וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על המלצות המשטרה: מסמך מוטה וקיצוני, מחורר כמו גבינה שוויצרית

14.2.2018 / 11:49

ראש הממשלה טען כי למרות ההמלצות, הקואליציה בראשותו למשיך לפעול עד לסוף כהונתה, ואף תקף את ח"כ לפיד. בנט: " קבלת מתנות בהיקף כזה לא משמשת דוגמה לאזרחים". בעקבות דברי נתניהו: יו"ר האופוזיציה הרצוג החליט שלא לנאום בכנס

עריכה: יוסי אלטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח ביקורת על המלצות המשטרה להגיש נגדו כתבי אישום בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקי 1000 ו-2000. "ההמלצות הן מסמך מוטה וקיצוני, מחורר כמו גבינה שוויצרית", טען נתניהו במהלך נאומו בוועידת ההשלטון המקומי. "אני רוצה להרגיע אתכם, הקואליציה יציבה, אין לאף אחד תוכניות ללכת לבחירות. נמשיך לעבוד למען אזרחי מדינת ישראל עד סוף הקדנציה". יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, שהיה אמור לנאום אף הוא בכנס, החליט לבסוף להסיר את השתתפותו. לדברי מקורביו, ההחלטה התקבלה בעקבות הדברים הקשים שאמר בכנס.

נתניהו התייחס להמלצות בתיק 1000 ואמר כי המסמך "מתעלם ומטשטש חברות קרובה מאוד קרוב ל-20 בין מילצ'ן לביני, בין המשפחות שלנו, חברות שהיו בה מתנות הדדיות עוד מלפני שנשנכתי לתפקיד הציבורי. הדוח מנפח את הסכומים, הוצאות ענק שכלל לא קשורות אליי, הוא פשוט מתעלם משתי עובדות מוחצות שהבאתי אתמול וידועות להם שמוכיחות שלא פעלתי עבור מילצ'ן - אלא נגדו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועידת השלטון המקומי וכנס מוני אקספו 2018, ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב, 14 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
טען כי המסמך מוטה. נתניהו בנאומו בוועידת השלטון המקומי, היום/ראובן קסטרו

נתניהו טען כי שבר את המונופול בעולם ייבוא הרכב וכי פעל לסגירת ערוץ 10 בניגוד לאינטרסים של מילצ'ן. "איך מצד אחד אני פועל לטובת מילצן ומצד שדני פועל לרעתו?", תהה. "התשובה היא לא זה ולא זה. התשובה הנכונה היא שאני פועל לטובת המשק הישראלי ולא מעניין לפעול למען אדם זה אחר".

בהמשך נתניהו התייחס גם לתיק 2000 וטען המלצות המשטרה הופכות את היוצרות. "אני לא בטוח שזה נכון לחקור יחסי פוליטקאים עיתונאים", אמר. "אם נכנסים לזה, אני שבלמתי את חוק ישראל נחקרתי, ו-43 הח"כים שקידמו את החוק קיבלו את עתונות מלטפת לא חקרו. זה אבסודר". הוא התייחס לשרת המשפטים בממשלתו הקודמת, ציפי לבני, ותהה מדוע לא נחקרה.

"גם לגבי לפיד העולם הפוך", תקף. "לפיד אמר שנחקר למשך שעה. אני אמרתי בחקירתי שלא פעלתי למען מילצ'ן ועכשיו מתברר שלפיד עד מפתח, וזה אותו לפיד שהבטיח להפיל אותי בכל מחיר. אותו לפיד חברו של מילצ'ן והועסק על ידי מילצ'ן הוא דן עם מילצ'ן כשר האחראי. אם הייתי עושה את זה הייתי נחקר שבע פעמים והיו שואלים למה לא הידרתי רגליי, אני מקבל המלצות ולפיד מקבל מחיאות כפיים".

עוד באותו נושא

המלצות המשטרה: להעמיד לדין את נתניהו בשוחד בתיקי 1000 ו-2000

לכתבה המלאה
ראש הממשלה מחבק את אריה דרעי, ועידת השלטון המקומי וכנס מוני אקספו 2018, ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב, 14 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
נתניהו והשר דרעי במהלך הכנס/ראובן קסטרו

זמן קצר לאחר דברי נתניהו, הבהיר שר החינוך נפתלי בנט כי ימתין להחלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנושא, אך עם זאת עקץ את ראש הממשלה בעקבות ההמלצות. "אתמול בערב היה רגע לא נעים לכל אזרח במדינת ישראל ובוודאי לראש הממשלה עצמו", אמר בנט. "לתפיסתי לראש הממשלה שני תפקידים - לדאוג לביטחון המדינה ולנהלה, ולהוות דוגמא לאזרחי ישראל. אני יכול להעיד שראש הממשלה מנהל את ענייני המדינה מתוך מסירות עמוקה. כחבר בקבינבט הביטחוני אני יכול לומר בבירור שראש הממשלה מחוייב לביטחונה. אין לי ספק שהוא לא לעולם לא יפגע בביטחון ישראל למען מטרה זרה, כפי שפורסם לאחרונ. ראש ממשלה לא צריך להיות מושלם ולא צריך לחיות בסגפנות... אך לצערי קבלת מתנות בהיקף כה רחב, איננה עומדת בצפייה של אזרחי ישראל".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה כי היא סומכת על היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט לקראת קבלת ההחלטה בעניין ראש הממשלה. "משטרה לא ממליצה להעמיד לדין", אמרה. "היא גוף חוקר שאומר אם יש תשתית ראייתית. מי שמחליט זה היועמ"ש אביחי מנדלבליט. אני עובדת איתו מדי יום, אתם יכולים להיות רגועים שהם אלה שצריכים לקבל החלטה".

נפתלי בנט, ועידת השלטון המקומי וכנס מוני אקספו 2018, ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב, 14 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
ממתין להכרעת היועץ המשפטי לממשלה. השר בנט בוועידת השלטון המקומי, היום/ראובן קסטרו

זמן קצר לאחר פרסום ההמלצות אתמול טען נתניהו כי "גם הפעם יסתיימו הדברים ללא כלום". את דבריו פתח בפנייה לאזרחי ישראל. "אני מבקש הערב לומר לכם דברים מלב אל לב. את כל חיי הקדשתי למען מטרה אחת - להבטיח את ביטחונה ועתידה של מדינת ישראל. זה הכוח שפיעם בי כקצין בסיירת מטכ"ל, כשפצרתי עם חבריי למטוס סבנה החטוף כדי לשחרר את בני הערובה, שפיעם בי כשגריר ישראל באו"ם, וכשהצגתי פעם אחר פעם את האמת שלנו בפני אומות העולם".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועידת השלטון המקומי וכנס מוני אקספו 2018, ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב, 14 בפברואר 2018. רויטרס
"טובת המדינה לנגד עיני". נתניהו במהלך הכנס, היום/רויטרס

"אתם יודעים שאני עושה את הכול כשדבר אחד ויחיד לנגד עיניי - טובת המדינה", הבהיר ראש הממשלה. "לא בשביל סיגרים מחבר, לא בשביל סיקור עיתונאי, לא בשביל שום דבר. רק טובת המדינה. שום דבר לא יסיט אותי. גם לא ההתקפות הבלתי פוסקות נגד. מאז שנבחרתי לראש הממשלה, כמעט שלא היה לי יום אחד בו לא הוטחו נגדי השמצות וטענות סרק. בשנים הללו הופעלו לחצים כבדים לפתוח נגדי לא פחות מ-15 בדיקות, במטרה להדיח אותי מהשלטון. כולם התחילו בכותרות מפוצצות ובשידורים חיים, חלקם עם המלצות משטרה מרעישות, בדיוק כמו הערב. כל הניסיונות האלה הסתיימו בלא כלום. מכיוון שאני יודע את האמת אני אומר לכם - גם הפעם הדברים יסתיימו בלא כלום".

אינפו חשדות עקריים המלצות משטרה על בנימין נתניהו. עיבוד תמונה
אינפו חשדות עקריים המלצות משטרה על בנימין נתניהו/עיבוד תמונה

בתיק 1000, נחשד נתניהו בקבלת שוחד בסכום של כמיליון שקל, כשעד המפתח נגד ראש הממשלה בפרשה הוא יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד. נתניהו חשוד כי קיבל שוחד הן ממילצ'ן והן מהמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר, שנחקר בארצו לפני כשלושה חודשים.

בתיק 2000, חשודים נתניהו ומוזס במערכת יחסים ביניהם סביב בלימת התעצמותו של עיתון "ישראל היום" באמצעות חקיקה ודרכים אחרות.

המשטרה הודיעה כי במהלך החקירה נגבו 180 עדויות מ-80 עדים. כמו כן, שישה מעורבים נחקרו במדינות זרות, ובהן פאקר. המשטרה הסבירה כי "חלק מחיקורי דין אלה התמשכו זמן רב בגין קשיים שונים שעלו לממשם מסיבות שאינן תלויות במדינת ישראל".

אינפו תיק 1000. עיבוד תמונה
אינפו תיק 1000/עיבוד תמונה

מטעם עורך דינו של מילצ'ן וצוותו נמסר אתמול: "המלצת המשטרה לכתב אישום בגין עבירת שוחד - לא תישאר על כנה. ההמלצה מתעלמת מעובדות יסודיות, שעליהן אין חולק, ובכללן: הקשר בין מר מילצ'ן לבין מר נתניהו החל בתחילת שנות ה-2000 עוד כשנתניהו לא נשא בתפקיד ממשלתי. קשר זה התאפיין בידידות בין השניים ובין בני משפחתם. במסגרת זו ניתנו מעת לעת תשורות על ידי מר מילצ'ן למשפחת נתניהו, ללא כל אינטרס עסקי.

מר מילצ'ן נקרא למסור עדות ועשה זאת בתום לב מוחלט, אפילו מבלי להתייעץ עם עורכי דין, מתוך אמונה עמוקה שלא נפל כל פגם במעשיו. ההמלצות מפרשות באופן מעוות ומלאכותי עניינים שאין שום קשר בינם לבין אותן תשורות, ומפליא הדבר שהוחלט לבחור בחירה תלושה בעבירה כה קיצונית שאינה תואמת את מידותיו של הליך פשוט זה. אנו סמוכים ובטוחים שבחינה עניינית של מכלול הנתונים המלא תוביל למסקנה מתבקשת אחת: לא ניתן להגיש כתב אישום בגין עבירת שוחד. ככל שיוגש כתב אישום ראשוני ותקדימי שכזה, צפוי בית המשפט, כל בית משפט, לדחותו".

תיק 1000. עיבוד תמונה
תיק 1000/עיבוד תמונה

מפכ"ל המשטרה זומן לדיון בוועדת הפנים של הכנסת בעקבות דבריו בתוכנית "עובדה" בנוגע למעקב אחר חוקרים שהשתתפו בחקירה, אולם יו"ר הוועדה יואב קיש (ליכוד) הודיע כי דחה את הדיון. "הוועדה תבחן את דברי המפכ"ל שנאמרו בשידור אך החלטתי כי הדיון ידחה למועד אחר וזאת על מנת שתהיה אפשרות להתמקד בנושא הדיון ולא בהתפתחויות האחרות", אמר קיש. "אני מאד מקווה, למען מדינת ישראל ושלטון החוק בה, כי עיתוי פרסום ההמלצות לא הושפע מכך שקבעתי מועד לדיון בועדת הפנים - הועדה הפרלמנטרית המפקחת על המשטרה".


(עדכון ראשון: 10:28)

תיק 2000. עיבוד תמונה
תיק 2000/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully