וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה פגעה בגג בית בשער הנגב: "הלילה ישנו בממ"ד"

18.2.2018 / 0:25

תושבים במועצה האזורית שבעוטף עזה מודאגים מההסלמה המסתמנת בדרום. "הצדדים מנסים אחד את השני, אין ספק שאנחנו בדרך לסבב נוסף", אמר אחד השכנים. תושבת אחרת העריכה: "הכל מתחמם בזמן האחרון, זה עניין של חודש עד שיקרה פה משהו רציני"

צילום: שי מכלוף, עריכה: תום זואילי

במועצה האזורית שער הנגב שבעוטף עזה מודאגים הלילה (ראשון) מהסלמה במצב הביטחוני בדרום. זאת, לאחר שרקטה שנורתה מהרצועה פגעה אמש בבית במועצה. "שמעתי 'בום' יותר חזק ממה שיש בדרך כלל, וראיתי הרבה מכוניות צבא ואמבולנסים", סיפר אנדים דרדיק, שמתגורר בשכנות לבית שבו פגעה הרקטה. "זה התחיל מהבלגן עם המטען. הצדדים מנסים אחד את השני וזה גלש לקיבוץ שלנו. אני בטוח שאנחנו הולכים לסבב נוסף", הוסיף.

נטלי, תושבת היישוב שבו נפלה הרקטה, סיפרה כי לא שמעה דבר. "הייתי באוטו, ופתאום ראיתי עשן. היום בטוח אשן בממ"ד", אמרה. "הכל מתחמם בזמן האחרון, זה עניין של חודש עד שיהיה משהו רציני, אפילו פחות", הוסיפה.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
צה"ל תקף מנהרת טרור ברצועה; רקטה התפוצצה על גג בית בשער הנגב
המטען שהתפוצץ הוסווה בדגל פלסטין; צה"ל: "עלול לערער היציבות"
צה"ל הופתע בנקודת התורפה: השאלות הקשות שעולות מפיצוץ המטען

רקטה נחתה במועצה האזורית שער הנגב, נזק נגרם לבית, פברואר 2018. שי מכלוף
הרחוב שבו נפלה הרקטה, אמש/שי מכלוף
רקטה נחתה במועצה האזורית שער הנגב, נזק נגרם לבית, פברואר 2018. שי מכלוף
הבית שבו פגעה הרקטה, אמש/שי מכלוף
רקטה נחתה במועצה האזורית שער הנגב, נזק נגרם לבית, פברואר 2018. המועצה האזורית שער הנגב, מערכת וואלה! NEWS
נזק נגרם לבית. שער הנגב, אמש/מערכת וואלה! NEWS, המועצה האזורית שער הנגב

"היה צבע אדום, לא הצלחנו להיכנס בזמן לממ"ד. רק ילדה אחת נכנסה, שתיים אחרות ישנו במיטות, ובזמן הריצה שמענו פיצוץ חזק", אמר שכן אחר.

יפתח, שמתגורר גם הוא בקיבוץ, אמר כי "זה לא חדש לנו. אנחנו רגילים לדברים כאלה. זה אמנם מפחיד, ויש השלכות על הילדים וגם עלינו, אבל בחרנו לגור פה כי אנחנו אוהבים את המקום ונמשיך לגור פה". לדבריו, "מחר אנחנו אמורים לחזור לשגרה. ניקח את הילדים לבית הספר. אנחנו נהיה יותר ערניים, אבל חוץ מזה ממשיכים כרגיל. זה חלק משגרת חיינו כבר כמה שנים טובות".

אזעקות נשמעו אמש במועצות האזוריות שער הנגב ואשכול. זאת, שעות בודדות אחרי תקרית חמורה שאירעה בסמוך לגדר הגבול בדרום הרצועה, שם התפוצץ מטען שהוחבא בתוך דגל והביא לפציעתם של ארבעה חיילים. שניים מהחיילים נפצעו באורח קשה ושניים נפצעו באורח בינוני וקל. מבית החולים סורוקה שבבאר שבע, שם מאושפזים החיילים, נמסר כי לא נשקפת סכנה לחייהם.

מטען חבלה הופעל נגד כוח צה"ל בדרום רצועת עזה, פברואר 2018. מערכת וואלה!
זירת פיצוץ המטען בגבול הרצועה, אתמול/מערכת וואלה!

בתגובה לתקרית תקף צה"ל שש מטרות חמאס ברצועה. על פי הודעת דובר צה"ל, מנהרת טרור התקפית של חמאס הותקפה בשכונת זייתון שבמזרח הרצועה. בנוסף אישר דובר צה"ל כי הכוחות פגעו בחוליית מחבלים שהתקרבה אל גדר המערכת. על פי דיווחים, שניים מהמחבלים נהרגו וכמה מהם נלכדו תחת ההריסות במקום.

בנוסף, הותקפו מתחמים צבאיים במרחב נצרים ובמרחב חאן יונס, גם הם של חמאס. מצה"ל נמסר כי "חמאס אחראי לאירוע והשלכותיו כמו גם לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה, מעל ומתחת לקרקע. צה"ל נחוש לאפשר ביטחון לאזרחי ישראל ויעשה זאת בכל האמצעים העומדים לרשותו". בשלב זה הוחלט כי מעבר כרם שלום ייפתח מחר כרגיל.

מטען חבלה הופעל נגד כוח צה"ל בדרום רצועת עזה, פברואר 2018. מערכת וואלה!
גבול הרצועה, אתמול/מערכת וואלה!
פינוי החיילים הפצועים מהתקרית בעין השלושה לסורוקה, באר שבע, 18 בפברואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
פינוי הפצועים לבית החולים סורוקה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully