וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר התקרית ברצועה: החשד - מטען נוסף הופעל לעבר החיילים

18.2.2018 / 8:02

גורמי צבא הטילו ספק במספר המטענים שבהם נתקלו 4 החיילים שפינו אתמול דגל ליד עין השלושה. לדבריהם, ישנה אפשרות שהוטמן עוד מטען משמעותי במרחק קטן מהם. גורמים שפעלו באזור הגדר בעבר: "בלתי יאומן שצה"ל מסכן חיילים כדי להוריד דגלים מהגדר. למה יש רובוטים?"

צילום: שי מכלוף, ניב אהרונסון, שי אלבז השואגים לימין

הסלמה בדרום - כל העדכונים

* רקטה נפלה על גג בית במועצת שער הנגב; נזק נגרם למבנה וכמה נפגעי חרדה טופלו במקום
* גל תקיפות של צה"ל ברצועה. דובר צה"ל מסר כי זוהתה פגיעה בשלושה מחבלים שהתקרבו אל גדר המערכת
* בסמוך לשעה 2:45 נשמעו אזעקות ביישובים בעוטף עזה
* צה"ל תקף שורת יעדי טרור של חמאס ברצועת עזה, בהם: מנהרה התקפית בשכונת זייתון בעזה, עמדות תצפית ומתחם אימונים

גורמי צבא בפיקוד הדרום הביעו ספק היום (ראשון) בנוגע למספר המטענים שהתפוצצו אתמול בגבול רצועת עזה, סמוך לעין השלושה, ופצעו ארבעה חיילים - שניים מהם במצב קשה. לדבריהם, נבדקת אפשרות שהופעל מטען נוסף על זה שהתפוצץ תחילה, או שבעת הסרת הדגל - המשימה שהגיעו לבצע - הופעל מטען משמעותי ברדיוס הפעולה שלהם.

בינתיים, בפיקוד הדרום ממשיכים לתחקר את האירוע כדי להבין כיצד הונחו הדגל והמטען על הגדר, ומשתמשים בהקלטות מעמדות התצפית השונות. "היחס להפגנות על הגדר ישתנה, כמו גם המענה המבצעי לניסיונות לפגוע בגדר או להניח דגלים", אמר גורם בכיר בפיקוד הדרום.

לקריאה נוספת בנושא
צה"ל תקף 18 יעדי חמאס, בהם מנהרה; אזעקות שווא נשמעו בעוטף עזה
רקטה פגעה בגג בית בשער הנגב: "הלילה ישנו בממ"ד"

מטען חבלה הופעל נגד כוח צה"ל בדרום רצועת עזה, פברואר 2018. מערכת וואלה!
בסמוך לזירת הפיצוץ, אתמול/מערכת וואלה!

מראשית העשור מתקיימות הפגנות על הגדר, ובין היתר במהלכן מניחים הפלסטינים דגלים על הגדר ומנסים לפגוע בה. גורמי צבא שהיו מעורבים בפעילות לטיפול בהורדת דגלים מהגדר בעבר, אמרו לוואלה! NEWS כי לא ברור להם מדוע חיילים נאלצים לסכן את עצמם על מנת להוריד דגל, בעת שצה"ל נמצא בקדמה הטכנולוגית.

"בלתי יאומן שצה"ל במשך שנים מסכן חיילים כדי להוריד דגלים מהגדר. שימצאו שיטות ודרכים אחרות לטיפול בנושא הזה. בשביל מה יש רובוטים וכלים ממוגנים?", אמרו. מדובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, נמסר כי האירוע מתוחקר כדי להפיק ממנו לקחים.

פינוי החיילים הפצועים מהתקרית בעין השלושה לסורוקה, באר שבע, 18 בפברואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
פינוי הלוחמים לבית החולים סורוקה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

מבית החולים סורוקה בבאר שבע נמסר הבוקר כי כל ארבעת הפצועים נותחו במהלך הלילה על ידי צוותים של כירורגיים כלליים, אורתופדים, פלסטיקאים, כלי דם ועיניים. עוד נמסר כי הם סובלים מפגיעות רב מערכתיות, שניים מהם מוגדרים במצב קשה ומאושפזים ביחידות לטיפול נמרץ ושניים במצב בינוני.

מטען חבלה הופעל נגד כוח צה"ל בדרום רצועת עזה, פברואר 2018. מערכת וואלה!
פינוי הפצועים, אתמול/מערכת וואלה!
מטען חבלה הופעל נגד כוח צה"ל בדרום רצועת עזה, פברואר 2018. מערכת וואלה!
פינוי הפצועים, אתמול/מערכת וואלה!

במהלך הלילה, תקף צה"ל יעדים ברצועת עזה, בתגובה לפיצוץ המטען ולירי רקטות בשעות הערב, שהביא לפגיעה בגג בית ביישוב במועצה האזורית שער הנגב. על פי הודעת דובר צה"ל מטוסי חיל האוויר תקפו בסך הכול 18 יעדים של חמאס מאז אמש, בהם שמונה מטרות שאותרו ב"מתחם צבאי" של חמאס באזור מרחב נצרים וכן "תשתית לייצור אמצעי לחימה ואימונים". עוד נמסר כי שתי עמדות תצפית הותקפו בירי פגזי טנק.

במהלך הלילה נשמעו שורת אזעקות "צבע אדום" ביישובים במועצות האזוריות אשכול, שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון וכן בתחומי הערים אשקלון ושדרות. בעיריית אשקלון מסרו כי בתום סריקות לא אותרו נפילות בשטח העיר וקראו לתושבים להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. מדובר צה"ל נמסר בהמשך הלילה כי מדובר באזעקות שווא וכי לא זוהו כל שיגורי רקטות אל עבר שטח ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully