וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התנגדות משרדו: כחלון יתמוך בחוק "קיזוז משכורות מחבלים"

16.2.2018 / 0:28

שר האוצר החליט להצביע בעד ההצעה בוועדת השרים לחקיקה, למרות העובדה שהמחלקה המשפטית באוצר מתנגדת לניכוי בלתי הפיך של הכספים. כפי שנחשף בוואלה! NEWS, הגורמים התנגדו לחוק וטענו כי החקיקה בנושא מיותרת

צילום: שי מכלוף וניב אהרונסון, עריכה: ורד לידני

שר האוצר משה כחלון הודיע אתמול (חמישי) כי יתמוך בהצעת החוק לקיזוז משכורות מחבלים שתעלה בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון. ההחלטה של כחלון התקבלה למרות חוות הדעת של המחלקה המשפטית במשרדו שנחשפה מוקדם יותר בוואלה! NEWS, שבה נכתב כי המשרד מתנגד להצעת החוק, ובעיקר "לניכוי שאינו הפיך" של הכספים.

גורמים באוצר טענו כי הם אינם מתנגדים מהותית לקיזוז משכורות למחבלים. לדבריהם, "אנחנו לא נגד קיזוז משכורות מחבלים, רק שהחקיקה מיותרת היות והכלים שנדרשים לצורך הקפאת הכספים שמועברים לרשות הפלסטינית כבר קיימים כיום והם נמצאים בסמכותם של שר האוצר והקבינט המדיני ביטחוני".

עוד בוואלה! NEWS:
שלושה דורות וחלוק לבן אחד: המשפחה שמכניסה את חדר הניתוחים הביתה
ראשי המכינה בעלי על "הדלפות הרבנים": "מרדף נבזי של התקשורת"
ביקור נדיר: שר החוץ של עומאן סייר במסגד אל-אקצא

שר האוצר, משה כחלון, 17 בינואר 2018. ראובן קסטרו
יצביע בעד החוק. כחלון/ראובן קסטרו

בהצעת החוק הממשלתית קיימות שתי מדרגות של קיזוז משכורות המחבלים. הראשונה קובעת קיזוז מוחלט של הכספים, והשנייה מאפשרת הקפאה של הכספים "עד להחלטה אחרת", כך שהחלטה זו יכולה להיות ניכוי סופי של הכספים שהוקפאו או החלטה על העברתם, כולם או חלקם, לידי הרשות הפלסטינית. באוצר אמרו כי הם מתנגדים "לניכוי שאינו הפיך", ובחוות הדעת נכתב כי "בעינינו הקפאה היא האופציה העדיפה", אף שהסבירו כי אופציה כזו כבר קיימת ומייתרת את החקיקה. בחוות הדעת ציינו גם כי המשרד מתנגד ליוזמתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן לפיה יועברו משכורות המחבלים שיקוזזו לקרן מיוחדת שתוקם לפיצוי נפגעי טרור.

הצעת החוק הממשלתית שיזם ליברמן נולדה בעקבות קידומה של הצעה דומה בכנסת שהגיש ח"כ אלעזר שטרן מ"יש עתיד". ההצעה של שטרן אושרה בקריאה טרומית, אך הקואליציה התנתה את קידומה בכפוף להצעה ממשלתית חדשה שתוגש. השבוע קיימה ועדת חוץ והביטחון של הכנסת דיון בנושא שבמהלכו מתחו חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה ביקורת על כך שההצעה אינה מקודמת בשל התנגדות של משרדי ממשלה לסעיפים בה. חלק מהמשתתפים בדיון טענו כי ההצעה של ליברמן משאירה את המצב הקיים על כנו ולא משנה דבר. לטענתם, "היא משאירה שיקול דעת רחב מידי לקבינט האם לשלול את הכספים או לא, בשונה מהצעת החוק הפרטית שמחייבת לקזז את הכספים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שר הביטחון אביגדור ליברמן במליאת הכנסת 11 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הצעת החוק שיזם נולדה בעקבות קידומה של הצעה דומה בכנסת. ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

משרד הביטחון חשף לאחרונה כי תשלומי הרשות הפלסטינית לאסירים פלסטינים, לאסירים משוחררים, למשפחות מחבלים ולפצועים מגיעים להיקף אדיר של כ-1.2 מיליארד שקל בשנה. מדובר במימון טרור ותמריץ. מהנתונים עולה כי מחבלים או נפגעים מקבלים סכומי כסף גדולים מידי חודש מהרשות הפלסטינית. מחבל תושב ישראל נשוי עם שלושה ילדים המרצה מאסר עולם מקבל בכל חודש 10,950 שקלים.

שר הביטחון ליברמן צייץ מוקדם יותר בטוויטר כי "אבו מאזן משלם לרוצח בני משפחת סלומון משכורת חודשית מרתיחת דם שתגדל מידי שנה. עד גיל 80 יקבל המחבל הנתעב מהרשות הפלסטינית שישה מיליון שקל". ליברמן הוסיף כי "ביום ראשון תובא לאישור ועדת השרים לחקיקה הצעת חוק קיזוז משכורות מחבלים שיזמתי. אנו הולכים לשים סוף לתיאטרון האבסורד הזה".

(עדכון ראשון: 19:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully