וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל שנקלע לג'נין סיפר לקרוביו: "המשטרה הפלסטינית חטפה את הנשק"

בן משפחת החייל שנקלע לניסיון הלינץ' בעיר הפלסטינית, סיפר לוואלה! NEWS כי לדבריו, דווקא מנגנוני הביטחון היו אלה שהחלו את התקיפה. "מה שמתואר כעזרה לא באמת היה", אמר. "החיילת ריססה גז מדמיע והוא ניצל את ההזדמנות ונהג למחסום". הבוקר הוחזר הנשק לצה"ל

עריכה: יאיר דניאל

בן משפחתו של החייל שהותקף היום בג'נין, אמר הערב (שני) לוואלה! NEWS כי לדבריו, מי שהחל את תקיפת החיילים היו דווקא מנגנוני הביטחון הפלסטינים - והם גם אלה שחטפו את נשקו. לדבריו, על אף הטעות שהובילה את החיילים לעיר הפלסטינית, האופן שבו הוצגו המנגנונים כאילו הם הוציאו את החיילים מניסיון לינץ' שגויות מיסודן. הבוקר, הוחזר הרובה לצה"ל מידי הפלסטינים.

"אכן בגלל טעות ובגלל הסתמכות על אפליקציית ניווט של Waze, הוא נסע דרך מקום בו לא היה אמור לעבור", אמר בן המשפחה על החייל. "הוא הגיע למחסום של המשטרה הפלסטינית והם שהתחילו את כל הבלאגן. הם לקחו לו את הרובה וגם הכו אותם ועוררו את כל המהומה. אליהם הצטרפו גם תושבים פלסטינים. מה שמתואר כעזרה - לא באמת היה".

שני חיילים נפצעו קל לאחר שרכב צבאי נכנס בשוגג לג'נין, 12 בפברואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
כלי הרכב שבו היו החיילים/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

אדם ששוחח עם משפחתו סיפר כי "זו פעם ראשונה שהוא נשלח למקום אליו נסע. הוא לא מכיר את האזור ואת הכבישים, והוא אכן טעה בניווט, אבל זו לא סיבה להפוך אותו לשעיר לעזאזל. מנסים להפיל עליו את התיק".

על החילוץ אמר כי "כשהם זיהו הזדמנות, החיילת ריססה גז פלפל והוא פתח בנסיעה מטורפת, פגע במכוניות בדרך ונמלט. הם היו בסכנת חיים אמיתית. המשפחה עודכנה רק מפרסומי תמונות שרצו ברשת. עברו עליהם שבעה מדורי גיהינום. החייל נפגע ממכות בפניו, ויעבור היום בדיקות. הוא סובל מכאבים חזקים".

כלי הרכב הותקף על ידי פלסטינים שהשליכו לעברו אבנים ופתחו בהפרות סדר אלימות. נוסעי הרכב הצליחו להימלט, והגיעו למחסום ג'אלמה - שם חברו לצוות מד"א שטיפל בחייל שנפצע קל, ואף פינה חיילת נוספת לבית החולים העמק במצב קל-בינוני. נשקו של אחד החיילים נגנב במהלך התקרית ובצה"ל פתחו בחקירת האירוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שני חיילים נפצעו קל לאחר שרכב צבאי נכנס בשוגג לג'נין, 12 בפברואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
החיילת הפצועה במהלך הפינוי/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

החיילים סיפרו בנקודת המפגש כי אחרי שנפצעה החיילת בראשה מיידוי האבנים והנשק נגנב מהרכב, ניגש לחיילים איש מנגנון הביטחון הפלסטיני, וביקש מהם לאפשר לו לנהוג במקומם ברכב לפני שהפרות הסדר יתלקחו, והחייל שברכב סירב לכך. לאחר שחברו החיילים לנקודת המפגש, סיפרה החיילת כי חשבה שהיא תרצח בידי ההמון.

מחברת WAZE נמסר כי "איננו יכולים להתייחס לפרטי נסיעה ספציפית, אך נדגיש כי אפליקציית Waze כוללת הגדרת ברירת מחדל ייעודית אשר מונעת ניווט דרך אזורים המסומנים כמסוכנים או אשר אסורים בכניסה לישראלים. בנוסף ישנה התראה נוספת אשר קופצת כאשר סוטים ו/או נכנסים לאזור אסור בכניסה מסוג זה".

(עדכון ראשון 12.2, 21:58)

שני חיילים נפצעו קל לאחר שרכב צבאי נכנס בשוגג לג'נין, 12 בפברואר 2018. Safa, מערכת וואלה! NEWS
מכוניתם של החיילים/מערכת וואלה! NEWS, Safa
שני חיילים נפצעו קל לאחר שרכב צבאי נכנס בשוגג לג'נין, 12 בפברואר 2018. ----, מערכת וואלה! NEWS
החייל לאחר האירוע/מערכת וואלה! NEWS, ----
שני חיילים נפצעו קל לאחר שרכב צבאי נכנס בשוגג לג'נין, 12 בפברואר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
שני חיילים נפצעו קל לאחר שרכב צבאי נכנס בשוגג לג'נין, 12 בפברואר 2018/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully