וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליך את נשקו ונטמע בתלמידים שברחו: מבצע הטבח בפלורידה הודה ברצח

ניקולס קרוז הודה בבית המשפט באחריות לטבח שבו נהרגו 14 מחבריו לספסל הלימודים ושלושה אנשי סגל ההוראה. לאחר שסיים לירות לכל עבר, נמלט אל חנויות סמוכות ונעצר כעבור כשעה. ב-FBI אישרו כי קיבלו לפני כשנה פנייה לגביו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ניקולס קרוז, מבצע הטבח בבית הספר מרג'ורי סטונמן דאגלס בפארקלנד פלורידה, הודה הלילה (שישי) בפני בית משפט כי הוא אחראי להריגתם של 17 תלמידים ואנשי סגל הוראה בתיכון שבו למד בעבר. קרוז נאשם ב-17 סעיפים של רצח מתוכנן, בתקרית שאירעה שלשום ונחשבת לתקרית הירי ההמונית בבית ספר הקטלנית ביותר מאז הטבח בתיכון סנדי הוק בניוטאון קונטיקט בשנת 2012.

בהופעתו בפני בית המשפט הודה קרוז שנכנס לבית הספר כשהוא חמוש ברובה חצי-אוטומטי מדגם AR-15 וכי החל לירות בתלמידים שפגש בהם. הוא הודה כי נשא עמו מחסניות תחמושת נוספות בשני תיקים שהביא עמו למקום. קרוז הוסיף כי משסיים את הירי השליך את הנשק וניסה להיטמע בין התלמידים שנמלטו מהמקום. לאחר מכן נכנס לסניף חנות "וולמארט" סמוך ומשם עבר למזללת "מקדונלדס" בקרבת מקום - בטרם זיהו אותו שוטרים שחלפו באזור ועצרו אותו. הוא הובא לתחנת המשטרה כשעה לאחר הטבח בבית הספר.

לקריאה נוספת:
ג'יימי נעלמה, ארון הגן בגופו על התלמידים: סיפורי ההרוגים בפלורידה
עם מסכת גז: היורה מפלורידה הפעיל את האזעקה בתיכון - וריסס

ניקולס קרוז, מבצע הטבח בתיכון בפלורידה, מובא לבית המשפט, 15 בפברואר 2018. רויטרס, רויטרס
הודה בביצוע הטבח. קרוז מובא לבית המשפט, אתמול/רויטרס, רויטרס

קרוז הושעה בעבר מהלימודים וחבריו לתיכון התבדחו ביניהם כי הוא עלול לבצע מסע ירי במקום. אחד התלמידים אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי קרוז היה "מנודה חברתית" ו"משוגע על כלי נשק". חיבתו לנשק חם מצאה ביטוי גם בחשבונות שניהל ברשתות חברתיות, כמו אינסטגרם - לשם העלה תמונות שבהן הוא נראה מחזיק אקדחים וסכינים. לדברי, סקוט ישראל, השריף של מחוז ברווארד בפלורידה, התמונה שעלתה מהפרופיל ברשת של קרוז הייתה "מאוד, מאוד מטרידה".

פעילותו ברשת של קרוז הדליקה בעבר אורות אדומים בקרב גולשים. כך, תגובה שפרסם לסרטון יוטיוב בשנה שעברה ובה כתב כי הוא רוצה להיות "רוצח מקצועי בבית ספר" גרמה לבעל החשבון לפנות לסוכני הבולשת הפדרלית. בן בנייט פנה ל-FBI ושוחח במשך 20 דקות עם נציגים שביצעו בהמשך בדיקות - אך לא הצליחו להגיע אל קרוז. אתמול אישרו בסוכנות כי פנו לבנייט פעם נוספת, בעקבות הרצח ההמוני בבית הספר השבוע. אחד המורים בבית הספר סיפר לעיתון "מיאמי הראלד" כי בהנהלת המוסד התריעו בפני מורים על התנהגותו הבעייתית של קרוז בעבר.

עוד באותו נושא

הטבח בתיכון בפלורידה: הרוצח התאמן בארגון התומך בעליונות הגזע הלבן

לכתבה המלאה
צילום אווירי של תיכון מרג'ורי סטונמן דגלאס בפלורידה, לאחר הטבח שביצע ניקולס קרוז, 15 בפברואר 2018. רויטרס, רויטרס
מורים הוזהרו לגבי התנהגותו של קרוז. תיכון מרג'ורי סטונמן דגלאס/רויטרס, רויטרס

בין קורבנותיו של קרוז היו 14 תלמידים, בני 14 עד 18. שלושה אנשי סגל ההוראה במוסד נהרגו אף הם, במהלך ניסיונות למנוע את הטבח. ארון פייס, עוזר מאמן קבוצת הפוטבול בתיכון, גונן בגופו על תלמידים מפני הירי של קרוז. הוא פונה לבית חולים מקומי שם נקבע מותו בהמשך. בהודעת הספד בחשבון הטוויטר של הקבוצה הוא כונה "גיבור שלנצח יישאר בליבנו ובזיכרונותינו".

מתוך חשבון הטוויטר של קבוצת הפוטבול של התיכון:

כריס היקסון, האחראי על חינוך גופני בבית הספר, היה אף הוא בן ההרוגים. בכלי תקשורת בפלורידה דווח כי היקסון, בן 49, שירת בעבר בצבא ארצות הברית והוצא בעיראק. מורה נוסף, סקוט בייגל, מת בניסיון לנעול את דלת אחת הכיתות. אלפי בני אדם הגיעו אמש לעצרת לזכר הנרצחים בטבח. המשתתפים באירוע קראו "די לרובים" ותבעו להחריף את החוקים נגד החזקת כלי נשק.

עצרת לזכר קורבנות הטבח בתיכון מרג'ורי סטונמן דגלאס בפלורידה, 15 בפברואר 2018. רויטרס, רויטרס
קריאות להחמיר החוקים נגד החזקת כלי נשק. עצרת לזכר קורבנות הטבח בבית הספר, אמש/רויטרס, רויטרס
כריס היקסון, אחד מקורבנות הטבח בפלורידה. פייסבוק, אתר רשמי
כריס היקסון, אחד המורים שנרצחו בטבח/אתר רשמי, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully