וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפיד על המתקפה נגדו: "דיבור עברייני, לא תאיימו עלינו"

אחרי הביקורת שהשמיעו נתניהו כלפי לפיד על עדותו, אמר יו"ר יש עתיד כי "לא ניתן להוביל את המדינה למקום שבו אנשים ישרים פוחדים להגיד את האמת". בליכוד תקפו: "שיפסיק להתבכיין". בשבוע הבא צפוי אלשיך להשתתף בדיון בוועדת הפנים על דבריו בריאיון לעובדה

עריכה: יאיר דניאל

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, הגיב היום (רביעי) להאשמות מצד ראש הממשלה נתניהו, לאחר שהתברר כי שימש כעד מפתח בתיק 1000. "אי אפשר לאיים עלינו", אמר לפיד. "לא ניתן לכם להוביל את המדינה למקום שבו אנשים ישרים פוחדים להגיד את האמת".

ההתכתשות בין לפיד לראש הממשלה נתניהו החלה לאחר שנודע כי הדברים שסיפר לפיד בזמן חקירתו, שימשו כעדות מרכזית בתהליך קבלת ההחלטות במשטרה, שהוביל להמלצה להגיש כתב אישום נגד נתניהו בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. "שמעתי את ראש הממשלה וחבורתו, כולל יו"ר הקואליציה ושרים, שהעזו אתמול להגיד שיש אפשרות לא להגיד את האמת כשהמשטרה מבקשת ממך לסייע בבירור העובדות בפרשת שחיתות חמורה - ככה מדברים עבריינים", אמר לפיד.

ישיבת סיעת יש עתיד 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
"דיבור של עבריינים". יאיר לפיד/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

לפיד הסביר כי "את מה שנקרא 'חוק מילצ'ן השני' סירבתי לקדם, למרות הלחצים, מפני שאני עובד רק אצל אזרחי ישראל. רק בשבילם. לא בשביל אף טייקון ולא בשביל אינטרסים של פוליטיקאי, בכיר ככל שיהיה".

"זה יום עצוב לכל אזרח כשראש ממשלה בישראל מואשם בעבירות פליליות חמורות", הוסיף לפיד. "יחד עם זאת, ראש הממשלה צריך לגלות אחריות לאומית. אי אפשר להיות ראש ממשלה, שר החוץ ושר הבריאות, בזמן שאתה מבלה את עיקר זמנך עם עורכי דין ובתגובות לתקשורת. אי אפשר לייצג אותנו בעולם כשכל מנהיג זר שאתה פוגש יודע שאתה מואשם בעבירות חמורות. לטובת אזרחי ישראל ראש הממשלה צריך לעזוב את תפקידו. אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה לזרז ככל האפשר את ההחלטה אם להגיש או לא להגיש כתב אישום".

מפלגת הליכוד הגיבה לדברי לפיד ובהודעה מטעמה קראו לו "להפסיק להתבכיין ולנסות להסיט את תשומת הלב משאלה פשוטה: איך כשר אוצר הוא קיים פגישות עבודה עם חברו הקרוב ומעסיקו לשעבר ארנון מילצ'ן ומדוע לא נחקר באזהרה על כך?". ביום ראשון צפוי מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך להשתתף בדיון שתערוך ועדת הפנים של הכנסת דיון בדבריו בריאיון לתוכנית עובדה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אינפו חשדות עקריים המלצות משטרה על בנימין נתניהו. עיבוד תמונה
אינפו חשדות עקריים המלצות משטרה על בנימין נתניהו/עיבוד תמונה

על פי החשד בתיק 1000, נתניהו פעל לקדם את הארכת פטור ממס לתושב חוזר, הטבה שיש לה ערך כלכלי רב עבור מילצ'ן. על פי החשד, ראש הממשלה פנה בעניין לגורמי משרד האוצר, אולם אנשי האוצר בלמו את קידום הנושא בהסבר כי ההטבה כאמור איננה עולה בקנה אחד עם האינטרס הלאומי ושמירה על הקופה הציבורית. באותה תקופה היה ח"כ לפיד בתפקיד שר האוצר ולימים הפך לעד מפתח בפרשה.

מה שהוביל את החוקרים ללפיד היה המידע שהגיע לידי החוקרים מידי ארי הרו, ששימש כראש לשכתו של נתניהו ולימים הפך לעד מדינה בפרשה. לוואלה! NEWS נודע כי איש העסקים ארנון מילצ'ן, שגם נגדו המליצה המשטרה להגיש כתב אישום, ביקש במשך תקופה ארוכה לשדרג את החוק שזכה לשמו. במשטרה חושדים כי מי שהיה אמון על קידום הקשר מטעמו של ראש הממשלה היה למעשה ארי הרו.

במסגרת הסכם עד המדינה מסר הרו את המידע וכן את יומני העבודה והפגישות. מאותם יומנים עולה כי הרו נפגש עם מילצ'ן וניסה לקדם את בקשתו. זה הספיק לחוקרים כדי להתקדם ומידע זה היה קצה החוט שהוביל את החוקרים להעמיק את הבדיקה ולהגיע אל לפיד.

אינפו תיק 1000. עיבוד תמונה
אינפו תיק 1000/עיבוד תמונה

נתניהו מצדו, מתח ביקורת גם היום (רביעי) נגד ההמלצות
וטען כי הן "מסמך מוטה וקיצוני, מחורר כמו גבינה שוויצרית". במהלך נאומו בכנס השלטון המקומי, התייחס לתיק 1000 ואמר כי דוח ההמלצות "מתעלם ומטשטש חברות קרובה מאוד קרוב ל-20 בין מילצ'ן לביני, בין המשפחות שלנו, חברות שהיו בה מתנות הדדיות עוד מלפני שנשנכתי לתפקיד הציבורי. הדוח מנפח את הסכומים, הוצאות ענק שכלל לא קשורות אליי, הוא פשוט מתעלם משתי עובדות מוחצות שהבאתי אתמול וידועות להם שמוכיחות שלא פעלתי עבור מילצ'ן - אלא נגדו".

נתניהו גם הקדיש חלק ניכר מדבריו לעדותו של יאיר לפיד. "גם לגבי לפיד העולם הפוך", תקף. "לפיד אמר שנחקר למשך שעה. אני אמרתי בחקירתי שלא פעלתי למען מילצ'ן ועכשיו מתברר שלפיד עד מפתח, וזה אותו לפיד שהבטיח להפיל אותי בכל מחיר. אותו לפיד חברו של מילצ'ן והועסק על ידי מילצ'ן הוא דן עם מילצ'ן כשר האחראי. אם הייתי עושה את זה הייתי נחקר שבע פעמים והיו שואלים למה לא הדרתי רגליי, אני מקבל המלצות ולפיד מקבל מחיאות כפיים".

תיק 1000. עיבוד תמונה
תיק 1000/עיבוד תמונה
תיק 2000. עיבוד תמונה
תיק 2000/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully