וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: "שחרור גופות המחבלים בסוף השבוע - חמור מאוד"

הבכיר הישראלי מחה על כך ששחרור גופת המחבל שרצה שלושה ישראלים בהר אדר וגופת המחבל שדקר ופצע ישראלי בכרמי צור הועברו לפלסטינים מבלי שהדבר הובא לקבינט או לידיעת שרי הממשלה. משפחת גולדין עתרה לבג"ץ בדרישה ליישם את החלטות הקבינט ולתת התרעה לפני החזרת גופות

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

גורם מדיני תקף היום (ראשון) בחריפות את שחרור גופות המחבלים לפלסטינים ביום שישי ומחה על כך שהנושא לא הובא לקבינט או לידיעת שרי הממשלה. ביום שישי העבירה ישראל לפלסטינים את גופתו של המחבל נימר ג'מל, שביצע את הפיגוע ביישוב הר אדר בספטמבר האחרון בו נרצחו שלושה ישראלים, ושל המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בשבוע שעבר בכרמי צור. הדבר נעשה בהתאם לפסיקת בג"ץ שמחייבת את העברת הגופות אלא אם כן מדובר באנשי חמאס, אך הבכיר הישראלי תקף בחריפות את המהלך ואמר כי "זה חמור מאוד שבהסתר ביום שישי משחררים גופה של מחבל מפיגוע קשה כל כך שקרה רק לפני כמה חודשים מבלי להביא את זה לאישור או ידיעת הקבינט".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר בגלי צה"ל להחזרת הגופות ואמר כי הוא עצמו מתנגד למהלך, אך "לצערי אנחנו פה מחויבים לפסיקת בג"ץ. בג"ץ בזמנו החליט
והכריח אותנו להחזיר את כל הגופות חוץ מאלו שאנחנו יכולים להצביע ולהוכיח שהן שייכות לחמאס. לכן אנחנו נאלצנו להחזיר את הגופה". לדבריו, "אני בהחלט מסכים שזה דבר אבסורדי שאנחנו מחזירים את הגופות ואין לנו שום התקדמות בנושא של שבויים ונעדרים שלנו", ליברמן אמר בהתייחס לביקורת שהשמיעו בני משפחת גולדין על החזרת הגופות.

עוד בוואלה! NEWS:
תחקיר התקרית ברצועה: החשד - מטען נוסף הופעל לעבר החיילים
טראמפ תקף את ה-FBI: התמקדו ברוסיה ופספסו את היורה מפלורידה
גוגל ויוטיוב השתפו בכנס אקטיביזם פלסטיני - וישראל דרשה הסברים

מסע"ת של משפחת גולדין, משרדי ?פרו אסטרטגיה?, רמת גן 10 בינואר 2018. ראובן קסטרו
שמחה גולדין/ראובן קסטרו

ביום חמישי האחרון התנהל בבג"ץ דיון בנוגע להקשחת תנאי אסירי חמאס. אביו של סגן הדר גולדין, פרופ' שמחה גולדין, מתח במהלך הדיון ביקורת חריפה נגד מדיניות הממשלה. ראש הממשלה לא מפעיל את סמכותו המוסרית כדי להחזיר את הבן שלי", אמר. "פנינו לסעד משפטי, כי ראינו שההתחייבויות של ראש הממשלה לא עומדות בקנה אחד עם מה שהוא עושה. לכן יצאנו למאבק ערכי כדי להפעיל לחץ על חמאס".

בתוך כך, משפחת גולדין הגישה הבוקר עתירה דחופה לבג"ץ למתן צו על תנאי וצו ביניים בנוגע להחלטת הממשלה להחזיר את גופות המחבלים. לטענת המשפחה, הממשלה חורגת מהחלטת הקבינט מינואר 2017 שבה צוין כי ישראל תחזיק בגופות מחבלים ש"ביצעו אירוע טריר חריג במיוחד" וכן "בגופות מחבלים בשיוך חמאס". בנוסף ליישום החלטת הקבינט, בעתירה ביקשה משפחת גולדין לתת התראה של 72 שעות לפני החזרת גופות מחבלים.

"החזרת גופות של מחבלים שביצעו פיגועים שחמאס מתפאר בהם היא מסר של חולשה וכניעה לטרור. כל החזרת גופת מחבל הינה הפקרה של לוחמי צה"ל ואזרחי ישראל", נמסר ממשפחת גולדין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אביו של אחד הנרצחים בפיגוע: "ביזיון, מה קיבלנו בתמורה?"

איסאם עותמאן, אביו של יוסף שנרצח בפיגוע בהר אדר, אמר בסרטון תגובה כי גופת המחבל הוחזרה "לפני כניסת שבת, בשושו ובסתר בלי שאף אחד יידע, בלי שאף אחד הודיע לי". עותמאן אמר שמדובר ב"פעם שנייה ביזיון" והוסיף: "מה קיבלנו בתמורה? החזירו את גופת המחבל הארור למשפחה שלו. חגגו, נהנו. יש גופות של חיילים בעזה, קיבלנו אותם חזרה? לא קיבלנו כלום".

"חבל שאנחנו רומסים את הכבוד שלנו", המשיך עותמאן. "מי שהחליט את ההחלטה הזאת, אני מציע לו - תחשוב עוד הפעם עלינו, תחשוב על המשפחות השכולות בישראל. ככה לא עושים להם, לא מבזים את הדם של הילדים שלהם".

שמואל מידד, מנכ"ל ארגון "חוננו" שמייצג את משפחות המאבטחים שנרצחו בפיגוע, אמר כי "החזרת גופה של מחבל רוצח כמה דקות לפני שבת ליד תהלוכת ראווה של צמאי דם, כשאין שום סיבה הנראית לעין לנהוג כך, זה תיק ה-10,000. את הכאב הצורב של המשפחות אנחנו חווים יום יום, וחבל שאין אף נציג של המדינה שמעדכן את המשפחות ומרגיש את כאבן".

(עדכון ראשון: 9:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully