וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן מאיים על יוון וקפריסין: אל תעברו את הגבול בים התיכון

13.2.2018 / 17:29

נשיא טורקיה מתנגד לחיפושים אחרי גז טבעי לחופי קפריסין וספינות קרב טורקיות ממשיכות להפריע לכלי שיט להגיע לאזור. הוא טוען כי אתונה וניקוסיה פוגעות בזכויות הטורקים בקפריסין

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: מסוק קרב טורקי מופל על ידי לוחמים כורדים בסוריה)

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן איים היום (שלישי) על יוון, קפריסין ועל חברות בינלאומיות המחפשות אחרי גז בים התיכון שלא "לחצות את הגבול" ולפגוע בזכויותיה של טורקיה. זאת בזמן שספינות קרב טורקיות ממשיכות למנוע מכלי שיט להגיע לחופי קפריסין, שם אמורה חברת האנרגיה האיטלקית "אני" להתחיל בחיפושים אחרי גז טבעי.

טורקיה מתנגדת למהלך, מאחר שלטענתה הוא פוגע בזכויות קפריסין הטורקית, חלק באי שאינו מוכר על ידי הקהילה הבינלאומית פרט לאנקרה. רבים בטורקיה מאשימים גם את יוון, חברתה לברית נאט"ו בכך שהיא מנסה להשתלט על איים קטנים ולא מיושבים בים האגאי, בסמוך לחופיה של טורקיה.

עוד ידיעות בעולם
צפו: הפרלמנט של הממלכה הקטנה קרס בעקבות ציקלון עוצמתי
קים קיבל בחום את אחותו: "להמשיך באווירת הפיוס עם הדרום"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בנאום באנקרה, 8 בפברואר 2018. AP
מוקד עימות חדש. ארדואן בנאום באנקרה/AP

"הניסיונות האופורטוניסטיים ביחס לחיפושי הגז לחופי קפריסין ובאיים בים האגאי לא חומקים מאתנו", אמר ארדואן בנאום שנשא בפני חברי מפלגת השלטון. "אנחנו מזהירים את אלו שעוברים את הגבול עם חישובים מוטעים ביחס לקפריסין ולים האגאי".

נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, סירב להגיב לדבריו של ארדואן, אך אמר כי אין סיבה לדאגה. קפריסין, יחד עם ישראל ולבנון, היא אחת מכמה מדינות שנמצאות במרוץ אחרי מרבצי הגז במזרח הים התיכון.

ברקע המתיחות, הרשויות ביוון אמרו היום כי ספינת סיור של משמר החופים של טורקיה התנגשה בספינת משמר החופים של יין בסמוך לשני איים בים האגאי, שסביב השליטה עליהם כמעט פרצה מלחמה בין שתי המדינות ב-1996. משמר החופים היווני מסר כי איש לא נפגע בתקרית הלילית, אך נזק נגרם לכלי השיט היווני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully