וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הריאיון ב"עובדה": המפכ"ל יגיע לדיון בוועדת הפנים של הכנסת

13.2.2018 / 13:55

יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש הודיע על זימון המפכ"ל עקב דבריו שמהם עלו טענות על מעקב חוקרים פרטיים אחרי חוקרי המשטרה בתיקים 1000 ו-2000. אלשיך אישר כי יגיע לדיון. קיש: לא מעוניין ב"ניגוח" אלא בפיקוח על המשטרה

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

יו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש (הליכוד) הודיע היום (שלישי) כי יכנס מחר דיון דחוף בנושא "בחינת התנהלות המשטרה בחקירות ראש הממשלה" שאליו זימן את מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך. זאת, בהמשך לדבריו של המפכ"ל בריאיון לתכנית "עובדה" בשבוע שעבר שבהם עלו טענות כי חוקרים פרטיים עקבו אחר חוקריו של נתניהו. אלשיך אישר כי יגיע לדיון.

קיש יצא נגד הביקורת בקרב האופוזיציה נגד קיום הדיון ואמר כי הוא "מקיים את מחויבותי הפרלמנטרית כראש הוועדה שמפקחת על המשטרה". לדבריו, |גם חברי כנסת מהאופוזיציה ביקשו לקיים דיון דחוף זה בבקשות שהוגשו מאחורי הקלעים וגם בגלוי כמו ההצעה הדחופה לסדר שהגישה ח"כ רויטל סוויד מהמחנה הציוני. חבל שרק בשביל כותרות ו'פוליטיקה קטנה' הם מתעלמים מאחריותה של הכנסת ומתפקידה".

אתמול דרשו חברי הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) לזמן את אלשיך לוועדה על מנת לקבל הסברים לדבריו בריאיון. קיש הבהיר בעקבות זאת כי הוא רואה חשיבות בפיקוח הפרלמנטרי על עבודת המשטרה אך כי אינו מתכוון "לאפשר שהוועדה תשמש כלי לניגוח המשטרה". לדבריו, "חשוב לעשות דיון ואני בהחלט מתחבר לדרישת הח"כים. הבעיה שלהבנתי דווקא מהשמאל יטענו שאני מנסה לנגח את המשטרה. אז ניגוח לא ופיקוח פרלמנטרי כן".

לקריאה נוספת:
נתניהו: "האם הייתם סומכים על המלצות חוקרים שחושבים 'שתפרתם' להם תיק?"
היועמ"ש למשטרה: עכבו את פרסום ההמלצות בתיקי ראש הממשלה
המסמך שכתב נתניהו בזמן חקירתו ב-99': "לבדוק מה הרקע של החוקרים"

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך 433 במהלך טקס הפרידה שנערך עבור מני יצחקי בבית שמש 6 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
זומן לדיון בעקבות דבריו בריאיון ל"עובדה". אלשיך/ראובן קסטרו

ח"כ זוהר טען אתמול כי "גם לראש הממשלה מגיעה חקירה אמיתית מאוזנת והוגנת שתביא לחקר האמת. לדבריו, "אם ישנם גורמים העוינים את ראש הממשלה המעוניינים בהדחתו בכל מחיר, הייתכן שהגורמים הללו פעלו לשם הפעלת לחץ פסול על החוקרים כדי להאשים אותו בכל מחיר?". לדברי ח"כ סמוטריץ' הכנסת מחויבת לדון בטענות שעלו מדבריו של אלשיך ו"אינה יכולה לשבת בשקט נוכח התרחשויות אלה". הוא הוסיף כי בעיניו "נדרשת כאן ועדת חקירה בלתי תלויה שתהפוך כל אבן ותגיע לחקר האמת".

עוד באותו נושא

"לא ננגח את המשטרה": הצעה שנויה במחלוקת לזמן את אלשיך לכנסת

לכתבה המלאה

מרכז האופוזיציה ח"כ חסון: זו מלכודת מתוכננת למפכ"ל

יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון מסר בתגובה כי "יואב קיש הוא איש הקש בוועדת הפנים שמנוהל על ידי ראש הממשלה". לדבריו, "מי שהיו עסוקים במציאת סימנים ופגמים בעיתוי הראיון של המפכ"ל, החליטו לזמן אותו לדיון בוועדת הפנים שכל כולו זיהום חקירה ועירבוב בין הפוליטי והחוקי. שלטון החוק ושמירה על עצמאות המשטרה מעניינים את קיש ושולחיו כקליפת השום, מולם מטרה ברורה - לאיים על המפכ"ל ועל סביבתו. אני קורא למפכ"ל לא להגיע לדיון העוסק בחקירותיו של ראש הממשלה. זו מלכודת מתוכננת".

חברת סיעתו של חסון יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ שלי יחימוביץ' כינתה את זימונו של אלשיך לדיון "שימוש מופקר לרעה בכוחה של הכנסת". לדבריה, מדובר ב"ניסיון לייצר אווירת איום כלפי המשטרה ולהשפיל אותה רגע לפני הגשת ההמלצות, להראות למפכ"ל 'מי הבוס' לכאורה, ולהתחנף לראש הממשלה".

‏ח"כ רויטל סוויד, אף היא חברת המחנה הציוני, מסרה כי: "חברי כנסת 'מטעם' שזימנו את המפכ"ל לדיון ממשיכים את מסע הדה-לגיטימציה נגד משטרת ישראל. לאחר שראש הממשלה 'השליך את המלצות המשטרה לפח', כעת מנסים לפגוע במפכ"ל אישית ולהפוך את ממצאי החקירה ללא לגיטימיים". לדבריה, הדיון בוועדה "איננו ענייני והוא נועד אך ורק לפגוע במערכת אכיפת החוק מתוך שיקולים פוליטיים. יש ניסיון לבלבל את הציבור מי החוקר ומי הנחקר, מי חשוד בעבירות פליליות ומי מנסה להילחם בתופעה".

חברת סיעתה ח"כ יעל כהן פארן, החברה בוועדת הפנים, פנתה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה שיבטל את זימונו של המפכ"ל לדיון מחר. לדבריה, לא מדובר ב"זימון תמים ואין מדובר במימוש עבודת הוועדה כ'פיקוח ובקרה' כפי שטען ח"כ קיש, אלא מדובר בניצול ציני של כוחו הפרלמנטרי בכדי לערער את עבודת המשטרה בחקירות המתנהלות בעת הזו כנגד ראש הממשלה". היא הזהירה מפני "ניסיון להלך אימים על גורמי האכיפה עד כדי שיבוש הליכי חקירה. לא אסכים לכך שיעשה שימוש לרעה בסמכויות וועדות הכנסת והן ישמשו ככלי ניגוח בגורמי אכיפת החוק".

(עדכון ראשון: 10:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully