וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנדחה עקב ההמלצות: אלשיך יגיע לדיון מיוחד בוועדת הפנים

14.2.2018 / 18:26

המפכ"ל צפוי להשתתף בדיון שייעסוק בטענות שהעלה בריאיון ל"עובדה", ולפיהן גורמים רבי כוח אספו מידע על החוקרים שעוסקים בתיקי ראש הממשלה. "אם החוקרים האמינו כי עוקבים אחריהם, כיצד יכלו להמשיך בחקירה ולהגיש המלצות אובייקטיביות?", תהה ח"כ זוהר

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, חדשות 2 וחדשות עשר, עריכה: תום זואילי

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך צפוי להגיע ביום ראשון בשבוע הבא לדיון מיוחד שייתקיים בוועדת הפנים של הכנסת. הדיון יתקיים לבקשת חברי הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) שדרשו לזמן את אלשיך לוועדה כדי לקבל ממנו הסברים על דברים שאמר בריאיון ל"עובדה" לפיהם גורמים רבי כוח אספו מידע על החוקרים שעוסקים בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו. הדיון היה אמור להתקיים היום אך הוא נדחה בשל פרסום ההמלצות בתיקי נתניהו.

בפנייתו העלה ח"כ זוהר טיעון לפיו "אם מאמינים חוקרי המשטרה כי ראש הממשלה או מי ממקורביו פעל לכאורה נגדם באופן אישי ושלח חוקרים פרטיים לעקוב אחריהם כיצד הם יכולים להמשיך לחקור אותו ולהגיש המלצות נגדו באופן אובייקטיבי ובלתי תלוי?".

עוד בוואלה! NEWS:
יום אחרי ההמלצות: הנשף החגיגי של שוטרי יחידת להב 433
לפיד על המתקפה נגדו: "דיבור של עבריינים, לא תאיימו עלינו"
נתניהו על המלצות המשטרה: מסמך מוטה וקיצוני, מחורר כמו גבינה שוויצרית

רוני אלשיך בטקס חניכת מבנה תחנת עוז במרחב קדם בירושלים, 3 בינואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
אלשיך/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

"ומאידך גיסא", הוסיף זוהר. "במידה וישנם גורמים העוינים את ראש הממשלה המעוניינים בהדחתו בכל מחיר, הייתכן שהגורמים הללו פעלו לשם הפעלת לחץ פסול על החוקרים כדי להאשים אותו בכל מחיר? גם לראש הממשלה מגיעה חקירה אמיתית, מאוזנת והוגנת שתביא לחקר האמת".

בפניה נוספת, טען ח"כ סמוטריץ כי "הכנסת, האמונה על הפיקוח על הרשות המבצעת, אינה יכולה לשבת בשקט לנוכח התרחשויות אלה ומתבקש כי הכנסת תדון ותתייחס לכך. כשלעצמי אני סבור כי נדרשת כאן ועדת חקירה בלתי תלויה שתהפוך כל אבן ותגיע לחקר האמת".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בצלאל סמוטריץ', הבית היהודי, במסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
" אני סבור כי נדרשת כאן וועדת חקירה בלתי תלויה ". סמוטריץ'/ניב אהרונסון

היועמ"ש לכנסת עו"ד איל ינון אישר אמש לזמן את המפכ"ל לדיון. הוא כתב כי "משעה שבחר המפכ"ל להתראיין לתקשורת בנושאים רגישים כאלה ואחרים, שקיבלו תהודה ציבורית ותקשורתית רבה, לא ניתן למנוע מהכנסת לדון ולשמוע את הדברים באופן בלתי אמצעי מהמפכ"ל. אך צריך כמובן להישמר, ועל יו"ר הוועדה לדאוג לכך, שהדיון לא יגלוש לחקירות עצמן, שאין מקום כי הכנסת וועדת הפנים יעסקו בהן". קביעתו של עו"ד ינון באה בתגובה לפנייתן של חברות הכנסת איילת נחמיאס ורבין ויעל כהן פארן שטענו כי זימונו של המפכ"ל לדיון הינו בין היתר בגדר שיבוש חקירה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully