וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו חשף במינכן חלק מהמל"ט האיראני: "זריף, מזהה?"

18.2.2018 / 13:29

ראש הממשלה הזהיר את טהראן במהלך כנס הביטחון כי ישראל לא תהסס לפגוע בה ישירות אם תמשיך לאיים עליה, ואף הציג שרידים מכלי הטיס שהופל בגבול הצפון. "אל תבחנו את נחישותה של ישראל", פנה לשר החוץ האיראני. זריף השיב: הייתם עדים לקרקס

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו איים היום (ראשון) כי ישראל לא תהסס לפעול גם נגד איראן עצמה כדי להגן על ביטחונה. זאת לאחר תקרית הפלת המל"ט בגבול סוריה בשבוע שעבר. במהלך דבריו בפני כנס הביטחון במינכן, שלף נתניהו גם שריד מכלי הטיס ופנה לשר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, ואמר: "מזהה? זה שלך".

זריף, בתחילת נאומו, סירב להגיב לנתניהו ואמר לנוכחים בכנס כי הם היו "עדים לקרקס". לדברי שר החוץ של איראן, הפלת מטוס הקרב של חיל האוויר "ניפצה" את התדמית שלפיה ישראל בלתי-מנוצחת. "ישראל משתמש בתוקפנות כמדיניות כלפי שכנותיה", אמר זריף, שהאשים את ישראל ב"חדירות יומיומיות לסוריה וללבנון"

עוד בוואלה! NEWS:
שעות הדרמה בבור בקריה: מאחורי הפלת המל"ט והתקיפה בסוריה
היילי עומדת לצד ישראל: "איראן ביצעה צעד של הסלמה חריפה"
סוריה: מכינים לישראל "הפתעות נוספות" אם תתקוף שוב בשטחנו

ראש הממשלה בנימין נתניהו בועידת הביטחון, מינכן, גרמניה, 18 בפברואר 2018. עמוס בן גרשום, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
מזהיר את איראן. נתניהו מציג את שרידי המל"ט/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום, לע"מ

לדברי נתניהו, "איראן ממשיכה לחצות קווים אדומים והתוקפנות שלה הגיעה לשיאים חדשים - היא שלחה מל"ט לתוך ישראל והפרה את ריבונותנו. השמדנו אותו, וכשירו במטוסים שלנו - ישראל השמידה סוללות סוריות". עוד הוא הזהיר: "ישראל לא תרשה לאיראן לכרוך סביב את חבל טרור, נפעל ללא היסוס כדי להגן על עצמנו ונפעל אם צריך לא רק נגד השלוחות של איראן שתוקפות אותנו - אותנו אלא נגד איראן עצמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הוא הזכיר בהמשך את זריף ואמר כי הוא "משקר באלגנטיות". "איראן מכחישה את התערבותה בסוריה ואת מעורבותה בתקרית בשבוע שעבר - אז הנה חלק מהכטב"ם, הבאתי את זה כדי שתראו את זה", פנה ראש הממשלה אל שר החוץ, שיעלה לנאום בהמשך. "זריף, אתה מזהה את זה? זה שלך. אתה יכול לקחת איתך מסר למנהיגי טהראן: אל תבחנו את נחישותה של ישראל".

נתניהו חזר על עמדתו כי לישראל אין עימות עם אזרחי איראן. "אני רוצה שתתמכו באנשי איראן", אמר לבאי הכנס. "אין לנו עימות עם אנשי איראן אלא רק עם המשטר. בואו נתחייב כאן במינכן לא לחזור על טעויות העבר, פייסנות אף פעם לא עובדת. השעה למנוע מלחמה נהיית מאוחרת, אך היא לא מאוחרת מדי", הזהיר ראש הממשלה, שגם מסר את תנחומיו לקורבנות התרסקות המטוס באיראן.

"איראן מנסה להקים קולוניות בסוריה"

לאחר נאומו, השתתף נתניהו בפורום של שאלות ותושבות. הוא הזהיר כי איראן מנסה "לשנות את כללי המשחק" ולייצר גשר יבשתי בין איראן, עיראק סוריה ולבנון. לדבריו, ישראל סייעה להבסת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), ומאז איראן "מנסה להקים קולוניות בסוריה". נתניהו הוסיף כי איראן מנסה להביא מאה אלף לוחמים שיעים לסוריה, להקים בסיסים ימיים בים התיכון ולהביא מטוסים לאזור. "אם אסד יזמין את איראן פנימה מבחינה צבאית, זה משנה את העמדה שלנו, זה תלוי באיראן ובסוריה", הדגיש נתניהו.

נתניהו התייחס גם למצב בלבנון, שם לדבריו מנסה איראן לייצר טילים מדויקים. "היא מנסה להוסיף ל-130 אלף טילים גם טילים מדויקים, שישנו את מאזן הכוח על ידי נשק שובר שוויון, שיכול לפגוע בכל נקודה בישראל בדיוק של עשרה מטרים. זו סכנה גדולה מאוד במדינה קטנה כמו ישראל".

הוא הדגיש כי אם איראן לא תשנה את הסטטוס-קוו בלבנון ובסוריה, "לא יקרה כלום", אך אם כן, ישראל תפעל לפי מדיניות של "תעצרו אותם לפני שהם נהיים חזקים".

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף, בכנס הביטחון במינכן, 18 בפברואר 2018. AP
נתניהו האשים אותו ב"שקרים אלגנטיים". שר החוץ האיראני זריף, היום/AP

נתניהו נשאל גם על הסכם הגרעין עם איראן, שנמצא בסכנה בשל דרישתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכניס בו שינויים. "לא כל כך אכפת לי מלשמור או לבטל את ההסכם, יש לי מטרה אחת - למנוע מאיראן נשק גרעיני", אמר. חייבים לתקן את זה. אם אפשר במסגרת ההסכם - בסדר, אם לא, צריך לקרוע אותו". הוא אמר כי הוא אינו סבור שטהראן תסכים לשינויים, אך גם היא לא צפויה לפרוש מההסכם אם טראמפ לא יאשרר אותו.

(עדכון ראשון: 11:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully