וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לפוטין: זה הזמן לעבוד על הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים

13.2.2018 / 1:53

בשיחת טלפון עם מקבילו הרוסי אמר הנשיא האמריקני כי יש להביא את הצדדים לשולחן המשא ומתן. אמש הכחיש הבית הלבן את הצהרתו של נתניהו שלפיה מתקיימים מגעים בין ישראל לארה"ב בנושא סיפוח חלקי של יהודה ושומרון

ערכיה: יוסי אלטר

(בווידאו: הצהרת נתניהו שהוכחשה על ידי הבית הלבן, אתמול)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח הלילה (שלישי) בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואמר לו כי "זהו הזמן לעבוד לקראת הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים". השיחה התקיימה אחרי פגישתו של פוטין עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שבמהלכה דנו בדרכים לקידום תהליך השלום ברקע המשבר בין רמאללה לוושינגטון סביב ההכרה בירושלים.

במהלך השיחה, טראמפ הביע את תנחומיו על התרסקות המטוס באזור הבירה מוסקבה, שבה נהרגו 71 בני אדם. לדברי טראמפ, "ארצות הברית מוכנה לסייע לרשויות ברוסיה בחקירת האירוע". עוד שוחחו שני המנהיגים על חשיבות הצעדים הבינלאומיים נגד קוריאה הצפונית בשל תכנית הגרעין שלה.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "אני מנהל שיח עם ארה"ב על סיפוח חלקים ביהודה ושומרון"
ישראל תקפה יעד איראני - והבהירה: גם אנחנו נעצב את עתיד סוריה
השליח גרינבלט: "שיתוף פעולה של ישראל וקטאר יסייע לתושבי עזה"

טראמפ ופוטין בועידה בויאטנם, 11 בנובמבר 2017. AP
"עכשיו זה הזמן". טראמפ ופוטין בחודש נובמבר/AP

אמש הוציא הבית הלבן הכחשה גורפת לגבי הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על הצגת תכנית הסיפוח החלקית של יהודה ושומרון בפני וושינגטון וקידומה יחד עם הממשל האמריקני. "הדיווחים לפיהם ארצות הברית דנה עם ישראל על תכנית סיפוח בגדה המערבית הם שקריים", נמסר מדוברות הבית הלבן. "ארצות הברית וישראל מעולם לא דנו בהצעה כזאת, הנשיא מתמקד ביוזמת השלום הישראלית-פלסטינית".

במהלך שעות אחר הצהריים, התנהלו חילופי מסרים בין לשכת נתניהו לבין הלבן, לאחר שהצהיר בישיבת הסיעה: "אני יכול לומר שמזה זמן אני מנהל שיח בנושא מול האמריקנים". בבית הלבן הופתעו לשמוע מהתקשורת על האמירה של נתניהו, ודקות אחדות אחריה הוציא גורם מדיני הבהרה בעניין, ולפיה לא הוצעה תכנית סיפוח ספציפית אלא התקיימו שיחות על "האינטרסים הלאומיים".

לאחר פרסום הודעת הבית הלבן, נמסרה הצהרה נוספת מלשכת ראש הממשלה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן את האמריקנים ביוזמות העולות בכנסת, והאמריקנים הביעו את עמדתם החד-משמעית שהם מחויבים לקדם את תכנית השלום של הנשיא טראמפ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully