וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית בדרום והשוואה מקוממת של ראש ממשלת פולין | כותרות השבת

מטען הופעל לעבר כוח שפעל בדרום הרצועה, ובתגובה ירה צה"ל ירי טנקים לעבר עמדת תצפית ממזרח לחאן יונס. ראש ממשלת פולין השווה בין "פושעים פולנים" ו"פושעים יהודים" בתקופת השואה. כותרות סוף השבוע

מטען הופעל נגד כוח צה"ל שפעל בסמוך לגדר בדרום רצועת עזה

מטען חבלה הופעל היום (שבת) נגד כוח צה"ל שפעל בסמוך לגדר הגבול בדרום רצועת עזה. צה"ל הגיב בירי טנקים לעבר עמדת תצפית של הג'האד האסלאמי בדרום הרצועה, ממזרח לחאן יונס. טרם נמסרו פרטים נוספים. התקרית התרחשה בזמן אירועי "דרום אדום", כשאלפי מטיילים באזור.

ראש ממשלת פולין: פושעים פולנים סייעו לנאצים כמו פושעים יהודים

ראש ממשלת פולין מתאוש מורביצקי השווה היום בין פולנים שסייעו לנאצים לבין משתפי פעולה יהודים בתקופת השואה בנאום בוועידת מינכן לביטחון. מרוביצקי השיב לשאלה של העיתונאי הישראלי רונן ברגמן, שישב בקהל, על החוק הפולני שאוסר לטעון שהעם הפולני היה מעורב בפשעי הנאצים.

במהלך הכנס, ברגמן סיפר על עברה של אמו ניצולת השואה. בשלב מסוים הפנה שאלה למורביצקי: "אם אספר את הסיפור שלה בפולין אהיה פושע?". מורביצקי השיב בשלילה והוסיף: "אין ספק שהיו פושעים פולנים (בזמן המלחמה) כמו שהיו פושעים יהודים, כמו שהיו פושעים אוקראינים".

דיווח: שישה נפגעו במתקפה כימית של טורקיה בצפון סוריה

שישה אזרחים נפגעו מנשק כימי בתקיפה של צבא טורקיה במחוז עפרין שבצפון-מערב סוריה - כך מסרו הלילה המיליציה הכורדית בסוריה (YPG) והארגון הסורי לזכויות אדם. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי רופאים בבית חולים מקומי טיפלו בשישה בני אדם שסבלו מתסמינים של פגיעה מגז, הכוללים קשיי נשימה, הקאות ופריחה בעור, לאחר תקיפה טורקית במחוז.

דובר המיליציה אמר כי התקיפה בוצעה בכפר בצפון-מערב המובלעת הכורדית. הצבא הטורקי לא התייחס לדיווחים, אך בעבר דחה טענות דומות והצהיר כי הוא אינו משתמש בנשק כימי או בתחמושת אסורה אחרת במבצע שהוא מנהל בעפרין.

"אלה הן האשמות חסרות בסיס, טורקיה מעולם לא השתמשה בנשק כימי", אמר דיפלומט טורקי. "אנחנו מקפידים מאוד על הימנעות מפגיעה באזרחים במבצע".

התחזו לאמריקנים: אזרחים וגופים מרוסיה הואשמו בהתערבות בבחירות

13 אזרחי רוסיה ושלושה גופים רוסיים הואשמו אתמול (שישי) בהתערבות בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016 ובהתערבות בתהליכים פוליטיים בארצות הברית. בין היתר, לנאשמים השונים מיוחסות עברות של הונאה וקשירת קשר לביצוע פשע. ממשרדו של התובע המיוחד רוברט מולר, הממונה על חקירת המעורבות הרוסית וקשרי ממשל דונלד טראמפ עם מוסקבה, נמסר כי חלק מהנאשמים התחזו לאמריקנים. כך, עולה מכתב האישום, תקשרו עם אנשים הקשורים לקמפיין טראמפ וניסו לסייע לו ולהזיק למועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון.

לפי כתב האישום, חברה רוסית בשם "הסוכנות למחקרי אינטרנט" פעלה במרץ, החל משנת 2014 ועד היום, כדי "לקשור קשר ביודעין ובמתכוון כדי להונות את ארצות הברית, להחליש ולשבש את פעולתם של גופי ממשל אמריקניים ולהתערב במרמה והונאה בתהליך הפוליטי בארצות הברית, כולל בחירות 2016".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מחדל ה-FBI: התקבלה אזהרה מהרוצח מפלורידה - אך לא נעשה דבר

הבולשת הפדרלית (FBI) הודתה אתמול (שישי) כי קיבלה אזהרה מפני תכניתו של ניקולאס קרוז, שטבח ב-17 בני אדם בבית ספר בפלורידה השבוע, אך לא נעשה דבר בנדון. לפי הארגון, אדם המכיר את קרוז התקשר בתחילת ינואר כדי להזהיר לגביו, ואמר כי לקרוז "רצון עז להרוג בני אדם, התנהגות מוזרה ופרסומים מטרידים ברשתות החברתיות". עוד אמר ל-FBI כי לקרוז "פוטנציאל אמיתי לבצע טבח בבית ספר", ודיווח על כך שבבעלותו כלי נשק.

הסוכנות הודתה כי המידע שקיבלה היה צריך לעבור עיבוד וסקירה מסודרת, אך הדבר לא נעשה. "מצאנו שהפרוטוקולים הללו לא היו במעקב לפי המידע שהתקבל. המידע לא סופק למשרד של מרחב מיאמי, ולאחר מכן לא נחקר בחקירה נוספת", נמסר בהודעה.

בפעם החמישית: טראמפ ונתניהו ייפגשו בוושינגטון ב-5 במרץ

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגשו ב-5 במרץ בבית הלבן - כך מסר אתמול (שישי) הבית הלבן. נתניהו יבקר בארצות הברית בחודש מרץ וינכח בוועידת אייפאק. זו תהיה הפגישה החמישית של נתניהו וטראמפ מאז היבחרו של האחרון לנשיאות, כשהאחרונה שבהן התקיימה בחודש שעבר בדאבוס.

טראמפ ונתניהו נפגשו במסגרת הפורום הכלכלי העולמי שנערך בשווייץ בחודש שעבר. בפגישתם איים טראמפ לעצור את הסיוע לפלסטינים אם לא ישובו למשא ומתן עם ישראל. הוא הזכיר את סירוב הרשות להיפגש עם סגנו מייק פנס, שאחריה החליטה וושינגטון לקצץ את הסיוע לסוכנות הפליטים הפלסטינית אונר"א.

כץ תוקף את כחלון ומשרד האוצר: "נטו מוצצים כסף מהביטוח הלאומי"

שר העבודה והרווחה חיים כץ תקף השבוע את משרד האוצר ואמר כי הוא משתלט על כספי הביטוח הלאומי לטובת פרויקטים פוליטיים של השר משה כחלון. "העודפים נלקחו ל'נטו משפחה' ו'נטו מוצצים כסף' של הביטוח הלאומי לעת זקנה", אמר כץ בכנס אילת לעבודה של נשיאות הארגונים העסקיים. בנוסף, קרא כץ, שרק לאחרונה המליצה המשטרה להגיש נגדו כתב אישום בגין איומים על עובדים להתפקדות לליכוד, ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לפקוד את עובדי ההסתדרות למפלגות פוליטיות ארציות, זאת כדי ליצור "שאלטר פוליטי". "אבי גבאי ב-15 אלף קולות השתלט על מפלגה, אלה שלא רוצים להיות חברים בהסתדרות משלמים מס ארגון. תיצור לך שאלטר פוליטי ולא תצטרף לאף שביתה", אמר.

כץ יצא נגד הפרויקטים שאותם הנהיג כחלון בקדנציה האחרונה וטען כי משרדו "מרוקן" את קופת הביטוח הלאומי. הוא התייחס גם להיעדר הסמכות של מועצת הביטוח הלאומי, שלא יכולה לעשות דבר ללא אישור פקיד מהאוצר.

שנה וחצי מ"חתונת הדמים": הנאשמים בהריגה חתמו על הסדר מקל

כשנה וחצי מאז ליל "חתונת הדמים" שבו נדקר למוות אלמוג פדל בן ה-21 מפרדס חנה, חתמו שלושת הנאשמים בהריגתו על הסדר טיעון מקל ביותר עם פרקליטות מחוז חיפה. לפי הסדר הטיעון, הם יודו בכתב האישום המתוקן וירצו עונשי מאסר קצרים ביחס לחומרת העבירות שבהן הואשמו, וזאת בשל קושי ראייתי משמעותי שהציגו פרקליטיהם. ההסדר טרם אושר על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה.

בחודש ספטמבר 2016 נערכה חתונתו של הנאשם ירין ביטון במסעדת "דניאל" בפרדס חנה. באירוע המאובטח נכחו עשרות עבריינים, חלקם חברים בארגוני פשיעה הפועלים ברחבי הארץ שפעלו בשיתוף עם משפחת ביטון. המשפחה מאור עקיבא הייתה באותה תקופה מיעדיה הבכירים של המשטרה בשל הפעילות העבריינית שבה עסקו האב, אבי ביטון, בן ה-46 ובניו ירין בן ה-22 ותמיר פרץ בן ה-24. במהלך החתונה פרצה תגרה אלימה שבה היו מעורבים שלושת הנאשמים וכן כמה אורחים נוספים שהשתתפו בחגיגה. בסיום הקטטה רבת המשתתפים, נדקר למוות פדל בידי אבי ביטון בסכין שהביא ממטבח המסעדה תוך שבניו תמיר וירין מסייעים לו.

טורקיה מציעה: הצבת כוח משותף עם ארה"ב במוקד המחלוקת בסוריה

טורקיה הציעה אתמול (שישי) להציב כוחות מצבאה לצד כוחות אמריקניים בסוריה במטרה לפתור את המשבר בין שתי חברות נאט"ו, שיחסיהן התדרדרו לשפל. שר החוץ של ארצות הברית, רקס טילרסון, שהה ביומיים האחרונים באנקרה וקיים שיחות גם עם הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, אחרי שבשבועות האחרונים התבטאה ממשלת טורקיה בחריפות נגד הממשל האמריקני.

המשבר נובע בעיקר מתמיכתה של וושינגטון במיליציה הכורדית בסוריה (YPG), שלפי אנקרה היא חלק בלתי-נפרד מהמחתרת הכורדית (PKK) המוגדרת ארגון טרור גם בארצות הברית. בחודש שעבר, פתחה טורקיה במבצע "ענף זית" במחוז עפרין שבצפון סוריה, במטרה להדוף את הכורדים. ארצות הברית הביעה דאגה מכך, מאחר שהכורדים הם בעלתי בריתה המרכזיים במאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully