וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בתיכון בפלורידה: הרוצח התאמן בארגון התומך בעליונות הגזע הלבן

15.2.2018 / 20:21

ניקולס קרוז, שהרג 17 איש כשפתח באש במקום שבו למד, היה חבר ב"רפובליקת פלורידה", קבוצה התומכת בהפיכת המדינה ללבנה. ואולם, לא ברור אם אכן זה היה מה שהניע אותו. הוא סבל מבעיות נפשיות, אך זה לא מנע ממנו לרכוש נשק. טראמפ לא התייחס לסוגייה בנאומו: "האומה באבל"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ניקולס קרוז, שביצע את הטבח בתיכון בפלורידה שבו נהרגו 17 איש, היה חבר בארגון התומך בעליונות הגזע הלבן - כך מסר הערב (חמישי) מנהיג ארגון "רפובליקת פלורידה", הרוצה להפוך את המדינה ל"לבנה". לפי ג'ורדן ג'רב, קרוז בן ה-19 גם התאמן בשורות הארגון. הרשויות טרם אישרו זאת ולא ברור אם אכן זה היה המניע שלו.

קרוז, שמואשם ב-17 סעיפי רצח ככל הנראה חמק מהבולשת הפדרלית (FBI) - בשנה שעברה כתב כי הוא יהיה "רוצח מקצועי בבית ספר". קרוז, שסולק מתיכון מרג'ורי סטונמן דאגלס שבעיירה פארקלנד בשל התנהגות בעייתית ואיומים, הגיב בסרטון שפורסם ביוטיוב. המשתמש שפרסם את הסרטון דיווח על כך לרשויות, אך אלו לא הצליחו להתחקות אחרי מי שכתב זאת.

לקריאה נוספת בנושא
עם מסכת גז: היורה מפלורידה הפעיל את האזעקה בתיכון - וריסס
טבח בביה"ס: 17 הרוגים בירי בפלורידה; היורה - תלמיד לשעבר

לוקאס קרוז הרוצח בטבח בבית הספר בפלורדיה, ארה"ב. -, מערכת וואלה! NEWS
סבל מבעיות נפשיות. קרוז/מערכת וואלה! NEWS, -

קרוז תואר על ידי מכריו ובני משפחתו כנער בעייתי ולעתים גם אלים. בתמונות שפרסם ברשתות החברתיות נראה הנער כשהוא מחזיק בכלי נשק. דקוטה מנצ'ר, תלמידה בתיכון, אמרה לסוכנות הידיעות אי-פי כי קרוז סיפר באינסטגרם שלו כי הוא נהג להרוג בעלי חיים.

לפי ויקטוריה אולברה בת ה-17, אחת מתלמידות התיכון, קרוז סולק מבית הספר אחרי שרב עם בן זוגה של חברתו לשעבר. היא סיפרה כי קרוז היה אלים כלפי חברתו. לפי גורמים בבית הספר, קרוז עבר ללמוד בתיכון אחר באזור.

ג'יליאן דייויס, שלמד עם קרוז, סיפר כי הוא היה חלק מתכנית הכשרה וחינוך של נוער מטעם צבא ארצות הברית.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
תלמידים יוצאים מהמלון בו נלקחו במהירות לאחר הירי ההמוני בבית הספר התיכון סטורמן דגלס מארג'ורי בפלורידה, ארה"ב בו נהרגו 17 בני אדם בעקבות טבח של תלמיד התיכון 14 בפברואר 2018. GettyImages
תלמידים יוצאים מהמלון בו נלקחו במהירות לאחר הירי ההמוני בבית הספר התיכון סטורמן דגלס מארג'ורי בפלורידה, ארה"ב בו נהרגו 17 בני אדם בעקבות טבח של תלמיד התיכון 14 בפברואר 2018/GettyImages

כלי תקשורת מקומיים, שציטטו שכנים, חברים ובני משפחה, דיווחו כי אמו של קרוז, לינדה, מתה בנובמבר האחרון מדלקת ריאות. קרוז ובעלה, שמת מהתקף לב לפני כמה שנים, אימצו את ניקולס ואת אחיו הביולוגי זאכרי, אחרי שהזוג עבר מלונג איילנד בניו יורק למחוז ברוורד בפלורידה. אחרי מות אמם, האחים עברו לחזקתם של חברי משפחה.

ניקולס היה לא מרוצה, וביקש לעבור להתגורר אצל משפחה של אחד מחבריו. לפי ג'ים לואיס, עורך דינה של אותה משפחה, היא ידעה כי קרוז רכש רובה חצי אוטומטי מדגם AR-15, אך הם הורו לו לנעול אותו בארון. עם זאת, המפתח לארון נותר אצלו. עורך הדין, שלא חשף את שמה של המשפחה, אמר כי היא מרוסקת בעקבות הטבח וכי היא משתפת פעולה עם הרשויות.

ראש העיר בים פאר אמר כי היורה טופל במרכז לבריאות הנפש לתקופה מסוימת, אך הוא לא שב לשם במשך יותר משנה. "אנחנו מנסים לפקוח עיניים על הילדים שאינם מחוברים, אבל לא הצלחנו דרך לחבר את הילד הזה", אמר בריאיון לרשת CNN.

תלמידים יוצאים מהמלון בו נלקחו במהירות לאחר הירי ההמוני בבית הספר התיכון סטורמן דגלס מארג'ורי בפלורידה, ארה"ב בו נהרגו 17 בני אדם בעקבות טבח של תלמיד התיכון 14 בפברואר 2018. GettyImages
תלמידים יוצאים מהמלון בו נלקחו במהירות לאחר הירי ההמוני בבית הספר התיכון סטורמן דגלס מארג'ורי בפלורידה, ארה"ב בו נהרגו 17 בני אדם בעקבות טבח של תלמיד התיכון 14 בפברואר 2018/GettyImages

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הורה על הורדת הדגלים לחצי התורן בעקבות הטבח, שהיה אירוע הירי ה-18 שמתרחש במוסד חינוך בארצות הברית מאז תחילת השנה. "אני רוצה לדבר ישירות לילדים בארצות הברית, אני רוצה שתדעו שאתם לא לבד ולעולם לא תהיו", אמר טראמפ בהצהרה מיוחדת שנשא הערב. ואולם, הוא לא התייחס לסוגיית כלי הנשק, ששוב עלתה לכותרות, אלא רק הזכיר את הבעיות הנפשיות של קרוז.

"אני מדבר לאומה באבל", אמר טראמפ בהצהרה שמסר מהבית הלבן, שבה לא הזכיר את המילה כלי נשק ולו פעם אחת. "בית ספר מלא בילדים חפים מפשע הפך לזירה של רוע אלימות ושנאה. זוהי קהילה נהדרת ובטוחה, שבה היורה פתח על קהילה חסרת הגנה, על תלמידים ומורים".

הנשיא הוסיף: "כולנו מתאחדים כמשפחה אחת. הסבל שלכם הוא הסבל שלנו. אף מורה או תלמיד לעולם לא צריך להיות בסכנה בבית ספר. אף הורה לא צריך לחשוש כשהוא שולח את ילדיו לבית ספר. לכל אחד מן הקורבנות היו חיים שלמים לפניו. לכל אחד היו חלומות להגשים. היום אנחנו מתאבלים עבור אלה שאיבדו את חייהם. לכוחות הביטחון והמורים שהגיבו באומץ: אנחנו מודים לכם על האומץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully