וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הילדה לא הסכימה לישון": ירי השוטרים פגע בחלון חדר השינה

אחות של אחד מדיירי הבניין שנפגע בעיסאוויה מספרת כי לא מדובר בפעם הראשונה שבה יורים על בתים בשכונה. לפי המשטרה, הירי בוצע במהלך הפרת סדר שהתפתחה עקב איתור משאית גנובה במקום. עמותת עיר עמים: "מדיניות הכוח של המשטרה במזרח ירושלים מופרזת"

ירי שוטרים לעבר בית מגורים בעיסאוויה שבמזרח ירושלים. 15 בפברואר 2018. ערפאת מוסטפא, מערכת וואלה! NEWS
נזקי הירי בבית המגורים בעיסאוויה/מערכת וואלה! NEWS, ערפאת מוסטפא

ירי שביצעו שוטרים פגע באחד מהבתים בשכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים בעת שהמשפחה שהתה בו - כך מעידים התושבים במקום. לדבריהם, הכדור חדר דרך חלון הבית לאחד מחדרי השינה, אך אף אחד לא נפגע. בנוסף מכונית שחנתה ליד אחד מהבתים נפגעה כתוצאה מהירי. מהמשטרה נמסר כי במהלך התפרעות ברחוב בשכונה בוצע "ירי ממוקד לעבר המפגעים" בשל סכנה ממשית לחיי שוטרים ותושבים.

בבניין שנפגע מתגוררים ערפאת מוסטפא ומשפחתו, אביו, אחותו ובנותיה. מוסטפא סיפר כי הוא שהה עם אחותו ועם חלק מילדיהם בבית כשלפתע שמעו ירי וחלון מתנפץ. מהחלון הם ראו שוטרים שביצעו פעילות במקום. "היה רגוע בשכונה ופתאום שמענו ירי לעבר הבית והלכנו לבדוק מה היה", אמר מוסטפא. "ראינו שהחלון בחדר השינה של אחותי והבת שלה התנפץ. הן לא היו בחדר".

לדברי מוסטפא, הילדים נכנסו ללחץ כתוצאה מהאירוע. "היו להם הפרעות בשינה והילדה לא הסכימה לישון באותו החדר", אמר. הוא הוסיף כי הוא לא יודע למה השוטרים הגיעו לשם.

ירי שוטרים לעבר בית מגורים בעיסאוויה שבמזרח ירושלים. 15 בפברואר 2018. ערפאת מוסטפא, מערכת וואלה! NEWS
נזקי הירי בעיסאוויה/מערכת וואלה! NEWS, ערפאת מוסטפא

לובה, אחותו של מוסטפא שגרה כעת בבניין אחר, אמרה כי לא מדובר בפעם הראשונה שיורים על בתים בשכונה. "היה לפני שנה שירו, וכל הזכוכית נהרסה בלי סיבה", סיפרה. "אני הייתי בפעם ההיא וזה היה מאוד מפחיד, וזה מאוד קשה. לא נוח להיות במקום שאין ביטחון".

אביב טטרסקי, חוקר בעמותת עיר עמים, אמר כי "הניסיון למשטר את תושבי מזרח ירושלים על ידי שליחת כוחות חמושים שיפעלו בכוחנות בלב שכונות מגורים לא יביא ביטחון לאף אחד ירושלים". הוא הוסיף כי האירוע אינו "תקלה" אלא "תוצאה בלתי נמנעת של מדיניות הכוח המופרזת של המשטרה במזרח העיר, מבלי שאף גורם מטעמה לוקח עליו אחריות או נושא בתוצאות ההרסניות שלה. המשטרה צריכה להפנים שירושלים היא ביתם של ישראלים ופלסטינים כאחד".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

המשטרה: "בוצע ירי במקרים שבהם נשקפה סכנת חיים לכוח"

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "בעקבות אירוע של גניבת משאית, שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב הגיעו לכפר ואיתרו את הרכב הגנוב. במקום התפתחה הפרת סדר אלימה, במהלכה נורו לעבר השוטרים זיקוקים בכינון ישיר, הושלכו אבנים, בקבוקי תבערה וחפצים חדים באופן שהיוו סכנה ממשית ומידית לחיי השוטרים והתושבים".

"לאור האמור", הוסיפו במשטרה. "נאלצו כוחות המשטרה להגיב במגוון אמצעים לפיזור הפרות סדר, ובמקרים שבהם נשקפה לכוח סכנת חיים - בוצע ירי ממוקד לעבר המפגעים. במהלך הפעילות לא זוהו פגיעות בנפש ונעצר אחד המעורבים בהתפרעויות האלימות". כמו כן, המשטרה "רואה בחומרה כל ניסיון לפגוע בשוטרים שאוכפים את החוק, ובהתאם תפעל לאתר ולמצות את הדין עם כלל המעורבים באירוע החמור".

ירי שוטרים לעבר בית מגורים בעיסאוויה שבמזרח ירושלים. 15 בפברואר 2018. ערפאת מוסטפא, מערכת וואלה! NEWS
נזקי הירי בבית המגורים בעיסאוויה/מערכת וואלה! NEWS, ערפאת מוסטפא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully