וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשליחות חיזבאללה: אזרח לבנון מעורער בנפשו חצה את הגדר לישראל

12.2.2018 / 21:00

דובר צה"ל התיר לפרסום כי אתמול נתפס אזרח לבנון מעורער בנפשו שחצה את גדר הביטחון משטח המדינה השכנה לישראל. בחקירתו הודה כי נשלח על ידי פעילי הארגון כדי לבחון את יכולות הכניסה והיציאה לשטח הארץ

עמדת תצפית של חיזבאללה בגבול לבנון. ראובן קסטרו
עמדת תצפית של חיזבאללה בגבול לבנון/ראובן קסטרו

אזרח לבנוני חצה אתמול את גדר המערכת מלבנון לישראל בשליחות פעילי חיזבאללה שביקשו לבחון את איכותה - כך התיר היום (שני) לפרסום דובר צה"ל. לפי ההודעה, החשוד היה תחת מעקב של הכוחות, נתפס בסמוך לנקודת החצייה והועבר לתחקור.

בחקירתו הודה האיש, מעורער בנפשו, כי נשלח למשימה על ידי האחים מהדי ועלי שחרור מכפר חבוש, שאיימו עליו באשפוז כפוי אם לא יבצע את המשימה. לדבריו, מטרתם הייתה בחינה של יכולת הכניסה והיציאה לשטח הארץ. כמו כן סיפר כי הובא אל נקודת היציאה על ידי מהדי שחרור על גבי אופנוע, וכי הוטל עליו לבדוק את תקינות הגדר החשמלית בגבול.

מדובר צה"ל נמסר: "חיזבאללה בפעולה זאת, כמו בפעולות אחרות, ממשיך בניצול ציני של אוכלוסיית לבנון ובכך מפר את החלטות מועצת הביטחון".

מפוצלת - מהדי שחרור + עלי שחרור. -, מערכת וואלה! NEWS
מהדי ועלי שחרור/מערכת וואלה! NEWS, -

במאי 2017 אירעה תקרית חדירה דומה כשעלי מרעי, בן 24 גם הוא מכפר חבוש ליד העיר נבטיה בדרום לבנון, הצליח לחצות את הגבול ולהגיע עד לתחנת המרכזית בקריית שמונה, שם התגלה במקרה על ידי תושבים שהזעיקו את כוחות הביטחון. מרעי לא היה חמוש. הוא הועבר לחקירה וממנה עלה כי נכנס לשטח ישראל באזור מושב מרגליות. גורמי ביטחון מסרו אז כי כל כיווני החקירה נבדקים.

בפיקוד צפון הדגישו לאחר המקרה כי הם נוקטים משנה זהירות בשמירה על הגבול על רקע האיומים של חיזבאללה לתקוף את ישראל. כך, נערכים בצה"ל למגוון תרחישים שמטרתם שיבוש פשיטות והתקפות, קודם כל על יישובי קו המגע.

בין היתר, עיבו כוחות הביטחון את מערכי ההגנה והציבו סנסורים מתקדמים, מכ"מים, תצפיות מהאוויר מהקרקע ומהים. כמו כן, אזורים נרחבים לאורך כל הגבול הצפוני עוצבו מחדש על ידי כלי הנדסה כבדים, כדי לאפשר ראות טובה יותר ומעקב על התקרבות לגדר וניסיונות חדירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully