וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה: מפלגת השלטון החליטה להדיח את הנשיא

הקונגרס הלאומי אפריקני קרא לזומה להתפטר, ברקע פרשות השחיתות הרבות שהוא נקלע אליהן והרצון להכתיר את סגנו במקום לקראת הבחירות בשנה הבאה. לא ברור אם יסכים, אך הוא עשוי להיות מודח בהצבעת אי-אמון

נשיא דרום אפריקה ג'ייקוב זומה, דצבמר 2017. רויטרס
לא יכול להתמודד על כהונה נוספת. הנשיא זומה/רויטרס

מפלגת השלטון בדרום אפריקה החליטה היום (שלישי) להדיח את הנשיא ג'ייקוב זומה "למענה של המדינה". זומה, שאמר כי הוא מוכן להתפטר בתוך שלושה עד ארבעה חודשים, אמור להתייחס להחלטת מפלגת הקונגרס האפריקני (ANC) מחר.

על אף שזומה, שנמצא בשלטון מאז 2009 ומאז נקלע לפרשות שחיתות רבות, אינו חייב לוותר על תפקידו, הוא עלול להיות מודח על ידי הפרלמנט. ההצבעה אמורה להתקיים ב-22 בפברואר, אך המחוקקים יכולים להקדים אותה.

במפלגה מעוניינים שסגן הנשיא, סיריל רמפוזה, שנבחר להנהגת המפלגה בדצמבר, יחליף את זומה בתפקיד.

עוד ידיעות מהעולם
מפלגת השלטון בדרום אפריקה קוראת לצמצום היחסים עם ישראל

כינוס מפלגת השלטון של דרום אפריקה, דצמבר 2017. רויטרס
רוצים דם חדש. חברי מפלגת השלטון בדרום אפריקה/רויטרס

מפלגת השלטון מנסה להזרים דם חדש בשורותיה אחרי תבוסתה בבחירות המקומיות ב-2016, שבהן קיבלה את התוצאות הגרועות ביותר שלה מאז עלתה לשלטון תחת נלסון מנדלה ב-1994. הבחירות לנשיאות אמורות להתקיים בשנה הבאה, וזומה, שלו זו הכהונה השנייה, אינו יכול בכל מקרה להתמודד על כהונה נוספת.

אתמול קראו מפלגות האופוזיציה להקדמת הבחירות. "כל חבר ANC שרוצה להוביל את המדינה בזו, חייב לקבל את המנדט מהעם", אמר מנהיג "הברית הדמוקרטית", אמוסי מיימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully