וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאיה הצרפתי: כשהכלב הנשיאותי נכנס לסכסוך הישראלי-פלסטיני

16.2.2018 / 0:21

הלברדור המעורב נמו נשאר צמוד לבעליו - נשיא צרפת עמנואל מקרון - במשך הפגישה שקיים יחד עם השר כהן ומקבילתו הפלסטינית. כשהפריע לתמונה הקבוצתית, המאבטחים נאלצו לגרור אותו משם. מקרון אינו הראשון לצרף חבר על ארבע לארמון האליזה

נשיא צרפת עמנואל מקרון יחד עם שר הכלכלה הישראלי אלי כהן ושרת הכלכלה הפלסטינית, צרפת, 15 בפברואר 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
מסרב לזוז גם כשמקרון פוקד עליו. נמו, הכלב הנשיאותי/מערכת וואלה! NEWS, --

בארמון האליזה בפריז צולמה אתמול (חמישי) תמונה משולשת די נדירה: נשיא צרפת עמנואל מקרון לוחץ את ידיהם של שר הכלכלה הישראלי אלי כהן ושל שרת הכלכלה הפלסטינית עביר אודה, בתום פסגה שכינס על מנת לחזק את שיתוף הפעולה הכלכלי בין הצדדים. לפגישה הצטרף גם אורח נוסף, הנחשב לבן בית באליזה - נמו, "הכלב הנשיאותי", ששכב בצד במהלך הדיונים המקצועיים ואף הפריע לצילום התמונה.

נמו, שככל הנראה נצמד לבעליו בכל מקום אליו הוא הולך, סירב לזוז גם כשמקרון ביקש ממנו עד שמאבטחי הנשיא נאלצו לגרור אותו משם. מקרון אינו הראשון בתפקידו שצירף לפמלייתו חבר ההולך על ארבע. כמו קאיה של בני הזוג נתניהו, גם מקרון ואשתו בריז'יט אספו את הלברדור המעורב בן השנתיים מכלביית אימוץ, וקראו לו על שם גיבור "עשרים אלף מייל מתחת למים" מאת ז'ול וורן, ספר שמקרון אוהב במיוחד.

מקרון אירח את כהן ועודה בהמשך לפגישותיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בחודשים האחרונים, בהן נידון גם הנושא הישראלי-פלסטיני. שרת הכלכלה הפלסטינית נפגשה בנוסף גם עם שר האוצר משה כחלון בחודש שעבר וחנכה איתו משקף מכולות חדש במעבר אלנבי. כחלון צפוי להיפגש בקרוב עם ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה, בהמשך לסדרת פגישות שהשניים קיימו בשנה האחרונה.

בפגישה המשולשת שנערכה היום נידונו צעדים בתחום הסחר, הייבוא, המכס וההשקעות, ובין היתר הסרה של חסמים בירוקרטיים במטרה להרחיב את היקפי המסחר, הגדלת מספר הפלסטיניים המועסקים בישראל וסיוע ביבוא מוצרי צריכה. כהן הביע את הערכתו לנשיא על הירתמותו לקידום שיתופי פעולה כלכליים. "קידום פרויקטים כלכליים משותפים הינו אינטרס של שני הצדדים ויש לו חשיבות ביטחונית ומדינית מעבר למימד הכלכלי. פרויקטים משותפים יתנו מענה בין היתר למחסור שקיים כיום בישראל בעובדים על רקע השפל ברמת האבטלה", אמר בסוף הפגישה.

(עדכון ראשון: 21:21)

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש מגבה את המלצות המשטרה: "תיקי נתניהו נוהלו לפי הספר"
המפכ"ל אלשיך: "לפשיעה החקלאית יש משמעות אסטרטגית"
תלתה שלט נגד גירוש מבקשי המקלט - וקיבלה התראה מהעירייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully