וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תתבייש, רוצח": ח"כ גפני ורעייתו הותקפו על ידי מפגינים. תיעוד

13.2.2018 / 11:02

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראים חרדים קיצוניים צועקים לעבר השניים בסמוך לביתם שבבני ברק. המפגינים מוחים נגד תקנות הגיוס החדשות שלפיהן צה"ל יוכל לגייס נשים ששיקרו בקשר לאורח חיים דתי

עריכה: שניר דבוש

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) ואשתו הותקפו אמש (שני) על ידי עשרות מפגינים סמוך לביתו בבני ברק. בתיעוד שהגיע לוואלה! NEWS נראים חרדים מהפלגים הקיצוניים במגזר צועקים לעבר השניים קריאות כמו "תתבייש. רוצח" ועוד. גפני ואשתו לא נפגעו פיזית, ואחד הנוכחים צועק לעבר המפגינים "בלי מכות. בלי מכות". גפני ואשתו נמלטו לתוך בנין מגוריהם והמפגינים שנותרו במקום סולקו על ידי השכנים.

ההפגנה אירעה בצל שינוי התקנות לגיוס דתיות לצבא. הבוקר חסמו כ-150 חרדים קיצוניים שמחו על השינוי את היציאה מביתו של ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) בשכונת רמות בירושלים, בניסיון למנוע ממנו לצאת לדיון בוועדת חוץ והביטחון של הכנסת. מקלב היה אמור להגיע לדיון בתקנות שמאפשרות לצה"ל לבטל פטור מגיוס שניתן למי שהגישה הצהרה על היותה דתייה, שהתבררה כשקרית.

עוד בוואלה! NEWS:
גפני משיב אש: "הפכנו לרוסיה; שהעיתונאים יחפשו את החברים שלהם"
לפיד, סקרים והמשבר הבא: בקואליציה מסתייגים מהכרה בלימוד תורה כערך יסוד
התשובה של החרדים לבג"ץ הגיוס: חוק המגדיר לימוד תורה "ערך יסוד"

הפגנת חרדים מול ביתו של ח"כ גפני. -, מערכת וואלה! NEWS
המפגינים ליד ביתו של גפני, אמש/מערכת וואלה! NEWS, -

כעבור כשעה הוצא מקלב מביתו תחת ליווי משטרתי כבד. כמה מהמפגינים במקום קראו לעברו "רוצח" ביציאתו מהבית, והטיחו בו כינויי גנאי נוספים. שלושה מפגינים נעצרו על ידי שוטרים שהיו במקום.

המפגינים שמחו מול שני חברי הכנסת של יהדות התורה חוששים כי השינוי בתקנות שבהן דנה ועדת החוץ והביטחון יגרום לכך שצעירות חרדיות יידרשו להתייצב בלשכות הגיוס. זאת, על אף שצה"ל אינו מתכוון בשלב זה לגייס בפועל צעירות דתיות או חרדיות בניגוד לרצונן.

במצב הדברים הקיים בחוק צעירות המסרבות לשרת בצבא מטעמי דת נדרשות למלא תצהיר על אודות אורח החיים הדתי שהן מקיימות ולנמק מדוע הוא מונע את גיוסן. בעבר פסק בג"ץ כי מדיניות צה"ל לתחקר את הצעירות המצהירות כי הן דתיות אם מתעורר ספק לגבי כנות הצהרתן עומדת בחוק. הצבא שכר בעבר בכמה מקרים חברות חקירה פרטיות שעקבו אחר צעירות שהצהירו על היותן דתיות בטרם גיוסן על מנת לאסוף מידע שיאמת זאת.

עוד באותו נושא

"רוצח": מפגינים חרדים חסמו את ביתו של ח"כ מקלב בירושלים

לכתבה המלאה
חבר הכנסת, משה גפני, בישיבת הכנסת בהצבעה על חוק תקציב המדינה. נובמבר 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
גפני. הותקף מחוץ לביתו/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת
הפגנת חרדים מחוץ לביתו של ח"כ אורי מקלב. ---, מערכת וואלה! NEWS
מפגינים מחוץ לביתו של מקלב, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ---

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully