וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מציינת עשור לחיסול מורנייה: "האויב הציוני יודע שנמחק אותו"

15.2.2018 / 12:03

בטקס בטהראן לזכרו רמטכ"ל חיזבאללה, שנהרג בפיצוץ מכונית תופת בדמשק בפעולה שיוחסה למוסד, איים מפקד כוח קודס סולימאני: "העונש על שפיכת דמו יהיה מחיקת היישות הציונית"

ספק 500

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, גנרל קאסם סולימאני, איים היום (חמישי) למחוק את "האויב הציוני", בטקס לציון עשור לחיסולו של רמטכ"ל חיזבאללה עימאד מורנייה. באירוע שהתקיים בטהראן, אמר הגנרל הבכיר, שאחראי לפעילות משמרות המהפכה מחוץ לשטחה של איראן, כי נקדיש לכך "כל רגע בחיינו".

"הישות הציונית לא תמשיך להקיים", אמר סולימאני. "אנו חשים את הפחד שהאויב חי בו, וזאת מפועלם של עימאד והשהידים מלבנון, פלסטין ועיראק. האויב הציוני יודע שאנו נוציא לפועל את ההבטחה למחוק את ישותו. העונש על שפיכת דמו של מורנייה וכלל השהידים יהיה בכך שנמחק את היישות שלו".

מורנייה חוסל ב-2008 בפיצוץ מכונית בדמשק, בפעולה שיוחסה למוסד. ב-2015, חוסל בנו, ג'יהאד, בתקיפה אווירית בגולן הסורי שיוחסה לחיל האוויר. ג'יהאד היה מופקד על האזור, ולפי דיווחים שונים, תכנן לפתוח משם חזית נוספת נגד ישראל.

לקריאה נוספת בנושא
חיזבאללה: בנו של עימאד מורנייה נהרג בתקיפה בסוריה

עימאד מורנייה. Wikimedia Commons, אתר רשמי
חוסל בלב בדמשק. מורנייה/אתר רשמי, Wikimedia Commons

סולימאני שיבח את מורנייה על "תפקידו בביצור רצועת עזה כמעוז של התנגדות לאויב הישראלי". עוד אמר הגנרל האיראני הבכיר כי מורנייה "אילץ" את צה"ל לסגת מדרום לבנון ואמר כי חיסולו הוביל ל"התקוממות אסלאמית".

איומיו של הגנרל הבכיר מגיעים פחות משבוע אחרי התקרית בגבול הצפון, שבמהלכה הפיל חיל האוויר מל"ט איראני שחדר מסוריה. בתגובה, תקפו מטוסי קרב את קרון ההפעלה של אותו מל"ט, אך אחד מהם הופל בידי מערכת ההגנה האווירית של צבא סוריה. איראן, סוריה וחיזבאללה חגגו את ההפלה הנדירה ואמרו כי זהו שינוי של כללי המשחק.

עוד באותו נושא

וילה, ג'יפ ותצפית מקומה 6: "כך חוסל מורנייה"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'יהאד מורנייה, שחוסל ב-2015, לצדו של סולימאני/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully