הדממה וניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

העגורן שהתמוטט אתמול (ראשון) בכפר סבא, גדע את חייה של נטע רוטמן, בת 52 מתל אביב. במהלך התאונה הטרגית, קרס חלקו של המנוף על מכוניתה של רוטמן, ומותה נקבע מקום. בני משפחתה ומכריה של רוטמן, שהתגוררה עד לאחרונה עם בן זוגה אלון ושני ילדיו בקריית אונו, עדיין מזועזעים מהאסון הנורא.

רוטמן הייתה פעילה בארגוני נכים ואף שימשה כיועצת נגישות מטעם עמותת "נגישות ישראל" בעיריית קריית אונו. "נטע הייתה פעילה במשך שנים רבות בהתנדבות מלאה בסיוע למיזם קהילה נגישה בעיר", אמר ישראל גל, ראש העיר שבה התגוררה עד לאחרונה. "בשנים האחרונות סייעה לעירייה רבות בתכנון וביצוע תהליכי הנגשת המבנים בעיר, הנגשת השירותים ואתר האינטרנט העירוני. היא הייתה מקור המידע האמין והמעודכן ביותר לעובדי העירייה באשר לחוקי ותקנות הנגישות, ולכתה משאיר חלל גדול בלבנו".

עוד בוואלה! NEWS:
הוארך מעצר בכירים בבזק ומקורבים לרה"מ; נתניהו צפוי להיחקר
הפנטגון מחפש פתרונות נגד טרור בישראל: "תרבות של חדשנות"
"זהב ירוק": ארבעה נעצרו בחשד לגניבת טון אבוקדו ממטע בצפון

נטע גוטמן שנהרגה מפגיעת מנוף ברכבה בכפר סבא - 18 בפברואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
נטע רוטמן/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

בבניין בקריית אונו בו התגוררה, סיפרו השכנים על "אישה טובה וחייכנית שאהבה לאחד אנשים ואהבה לטייל". כשבני הזוג עברו לבניין, ועד הבית דאג להנגיש אותו באופן שיקל עליהם להתנועע. "זו טרגדיה גדולה".

גם בעמותת "נגישות ישראל" התקשו להכיל את הכאב הרב בעקבות האסון. "נטע המקצוענית הנגישה מאות מקומות וארגונים ובכך השפיעה רבות על איכות החיים של אנשים עם מוגבלות בישראל", אמרו בעמותה. "נטע היתה אדם עם מוגבלות ונתנה כל חייה דוגמא אישית. היא ובעלה אלון 'אכלו' את החיים הטובים בספורט, טיולים, בילויים ומסעדות. תמיד הייתה מקצועית, חיובית ומשפיעה".

עוד באותו נושא

בת 52 נהרגה מנפילת מנוף על רכבה בכפ"ס; שלושה עוכבו לחקירה

לכתבה המלאה
מנוף נפל על רכב בכפר סבא, כוחות משטרה, חילוץ והצלה במקום, נקבע מותה של נהגת הרכב, 18 בפברואר 2018. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
רכבה של רוטמן עליו קרס המנוף בכפר סבא/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה

"הייתה לי הזכות לעבוד עם נטע ולהיות גם חבר אישי", סיפר יובל וגנר, נשיא עמותת "נגישות ישראל". "לנטע זכויות רבות בהנגשה בישראל. בור עצום נפער לו פתאום בעמותות נגישות ישראל. בזכות פועלה של נטע מאות ארגונים בישראל הינם נגישים לאנשים עם מוגבלות. אנחנו מחבקים את המשפחה. יהי זכרה ברוך".

"ההפקרות באתרי הבנייה גבתה מחיר מהציבור"

קריסת העגורן התרחשה בשטח בו התבצע פרויקט בנייה של חברת "שובל הנדסה". המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע, ומפעיל המנוף, אחראי הבטיחות והמנהל האחראי באתר עוכבו לחקירה, והמפעיל יובא הבוקר לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בפתח תקווה.

בנימין ונגדלר, חובש איחוד הצלה, סיפר כי "כשהגעתי לזירה נתקלתי בנהגת רכב ללא הכרה וללא דופק ונשימה, לאחר שמנוף עגורן קרס מאתר בנייה סמוך על הרכב ומחץ אותה למוות. למרבה הצער נקבע מותר בזירה, עקב אופי הפציעות הקשות מהם סבלה".

"כשהגענו למקום ראינו את הרכב המעוך ועל חלקי הכביש חלקי המנוף שפגעו ברכב", סיפר סגן מנהל מרחב ירקון במד"א אסי דבילנסקי. "מחוץ לרכב שכבה אישה כבת 40 מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית קשה".

מנוף נפל על רכב בכפר סבא, כוחות משטרה, חילוץ והצלה במקום, נקבע מותה של נהגת הרכב, 18 בפברואר 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
זירת התאונה בכפר סבא, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, --

בעמותת "קו לעובד" מפרוייקט "נרתמים" למאבק בתאונות העבודה בישראל, מתחו ביקורת קשה בעקבות התקרית. "זה היה ענין של זמן עד שההפקרות שבתוך אתרי הבניה תזלוג מחוץ לגבולות אותם אתרים, ותתחיל לגבות מחיר יקר גם מהציבור ולא רק מעובדי הבניין", טענו. "התאונה שהתרחשה נגרמה כתוצאה מקריסת עגורן נייד, לגביו אין בידינו מידע. עם זאת ממידע שנאסף בנוגע לעגורני צריח בשמונה השנים האחרונות התרחשו 21 קריסות של מנופים, אבל על חלק מהתאונות האלו נודע למשרד העבודה, המופקד על בטיחות במקומות העבודה, רק לאחר שנים. כמעט מחצית מקריסות העגורנים התרחשו בקרב מנופים ישנים שיוצרו בשנות ה-70 וה-80".

בעמותה טענו כי "לפי מסמך שהכין מרכז מחקר ומידע של הכנסת (מתוך 1,447 מנופים עם רישיון פעיל בישראל - 12% יוצרו בשנות ה-70 ו-17% יוצרו בשנות ה-80. כמו כן, יש רק שישה בודקים שאחראים על בדיקה בטיחותית של כ-1,800 מנופים בישראל. אם לא די בכך, חוסר תיאום בין משרד העבודה למשרד התחבורה מביא לכך שיש יותר מ-350 מנופים פעילים כיום ללא רישיון, ולרשויות לא ברור אם הם תקינים בטיחותית".

ממשרד העבודה והרווחה טרם נמסרה תגובה.

(עדכון ראשון: 23:30)

מנוף נפל על רכב בכפר סבא, כוחות משטרה, חילוץ והצלה במקום, נקבע מותה של נהגת הרכב, 18 בפברואר 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
"יותר מ-350 מנופים פועלים ללא רישיון". זירת התאונה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, --

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully