וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוד שהשתבש וגביית דמי חסות: פוענח רצח שליח הפיצה בנשר ב-2016

16.2.2018 / 11:55

המשטרה הודיעה על פענוח רצח דניאל חייקין במהלך ניסיון שוד לפני כשנה וחצי. בכתב האישום מתואר כיצד שישה צעירים שדדו אלפי שקלים מהמקום ונתקלו בחייקין שהתעמת עמם - וירו בו בחזהו והוסיפו להכותו לאחר שנפל לקרקע

חטיבת דובר המשטרה

משטרת ישראל הודיעה היום (שישי) על פענוח רצח שליח הפיצה דניאל חייקין בנשר לפני כשנה וחצי, ב-1 באוגוסט 2016. בכתב האישום שהוגש בבית המשפט המחוזי בחיפה מצוינים ששת הנאשמים במעשה. שלושת המרכזיים שבהם: מוניר נעראני, תושב איבטין בן 23, בן דודו מוחמד אגברייה, תושב ג'לג'וליה בן 28 המכונה "חמאדה חרירי" וקרוב משפחה נוסף של השניים, האני נעראני אף הוא תושב איבטין, בן 19. יחד עמם נאשמים איימן יעקב ושני גברים נוספים שזוהו בכתב האישום בשמות "יחיא" ו"חאלד".

על פי המתואר בכתב האישום מוניר, חאלד ויחיא הונחו בידי חרירי לבצע את השוד, על מנת להפחיד את בעל הפיצרייה. לצורך כך, לטענת הפרקליטות, הביא עמו מוניר אקדח שרכש כשנתיים קודם לכן, במטרה לירות באוויר ולהבהיל את הנוכחים במקום. אותו אקדח אותר בפעילות משטרה בחודש אוגוסט האחרון, כשנה לאחר הרצח.

מחקירת הרצח, שאירע ב-1 באוגוסט 2016, עולה כי מדובר בניסיון שוד שהשתבש, כחלק מניסיון של הנאשמים להמחיש לבעל הפיצרייה "את הצורך בשמירה" על מנת לגבות ממנו דמי חסות ("פרוטקשן"). חייקין, שנורה במהלך השוד, פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה במצב אנוש שם נקבע בהמשך מותו.

לקריאה נוספת:
מאות ליוו למנוחות את דניאל שנרצח בשוד: "איך אפשר לנחם את האימא?"

רצח דניאל חייקין בנשר. חטיבת דובר המשטרה
אחד הנאשמים אוחז באקדחו במהלך השוד, כפי שנקלט במצלמות אבטחה במקום/חטיבת דובר המשטרה

בכתב האישום תואר כי חרירי קבע את חלוקת התפקידים במהלך השוד ואף סיפק לנאשמים טלפונים ניידים "מבצעיים" במקום המכשירים הרגילים שבהם השתמשו, וכי השישה דאגו לרכב מילוט שימתין להם מראש. על פי כתב האישום בשעה 23:10 בליל 1 באוגוסט הגיעו הנאשמים לפיצרייה, שם שהו באותה עת חייקין, עובד נוסף בשם מיכאל כהן וכן בעל העסק אלעד אביב. בשלב זה הגיעו למקום מוניר ובן דודו, חרירי, כשהם רעולי פנים וצעקו "זה שוד".

לטענת הפרקליטות מוניר דרך את האקדח שבו החזיק ודרש מאלעד שימסור לו את הכסף שבקופה - וזה העביר אליו סכום של כ-3,000 שקלים. לאחר מכן דחף האני את שני העובדים על הרצפה וחייקין השליך אל עבר השודדים מתקן של גליל נייר. בתגובה ירה לעברו מוניר באקדחו, אך פגע במקפיא. על פי המתואר בכתב האישום השניים נמלטו מהמקום וחייקין יצא אחריהם והבחין בחרירי שניסה לגנוב את קטנועו. בזמן שניסה חייקין למנוע ממנו להימלט עם הקטנוע ונאבק עמו יצא כהן מהפיצרייה והחל לרדוף אחרי מוניר, שבמנוסתו השליך לעברו מוט ברזל אך לא פגע בו.

על פי כתב האישום בשלב זה חזר מוניר למקום והבחין בבן דודו נאבק עם חייקין על הקטנוע. לטענת הפרקליטות הוא ירה בו בחזהו ממרחק קצר ופגע בליבו - פציעה שהביאה בהמשך למותו של חייקין, שהתמוטט במקום. אולם, השניים המשיכו להכותו כשהוא שוכב על הקרקע, בטרם נמלטו מהמקום.

עוד באותו נושא

"לקחו חיים של נשמה טהורה": דניאל נורה במהלך עבודתו כשליח

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התנדב לעשות שליחות אחרונה - ונתקל בשודדים בשובו לפיצרייה. חייקין/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת חוקרי מחוז חוף של המשטרה חייקין נקלע למקום הלא נכון בזמן הלא נכון. הירצחו היכה בתדהמה תושבים רבים בנשר וכן את מכריו ובני משפחתו. חייקין סייע לפרנסת משפחתו ולדברי דודתו, קטי לוברסקי, "תמיד דאג לכולם". להלווייתו הגיעו מאות תושבים, בהם גם ראש העיר אבי בינמו.

חקירת המשטרה העלתה כי בעל הפיצרייה קיבל פנייה זמן קצר לפני הרצח מארגון פשע מקומי להיעזר ב"שירותי השמירה" של אנשיו - אך דחה אותה. החשד הוא כי הנאשמים הגיעו למקום על מנת לבצע שוד ש"ימחיש" את הצורך באותם שירותים.

רצח גל חייקין בנשר. חטיבת דובר המשטרה
אחד הנאשמים נמלט מזירת הרצח, כפי שנקלט במצלמות האבטחה/חטיבת דובר המשטרה

לפני כארבעה חודשים הצליחה המשטרה לבצע "תרגיל" מודיעיני שהביא לראיות חדשות ול"סדיקת חומת הסוד הכמוס" בין המעורבים ברצח. חוקרי ימ"ר חוף חושדים כי ניסיון הסחיטה של העסק קשור לפעילות ארגון הפשע של משפחת חרירי באזור חיפה ופרבריה - ששמו נקשר בתקריות סחיטה ואיומים נוספות, וכן מקרי אלימות אחרים, לרבות מקרה רצח נוסף שטרם פוענח.

הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם של ששת הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. עו"ד יאנה יורין, שמייצגת את משפחתו של דניאל חייקין במסגרת תכנית סיוע לנפגעי המתה (סנ"ה) מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, בירכה בשם משפחתו על פענוח הרצח. לדבריה, "מדובר באירוע טרגי שבו בחור צעיר בן 19 נרצח ללא שום סיבה, בדם קר. המשפחה המתינה זמן רב שהצדק יעשה, ונקווה שכך יהיה".

עו"ד תומר נווה, המייצג את הנאשמים יחד עם עוה"ד שי טובים ומשה שרמן, מסר כי למרשיו "אין כל חלק בביצוע הרצח". לדברי נווה, "כל אמירה או טענה תתברר במסגרת ניהול התיק".

(עדכון ראשון: 8:56)

זירת הירי בפיצריה בנשר, 1 באוגוסט 2016. דוברות המשטרה, אתר רשמי
קטנועו של חייקין. זירת הרצח, אוגוסט 2016/אתר רשמי, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully