וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה בכביש 6: צה"ל יתחקר את תדריך הנסיעה של שיירת ההאמרים

15.2.2018 / 8:47

צוות מומחים בראשות מפקד עוצבת כידון אל"מ יאיר נתנס, יחקור את רצף האירועים שהוביל לתאונה הקטלנית בכביש 6 בה נהרגו סמ"ר בר יעקוביאן וסמ"ר אשר טספו. בין השאר, ייבחנו התדריכים שהועברו לחיילים לפני הנסיעה, וכן ייבחנו המערכות הטכנולוגיות שהותקנו בג'יפים

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

צה"ל ממשיך לתחקר את תאונת הדרכים הקטלנית בכביש 6 שלשום (שלישי) סמוך למחלף ניצני עוז, בה נהרגו סמ"ר בר יעקוביאן וסמ"ר אשר טספו, לוחמי גדוד הסיור של חטיבת גולני, ונפצעו עוד עשרה חיילים. בנוסף לחקירה המשטרתית והארכת מעצרו של נהג המשאית שחשוד באי שמירת מרחק נהיגה בחוסר זהירות וקלות ראש, נפתחה חקירת מצ"ח ומונה צוות מומחים בראשות מפקד עוצבת כידון אל"מ יאיר נתנס.

במהלך התאונה התנגשה משאית בשיירת כלי רכב צבאיים מסוג "האמר" שהייתה בדרכה מצפון לדרום. גורמים בפיקוד הצפון הדגישו כי צריך לקיים תחקיר דגל שייבחן את האירוע לעומק. בין השאר טענו כי יש לבחון את תהליך הוצאת הנסיעה והתדריך האחרון שניתן לחיילים על ידי הגורמים המקצועיים בגדוד, וכן את התנהלות נהגי הג'יפים הצבאיים שמבוקרים על ידי מערכת טכנולוגית המכונה ענ"ה (מערכת עזר לנהג - א"ב).

לקריאה נוספת:
ההרוגים בתאונה בכביש 6: אשר סייע לאמו, בר הלך אחר אחיו
תאונה קטלנית בכביש 6: שני חיילים נהרגו, 10 נפצעו בדרגות שונות

תאונת דרכים במחלף ניצני עוז שבכביש 6, פברואר 2018. מד"א
זירת התאונה במחלף ניצני עוז, לפני יומיים/מד"א

לדברי הגורמים, מערכת הענ"ה מחייבת כל נהג להעביר את החוגר האישי (כרטיס מגנטי), ומעבירה דיווחים בנוגע לזהות הנהג. כמו כן, כל חריגה שמבוצעת במהלך הנהיגה כמו מהירות מופרזת, מדווחת לגורמים ביחידה כמו סגן מפקד הגדוד, קצין הרכב ומפקד פלוגת המפקדה. בנוסף, ניתן לשחזר את נתוני המהירות ברגעים שקדמו לתאונה הקטלנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סמל ראשון בר יעקוביאן שנהרג בכביש 6. דובר צה"ל, דובר צה"ל
סמ"ר בר יעקוביאן/דובר צה"ל, דובר צה"ל

השאלות הקשות שעולות מתאונת הדרכים הן: האם שלושת כלי הרכב נסעו צמוד זה לזה מבלי לשמור מרחק, ואם כן מה הסיבה לכך. כמו כן, תועלה גם שאלת מהירות הנסיעה למול הנהלים. כמו כן ייבדק מה נאמר לנהגים על ידי משלח המשימה בגדוד, שאמור להיות גורם מוסמך על ידי סגן מפקד הגדוד.

סמל ראשון אשטו טספו שנהרג בכביש 6. דובר צה"ל, דובר צה"ל
סמ"ר אשר טספו/דובר צה"ל, דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר כי "האירוע מתוחקר על ידי המפקדים ומצוי בחקירת מצ"ח ומשטרת ישראל. בנוסף מונה צוות מומחים לבדיקת נסיבות האירוע. התחקיר טרם הסתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully